2015-07-11, 01:16
Medlem
En idiot knuffade mig på asfalten och det blev skrubbsår med lite dragsår för stenar antar jag. Det mesta såg rätt ytligt ut men nu har väl det gått två månader och det är 3-4 rivärr men värst är nog att stora delar av det är förmörknad hy. Vad finns det jag kan göra? Någon som varit med om liknande och har nåt att säga? Lär det vara permanent nu eller är det sannolikt att det blir ljusare med tiden?
Citera
2015-07-11, 01:20
Medlem
Europes avatar
Jag skrapade båda smalbenen (och klämde benen) för en massa år sedan och fick också mörka ärr. Även om de har ljusnat lite, så förefaller de vara permanenta. Lite märkligt, då man skulle inte tro att så pass ytliga sår ska ge ärr.

Vet inte om det går att fixa på något sätt (jag bryr mig inte så mycket om ärren själv).
Citera
2015-07-11, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarGodis
En idiot knuffade mig på asfalten och det blev skrubbsår med lite dragsår för stenar antar jag. Det mesta såg rätt ytligt ut men nu har väl det gått två månader och det är 3-4 rivärr men värst är nog att stora delar av det är förmörknad hy. Vad finns det jag kan göra? Någon som varit med om liknande och har nåt att säga? Lär det vara permanent nu eller är det sannolikt att det blir ljusare med tiden?

Du behöver nog vänta 1 år innan du vet hur ärren slutligen kommer att se ut.
Sola inte på det skadade området.
Citera
2015-07-11, 01:22
Medlem
Scraps avatar
Det ljusnar med tiden. Vissa säger att en dermaroller eller vad det nu heter hjälper men det tror jag föga på.
Citera
2015-07-11, 01:26
Medlem
Sola inte på området och börja använda "Citatrix", fungerar riktigt bra.
Sedan kommer tiden göra sitt också.
Citera
2015-07-11, 14:07
Medlem
TrampLOLs avatar
Jag har ett ganska stort ärr över knät, var nog 10 år sedan jag skada mig. Sakta men säkert blir det ljusare och ljusare än idag. Nu idag syns det inte alls lika väl längre.

Som tidigare nämnt, undvik att sola området vid ärret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in