2015-07-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Men ditt jävla putintroll, bara för att Ryssland inte kränker våra gränser på daglig basis så innebär det inte att deras statsfartyg och luftfartyg inte uppträder aggressivt i vårat närområde.

Vi uppskattar korrekt information här på forumet, och i övrigt, så du ska inte komma med påhopp på de som ger dessa, i mitt tycke.

Jag tycker det är intressant att höra fakta om användning av transpondrar och antal flygkränkningar.
Citera
2015-07-12, 16:54
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp23
Vi uppskattar korrekt information här på forumet, och i övrigt, så du ska inte komma med påhopp på de som ger dessa, i mitt tycke.

Jag tycker det är intressant att höra fakta om användning av transpondrar och antal flygkränkningar.

Korrekt information och fakta i ett rakt led från Kreml?

Ryssland uppför sig aggressivt i vårat närområde och uppträder aggressivt mot våra och våra grannländers statsfartyg.
Citera
2015-07-12, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp23

När sanningen kommer fram blir vissa antiryska nättroll ganska hysteriska
och besynnerligt aggressiva.
De kan inte hantera att det påhittade s.k. "hotet" från Ryssland enbart är fabricerad propaganda (fejkade ubåtar t.ex.) och ej reellt, allt för att försöka att få "fårskocken" in i NATO-fållan.
Bara att ignorera ;-)
Citera
2015-07-12, 22:56
Medlem
:-) Ni är roliga ni.

Påstår man att det nya ryska hotet är påhittat har man nog levt under en sten ganska länge...(behöver jag skriva Ukraina eller Georgien?).

Nu handlar DN:s artikel enbart om kränkningar i luften men glöm inte bort att vi har ytterligare tre arenor som Putin spelar hårt på (mark-, sjö- och informationsarenan). Be DN skriva uppföljare om dessa så får vi läsa mer om detta.

Den som påstår att den nya "ryska aggressiviteten" är påhittad är enligt mig:

1. Bara naiv, korkad och världsfrånvänd.
2. Ett provokativt nättroll som är missnöjd med livet i största allmänhet
3. Någon som sitter i Ryssland (eller kanske Sverige) och via internet agerar på informationsarenan genom att sprida propaganda och desinformation när negativa nyheter om Moder Ryssland förekommer.
Citera
2015-07-13, 11:56
Medlem
Megaforces avatar
man får komma ihåg att en stor övning lätt kan rendera i ett antal flygkränkningar av misstag, oftast beroende på att man försökt undvika civil flygtrafik och hamnat för nära svenska gränsen, t.ex. vid Bornholm. Det är oftast Natoflyg på väg till/från baser i Danmark som är boven i dramat. Amerikanerna är också dåliga på att hålla koll på gränsen vid gotland och vill gärna gena lite för att spara flygtid.
Citera
2015-07-15, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan42
Artikeln är ju bara en del av den antiryska propagandan.
Den ska få oss att tro att Ryssland ständigt kränker Sveriges
luftrum men att det inte har ökat så mycket.
Allt för att få medelsvensson mer villig att gå med i NATO.

Fakta:
Ryssland har "kränkt" Sveriges gränser NOLL ggr år 2015!
Men faktiskt hela EN ggr år 2014.

Varför sker "alla" dessa påstådda s.k. "kränkningar"?
"Brister i hanteringen av tillstånd för att flyga över
Svenskt luftrum, överträdelse av gränsen på grund av
mänskliga misstag eller tekniskt fel på flygplanet."
Enligt Försvarsmakten!

Storm i ett vattenglas med andra ord!

Ps.
NATO säger offentligt att deras egna plan ofta flyger med transpondrarna avslagna.
Men knäpp tyst om det i våran "objektiva" media!
Tillägg till ovanstående:
Har nu efterforskat lite, och det visade sig naturligtvis vara så att artikelförfattaren,
Marit Sundberg, är en uttalad "Russofob" som ständigt hostar upp anti-ryska resp. pro-nato
artiklar i DN:
https://peterharold.wordpress.com/2015/01/29/dns-marit-sundberg-vill-inte-diskutera-vad-som-finns-i-bakgrunden-av-en-nyhet/
Citera
2015-07-15, 15:35
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Men ditt jävla putintroll, bara för att Ryssland inte kränker våra gränser på daglig basis så innebär det inte att deras statsfartyg och luftfartyg inte uppträder aggressivt i vårat närområde.
Och det där svensk-litauiska kabeldragandet som inte fick vara i fred. Och att alla hamnar associerade till Nord Stream måste uppfylla vissa specifikationer...
Citat:
Ursprungligen postat av allan42
Tillägg till ovanstående:
Har nu efterforskat lite, och det visade sig naturligtvis vara så att artikelförfattaren,
Marit Sundberg, är en uttalad "Russofob" som ständigt hostar upp anti-ryska resp. pro-nato
artiklar i DN:
https://peterharold.wordpress.com/2015/01/29/dns-marit-sundberg-vill-inte-diskutera-vad-som-finns-i-bakgrunden-av-en-nyhet/
Verkligen gedigen kille. Samma neutralistiska fredshets som från kommunisterna under kalla kriget.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2015-07-15 kl. 15:54.
Citera
2015-07-18, 16:41
Bannlyst
Citat:
Korrekt information och fakta i ett rakt led från Kreml?

Ryssland uppför sig aggressivt i vårat närområde och uppträder aggressivt mot våra och våra grannländers statsfartyg.
Du är allt för sorlig, du läser en massa i vår skitmedia och tror att du fått läget klart för dig, 100% solklart, när du egentligen inte vet ett enda skit
Citera
2015-07-18, 17:57
Medlem
Jahaja. Synd..

Hade mer hoppats på att dom övade på att inta Stockholm och Rosenbad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in