2015-07-05, 20:22
  #85
Medlem
dANiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Jag är ofta i arlöv och bodde där när jag var liten. Flyttade därifrån när jag var 5 år så minns inte så mycket.
Jag förstår hur du tänker och ibland när det är mörkt står det obehagliga gäng titt som tätt, det är ett problem.
Men hur kan en sån kille hamna så fel tänker jag?

Just där på sockerbitstorget vid den tidpunkten hänger det massa wannabe småthugs, BO va bra på det, irriterad utav vad som sades, därav han lämna festen, stöter på lite folk, det urartar. typ så. :-)
Citera
2015-07-05, 20:23
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narkoluder
The puben!!
De hade tom en skylt där det stod "The puben"...

Skrev ju The puben
Citera
2015-07-05, 20:25
  #87
Medlem
likeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimaspy
Med drogmissbruk och dylikt menar du?
Han umgicks med mig och många andra för några år sen i grannkommunen Lomma. Under en sommar där så fick alla för sig att det var "så jävla nice" med knark. Jag har knappt sett röken av de flesta där sedan dess, det var som att halva lommas ungdomar åkte till arlöv, malmö och danmark för att syssla med knark, och den andra halvan satt hemma och spelade datorspel.

Så enkelt förklarat: Grupptryck och/eller personligt tycke för att bli hög.

Att knark skapar problem är givet men att bli skjuten mitt i arlöv centrum.
Jag försöker bara förstå vad som kan ha hänt, ja vet att det finns folk med jävligt kort stubin och går omkring beväpnade, kan det vara så att han träffa dessa helt random?
Jag bara spekulerar lite, hade han nån femhundring eller några tusenlappar i skuld till dessa för hasch eller nått känns det jävligt sjukt att avrätta nån för detta.
Då får dom ju aldrig sina pengar ändå tänker jag...
Citera
2015-07-05, 20:30
  #88
Medlem
Om BO var helt OK (med undantag för drogberoende) så måste det ha varit mera än bara en brukares skuld som ledde till detta. Eller så har toleransen för "sena betalningar" minskat ordentligt.
Citera
2015-07-05, 20:31
  #89
Medlem
Dimaspys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Att knark skapar problem är givet men att bli skjuten mitt i arlöv centrum.
Jag försöker bara förstå vad som kan ha hänt, ja vet att det finns folk med jävligt kort stubin och går omkring beväpnade, kan det vara så att han träffa dessa helt random?
Jag bara spekulerar lite, hade han nån femhundring eller några tusenlappar i skuld till dessa för hasch eller nått känns det jävligt sjukt att avrätta nån för detta.
Då får dom ju aldrig sina pengar ändå tänker jag...

Hela situationen i Arlöv är ingenting jag vill gå närmare in på, inte för att jag inte litar på mina källor, utan för att jag inte personligen har följt det hela och sett med egna ögon.

Jag trodde först att det handlade om smågangsters mellan 14-20 år som viftar med kniv och pistol och rent allmänt leker gangland. Många gröna som ska försöka komma med i gäng osv. En kamrat till mig råkade själv på en sådan med kniv nu för bara någon vecka sen när han var ute med hunden, fast han löste det genom att slå killen medvetslös.

Att gärningsmännen var äldre var för mig lite chockartat. Jag vet inte om han var skyldig någon pengar eller så, men det hade inte förvånat mig. Likväl kunde det vara så enkelt att de var spydiga mot offret, som sedan gav svar på tal, och sen att det urartade därifrån.
Citera
2015-07-05, 20:44
  #90
Medlem
https://www.facebook.com/ludvig.rogan?fref=nf
Citera
2015-07-05, 20:56
  #91
Medlem
likeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimaspy
Hela situationen i Arlöv är ingenting jag vill gå närmare in på, inte för att jag inte litar på mina källor, utan för att jag inte personligen har följt det hela och sett med egna ögon.

Jag trodde först att det handlade om smågangsters mellan 14-20 år som viftar med kniv och pistol och rent allmänt leker gangland. Många gröna som ska försöka komma med i gäng osv. En kamrat till mig råkade själv på en sådan med kniv nu för bara någon vecka sen när han var ute med hunden, fast han löste det genom att slå killen medvetslös.

Att gärningsmännen var äldre var för mig lite chockartat. Jag vet inte om han var skyldig någon pengar eller så, men det hade inte förvånat mig. Likväl kunde det vara så enkelt att de var spydiga mot offret, som sedan gav svar på tal, och sen att det urartade därifrån.

Är det skulder som fått dom att skjuta honom så är det grovt övertramp men ändå så att är man med i leken får man leken tåla.
Har inget med hur Arlöv ser ut idag som samhälle.
Är det randoms han har träffat och börjat tjafsa med så är det också ett övertramp men ändå en sak man får räkna med i detta samhället.
Förstår du hur jag tänker?
Självklart händer det att oskyldiga blir mördade också men det är väldigt få, finns alltid en historia om varför dom dödat honom, det finns anledningar men om dom nu är tillräckliga för att döda någon är ju frågan...
Citera
2015-07-05, 20:59
  #92
Medlem
Dimaspys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Är det skulder som fått dom att skjuta honom så är det grovt övertramp men ändå så att är man med i leken får man leken tåla.
Har inget med hur Arlöv ser ut idag som samhälle.
Är det randoms han har träffat och börjat tjafsa med så är det också ett övertramp men ändå en sak man får räkna med i detta samhället.
Förstår du hur jag tänker?
Självklart händer det att oskyldiga blir mördade också men det är väldigt få, finns alltid en historia om varför dom dödat honom, det finns anledningar men om dom nu är tillräckliga för att döda någon är ju frågan...

Det är Arlöv vi pratar om. Det som räknas som övertramp i Rosengård är vanligt i Arlöv.

Ja, det är så illa.
Citera
2015-07-05, 21:03
  #93
Medlem
Alltså hur svårt kan det vara att förstå att Arlöv tillhör Burlövs Kommun och inte Malmö? Arlöv ligger dock några minuter IFRÅN Malmö.

Till det relevanta - Varför skrivs fortfarande inte namnen ut på GM/misstänkta GM? Flashback är 99.9% anonymt, så bara släng fram namnen. Att hålla inne på sån information är oerhört barnsligt. Man kan inte säga A sen fullständigt strunta i att säga B.
Citera
2015-07-05, 21:06
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Just där på sockerbitstorget vid den tidpunkten hänger det massa wannabe småthugs, BO va bra på det, irriterad utav vad som sades, därav han lämna festen, stöter på lite folk, det urartar. typ så. :-)

Det stod ett Basebollträ lutad mot ett träd i en dunge vid brottsplatsen. Kriminalteknikerna på plats verkade vara ganska intresserad av föremålet. Man ska uppenbarligen inte gå till en pistolduell beväpnad med ett slagträ, för då förlorar man garanterat.
Citera
2015-07-05, 21:10
  #95
Medlem
Inga namn,fick höra att det ska vara några zigenare som va nblandade,vet ej hur sant det är
Citera
2015-07-05, 21:18
  #96
Medlem
Det nämns tidigare i tråden att det är två etniska svenskar som är GM. Dock verkar det som att personen tvärvägrar att skriva ut namnen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in