Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-12, 12:41
Medlem
meat.popsicles avatar
Tjena!

Jag är inte aktiv inom Flashback längre eftersom jag tog mig ur drogsvängen.

Jag har ju dock mitt konto kvar.

En kompis ringde och han har blivit avstängd i några dagar för ett regelbrott. Men han vill både fortsätta att kunna använda chatten (mIRC) och fortsätta diskutera på forumet.

Så min fråga är, innan jag låter honom: får jag låta honom ta över mitt konto i några dagar och i varje post han skriver, också tillägga att han egentligen är "Mister X". Han har en ganska så hög profil och spenderar mycket tid i #flashback-kanalen, dessutom.

Jag minns från mina chattdagar att folk kunde säga "jag är egentligen "Mister Y", men min användare blev avstängd så jag använde polarens", och det har alltid setts som någonting allmänt accepterat, i alla fall på chatten.

Uppskattar svar på förhand! Får man det inte, så får han vänta helt enkelt... och nu när jag är tillbaka här så brinner det lite i fingrarna att vilja börja diskutera i olika trådar igen, haha :-)

Mvh
Citera
2015-07-12, 12:53
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meat.popsicle
Tjena!

Jag är inte aktiv inom Flashback längre eftersom jag tog mig ur drogsvängen.

Jag har ju dock mitt konto kvar.

En kompis ringde och han har blivit avstängd i några dagar för ett regelbrott. Men han vill både fortsätta att kunna använda chatten (mIRC) och fortsätta diskutera på forumet.

Så min fråga är, innan jag låter honom: får jag låta honom ta över mitt konto i några dagar och i varje post han skriver, också tillägga att han egentligen är "Mister X". Han har en ganska så hög profil och spenderar mycket tid i #flashback-kanalen, dessutom.

Jag minns från mina chattdagar att folk kunde säga "jag är egentligen "Mister Y", men min användare blev avstängd så jag använde polarens", och det har alltid setts som någonting allmänt accepterat, i alla fall på chatten.

Uppskattar svar på förhand! Får man det inte, så får han vänta helt enkelt... och nu när jag är tillbaka här så brinner det lite i fingrarna att vilja börja diskutera i olika trådar igen, haha :-)

Mvh

Nej, det är inte tillåtet. En avstängd användare är avstängd och tillåts inte besöka forumet som medlem.
Uppdagas detta blir både ditt och den andra personens konton avstängda.
Står klart och tydligt i reglerna, vilka du borde ha rätt bra koll på om du ändå varit här så länge.

1.07. Alternativa konton

Missbruk av alternativa konton är förbjudet. Det är inte heller tillåtet att posta inlägg eller PM på forumet (inklusive chatten) genom ett alternativt konto ifall man är avstängd eller bannlyst från forumet.
Dölj förtydligande av denna regel.

""

Andra meningen förbjuder att man postar inlägg eller PM på forumet eller använder chatten om man är avstängd. Detta gäller även om man är avstängd på grund av att man är under 18 eller om man har blivit avstängd på grund av KFK. Undantag från förbudet är att skriva inlägg i forumet Feedback eller att skicka ett PM till en moderator eller en admin via sitt alternativa konto.

Bryter man mot regel 1.07 kommer både ens huvudkonton och alternativa konton att bli avstängda.
Citera
2015-07-12, 13:46
Medlem
meat.popsicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Nej, det är inte tillåtet. En avstängd användare är avstängd och tillåts inte besöka forumet som medlem.
Uppdagas detta blir både ditt och den andra personens konton avstängda.
Står klart och tydligt i reglerna, vilka du borde ha rätt bra koll på om du ändå varit här så länge.

1.07. Alternativa konton

Missbruk av alternativa konton är förbjudet. Det är inte heller tillåtet att posta inlägg eller PM på forumet (inklusive chatten) genom ett alternativt konto ifall man är avstängd eller bannlyst från forumet.
Dölj förtydligande av denna regel.

""

Andra meningen förbjuder att man postar inlägg eller PM på forumet eller använder chatten om man är avstängd. Detta gäller även om man är avstängd på grund av att man är under 18 eller om man har blivit avstängd på grund av KFK. Undantag från förbudet är att skriva inlägg i forumet Feedback eller att skicka ett PM till en moderator eller en admin via sitt alternativa konto.

Bryter man mot regel 1.07 kommer både ens huvudkonton och alternativa konton att bli avstängda.

Tack för svar! Det är alltså individen/personen som är avstängd. Det låter vettigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Din vän försökte att vara kvar på forumet trots att han är avstängd genom att låtsas vara dig, men du avslöjade hans plan för alla

Nej, han hade tänkt att skriva längst upp i varje post att det var han "p.g.a. hans feta rykte" lol. :-)

Men här ska det inte brytas mot några regler och det var därför jag var helt transparent med infon i min fråga.
Citera
2015-07-12, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meat.popsicle
Tack för svar! Det är alltså individen/personen som är avstängd. Det låter vettigt.

Nej, han hade tänkt att skriva längst upp i varje post att det var han "p.g.a. hans feta rykte" lol. :-)

Men här ska det inte brytas mot några regler och det var därför jag var helt transparent med infon i min fråga.
Jag tror det vara snack att han skulle signera sina inlägg med sitt riktiga användarnamn, vad vet jag. Nog måste åtminstone en av er ha känt till regel 1.07 eftersom ni båda har varit på flashback länge?
Citera
2015-07-12, 15:36
Medlem
Hegernatarens avatar
Om han är bannlyst är det dessutom stor risk att han gör dig bannlyst. Att då säga "men det var ju inte jag som skrev det" är inte mycket till försvar i det läget
Citera
2015-07-13, 09:20
Medlem
Emerains avatar
Är du avstängd så får du bara återkomma för att pm: a moderatorn som stängde av dig eller att skriva i feedback och fråga om din avstängning. Detta gäller både genom att skapa nya konton, använda någon av sina alternativa konton, eller "låna en kompis konto".

Allt övrigt, inklusive att skriva i andra forumsdelar eller pm: a någon annan, är att bryta mot regel 1.07. Så att båda kontona blir avstängda.

Skulle det vara din kompis konto så blir et ännu tråkigare, för denne skulle ju då också bli avstängd och får inte komma tillbaka förrän avstängningen är avslutad.

Argumentet "det var ju min kompis som lånade kontot" är inte ett försvar som håller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in