Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-09, 20:36
Medlem
Crywolfs avatar
Hej, jag har gjort ett nytt account och registrerat min email. Nu är jag inne på 4e dagen och är fortfarande inte fullt registrerad så jag kan inte skriva ett inlägg eller sätta dit en profilbild osv...

Är 4 dagar normalt eller är det något som har gått snett? Skulle uppskatta om någon admin kunde fixa detta då jag faktiskt har en mail registrerad på accountet.

Mvh
Citera
2015-07-09, 20:39
Medlem
bollinnehavs avatar
Låter konstigt! Du kommer in på accountet som du ska? En profilbild ska du kunna ha redan från början.
Citera
2015-07-09, 20:40
Medlem
Animulehs avatar
Verifieringen tar 3-4 dagar (ibland 5). Så om du inte har verifierat din mail genom att klicka på länken i din mail så får du göra det och vänta ut tiden.
Citera
2015-07-09, 20:44
Medlem
vtcs avatar
...men du har ju en avatar och du har bevisligen startat den här tråden? Missar jag nåt?
Citera
2015-07-09, 20:46
Medlem
Crywolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bollinnehav
Låter konstigt! Du kommer in på accountet som du ska? En profilbild ska du kunna ha redan från början.

Yes jag kommer in och nej jag kan inte fixa dit en profilbild. Detta är vad som händer..
Här är en bild på mitt nya konto hur det ser ut: http://postimg.org/image/t24ue04zn/
Här är en bild på Crywolf hur det ser ut. Jag har markerat runt det som inte syns på mitt nya konto:
http://postimg.org/image/tpewzfj4d/

Citat:
Ursprungligen postat av Animuleh
Verifieringen tar 3-4 dagar (ibland 5). Så om du inte har verifierat din mail genom att klicka på länken i din mail så får du göra det och vänta ut tiden.

Har gjort allt det där... jag börjar fundera lite då jag inte har tillgång till att byta profilbild eller sätta dit en rättare sagt och inte ha kunnat skrivit ett inlägg på 4 dagar. "Reg: 2015-07-05"

Citat:
Ursprungligen postat av vtc
...men du har ju en avatar och du har bevisligen startat den här tråden? Missar jag nåt?

Ja du missar att det handlar om mitt nya konto jag har skapat. Gör en tråd på detta konto eftersom jag inte kan skapa en tråd på mitt nya konto.
Citera
2015-07-09, 20:47
Medlem
Animulehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vtc

Uppenbarligen inte detta kontot som berörs, ljushuvud.
Citera
2015-07-09, 21:03
Medlem
Crywolfs avatar
Citat:

På mitt nya konto står det "Recently registered" och på detta konto står det "Medlem".
På ett konto där någon inte har aktiverat sin email står det "Awaiting Email Confirmation".

Vad menar du med att klicka på länken, är det en annan länk man ska klicka på också?

Eftersom det inte står "Awaiting Email Confirmation" så är allt som det ska vara då? Är det bara helt enkelt att vänta lite mer?
Citera
2015-07-09, 21:15
Medlem
Animulehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crywolf
På mitt nya konto står det "Recently registered" och på detta konto står det "Medlem".
På ett konto där någon inte har aktiverat sin email står det "Awaiting Email Confirmation".

Vad menar du med att klicka på länken, är det en annan länk man ska klicka på också?

Eftersom det inte står "Awaiting Email Confirmation" så är allt som det ska vara då? Är det bara helt enkelt att vänta lite mer?

"Recently registered" = Du har klickat och verifierat din mail.
"Awaiting email confirmation" = Du har inte verifierat din mail.

Du har verifierat din mail, således "Recently registered" och det tar 3-4 dagar innan kontot aktiveras och du kan posta. Men ibland kan det ta 5 dygn innan det funkar.

Har skrivit detta tidigare och trodde jag var tydlig.
Citera
2015-07-09, 22:28
Medlem
Crywolfs avatar
Citat:
"Recently registered" = Du har klickat och verifierat din mail.
"Awaiting email confirmation" = Du har inte verifierat din mail.

Du har verifierat din mail, således "Recently registered" och det tar 3-4 dagar innan kontot aktiveras och du kan posta. Men ibland kan det ta 5 dygn innan det funkar.

Har skrivit detta tidigare och trodde jag var tydlig.

Jo, jag trodde bara du menade att det även fanns en annan länk man var tvungen att trycka på.
Citera
2015-07-09, 23:17
Medlem
Esteems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crywolf
Jo, jag trodde bara du menade att det även fanns en annan länk man var tvungen att trycka på.

Det ska såvitt jag vet endast vara att aktivera genom länken man får i inkorgen. 3-4 dygn är normalt, beroende på när aktiveringsskriptet körs. Återkom om det fortfarande inte fungerar inom någon dag.
Citera
2015-07-10, 05:33
Medlem
Crywolfs avatar
Är inne och kollar nu på de som registrerat sig nyligen. Alla personer som t.ex. har registrerat sig 6 och 7 juli är "Medlem" redan, medans jag som registrerade mitt account 5 juli inte är klassad som "Medlem".

Det är ENDAST jag som inte har blivit fullt medlem än till skillnad från de accounten som har skapat sitt den 5 juli.
Eller ja förutom de som inte har aktiverat sin mail förstås.
Är detta en total miss av admins eller vad är det som händer egentligen?? Helt förvirrad.
Citera
2015-07-10, 18:03
Medlem
Crywolfs avatar
Hej igen!

Jag gjorde ännu ett nytt konto nu för att testa om det blev någon skillnad på registreringen när jag bytte webbläsare.
Allt fungerade finfint när jag registrerade mig på Internet Explorer.
Är helt säker på att det fungerar nu eftersom jag kunde byta profilbild m.m. som jag inte kunde göra på det andra kontot.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in