Citat:
Ursprungligen postat av
meat.popsicle
Tjena!
Jag är inte aktiv inom Flashback längre eftersom jag tog mig ur drogsvängen.
Jag har ju dock mitt konto kvar.
En kompis ringde och han har blivit avstängd i några dagar för ett regelbrott. Men han vill både fortsätta att kunna använda chatten (mIRC) och fortsätta diskutera på forumet.
Så min fråga är, innan jag låter honom: får jag låta honom ta över mitt konto i några dagar och i varje post han skriver, också tillägga att han egentligen är "Mister X". Han har en ganska så hög profil och spenderar mycket tid i #flashback-kanalen, dessutom.
Jag minns från mina chattdagar att folk kunde säga "jag är egentligen "Mister Y", men min användare blev avstängd så jag använde polarens", och det har alltid setts som någonting allmänt accepterat, i alla fall på chatten.
Uppskattar svar på förhand! Får man det inte, så får han vänta helt enkelt... och nu när jag är tillbaka här så brinner det lite i fingrarna att vilja börja diskutera i olika trådar igen, haha :-)
Mvh
Nej, det är inte tillåtet. En avstängd användare är avstängd och tillåts inte besöka forumet som medlem.
Uppdagas detta blir både ditt och den andra personens konton avstängda.
Står klart och tydligt i reglerna, vilka du borde ha rätt bra koll på om du ändå varit här så länge.
1.07. Alternativa konton
Missbruk av alternativa konton är förbjudet. Det är inte heller tillåtet att posta inlägg eller PM på forumet (inklusive chatten) genom ett alternativt konto ifall man är avstängd eller bannlyst från forumet.
Dölj förtydligande av denna regel.
""
Andra meningen förbjuder att man postar inlägg eller PM på forumet eller använder chatten om man är avstängd. Detta gäller även om man är avstängd på grund av att man är under 18 eller om man har blivit avstängd på grund av KFK. Undantag från förbudet är att skriva inlägg i forumet Feedback eller att skicka ett PM till en moderator eller en admin via sitt alternativa konto.
Bryter man mot regel 1.07 kommer både ens huvudkonton och alternativa konton att bli avstängda.