Citat:
Ursprungligen postat av
Xemnas
vet inte riktigt vad jag ska investera det på. Vill inte säga den riktiga summan, men mellan 40-60k är de i alla fall. Har funderat på att köpa en bil med tanke på att jag behöver en.. är de värt eller ska jag fortsätta spara? Vill köpa en bil för 35k men vet inte ens om de är värt.. snälla kom med tips!
Tänker du att det är en investering som du sedan kan sälja för ungefär samma summa?
Har du bara tänkt att köpa bilen för dina behov och nöjer dig med en liten hållbar modell av t.ex Kia, Hyundai, Skoda m.m. eller skall det vara en större med dyrt märke som drar mycket?
Om det är värt beror lite på hur länge du tänkt ha bilen, om du gillar att ha semester i Sverige och åka på utflykter med den, om du eller någon kan hjälpa dig att serva den ibland eller om du alltid för minsta lilla kommer lämna in på märkesverkstad med originaldelar.
Du kan helt klart få en hyfsat ny bil i bra skick för 35k beroende på vad som duger för dig, tänk på att inte köpa grisen i säcken och kolla mätarställning, tidigare besiktningsprotokoll, rost m.m.