2015-07-08, 00:54
Medlem
Space Quest från 1986, jag har fortfarande kvar 5 och kvarting floppyn som jag spelade med på en gammal 286:a 1987. Ett annat spel som man ibland bootar upp av ren nostalgi är Microsoft Decathlon från 1982, det enda bra pyttemjuk har gjort

för de som inte minns eller ens var födda, ett mästerverk av Microsoft.

https://www.youtube.com/watch?v=wA2wiAbYcAM

Men det alldra bästa spelet är givetvis Alley Cat från 1983, den floppyn botar jag bara ytterst sällan när det skall nostalgi trippas.

https://www.youtube.com/watch?v=uZDG4dlU5uY
Citera
2015-07-08, 00:55
Medlem
Bazecoons avatar
Cs 1.6 eller ändå äldre Half-life deathmatch.
Citera
2015-07-08, 01:10
Medlem
st0ckiss avatar
Finns MS Röj kvar i Win 8/8.1 och 10? Det fanns ju redan på 3.11-tiden och jag spelar då det fortfarande. Så även Harpan. Riktiga guldspel!
Citera
2015-07-08, 01:17
Medlem
Elementarts avatar
Jag försöker alltid hitta gamla klassiker som jag gillade för många år sedan. Men det är lite synd att vissa äldre spel inte finns på Steam, som exempelvis No One Lives Forever. Men det senaste gamla spel jag spelade måste nog ha varit Tomb Raider II.
Citera
2015-07-08, 01:19
Medlem
JurassicWorlds avatar
Pirates! Gold
Citera
2015-07-08, 01:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Det är nog Indiana Jones and the fate of Atlantis (1992) då jag spelar det till och ifrån då jag tar en paus när jag fastnar (försöker att undvika guider och walkthroughs då jag klarade det utan fusk då och jag ska klara det nu igen)
Citera
2015-07-08, 01:32
Medlem
MsOprofessionells avatar
Populous: The Beginning (1998) och Rollercoaster Tycoon (1999)
Citera
2015-07-08, 01:37
Medlem
Bonnatorps avatar
The Curse of Monkey Island (1997, tredje spelet i Monkey Island serien) är en solklar favorit att återgå till då och då, minns när jag var liten parvel och såg på min nördmorbror när han lirade spelen och lyssnade på på piratad musik på Winamp i Win95.
Självklart blir jag alltid sugen på att köra The Secret of Monkey Island (ettan från 1990) en sväng också efteråt.
Fick t.om. lillsyrran som är 9 att bli fast i serien då det är ett hyfsat redskap för att ta åt sig lite svårare engelska.
Har även köpt remakeversionerna på de första två samt portade orginalversionen till ipaden.

Första sims ger en del nostalgi då det var det första spelet jag spelade "ordentligt" när jag var fem och det kom ut.
Citera
2015-07-08, 01:38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1001PS
Red Alert 2

Extremt välbalanserat
Bra spel men det äldsta jag spelar i alla fall ibland lär vara Fallout 1 och 2. Starcraft är ju inte supernytt det heller precis. Överlag är jag rätt svag för RTS i 2D.
Citera
2015-07-08, 01:48
Medlem
BigFatCones avatar
Och som vanligt så räcker det inte med att spotta ur sig en titel utan man behöver faktiskt säga något om den också.

Mvh,
Moderator
Citera
2015-07-08, 01:54
Medlem
Rundcrantzs avatar
Kul trådstart, ts!

Har nyligen plöjt igenom Half-Life: Opposing Force och H-F: Blueshift.

Vilken nostalgitripp! Men jag står fortfarande fast vid att Blue Shift är rätt kass. Superkort och mycket tunn story.

Nån nämnde i tråden att han uppfattade H-F som fotorealistiskt på det underbara 90-talet, och jag kan bara instämma i att jag kände likadant (men självklart gäller det dock inte idag ).

Nästa spel på tur är Mafia: City of Lost Heaven, och det finns inga ord som kan beskriva hur fantastiskt det spelet är.

Undantaget är racingloppet, men jag var faktiskt en av få personer i min kompiskrets som klarade det utan att behöva använda trainers (om du vill ta på mig, skänka pengar eller skriva beundrarbrev till mig kan du skicka ett PM ).
Senast redigerad av Rundcrantz 2015-07-08 kl. 01:58.
Citera
2015-07-08, 01:58
Medlem
Köpte Duke Nukem 3D ifrån Steam men tyvär ingen som spelar online
Köpte även Syriana 1 och 2 och även Deus EX som är det bästa spelet jag lirat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in