Citat:
Ursprungligen postat av
likeet
Att knark skapar problem är givet men att bli skjuten mitt i arlöv centrum.
Jag försöker bara förstå vad som kan ha hänt, ja vet att det finns folk med jävligt kort stubin och går omkring beväpnade, kan det vara så att han träffa dessa helt random?
Jag bara spekulerar lite, hade han nån femhundring eller några tusenlappar i skuld till dessa för hasch eller nått känns det jävligt sjukt att avrätta nån för detta.
Då får dom ju aldrig sina pengar ändå tänker jag...
Hela situationen i Arlöv är ingenting jag vill gå närmare in på, inte för att jag inte litar på mina källor, utan för att jag inte personligen har följt det hela och sett med egna ögon.
Jag trodde först att det handlade om smågangsters mellan 14-20 år som viftar med kniv och pistol och rent allmänt leker gangland. Många gröna som ska försöka komma med i gäng osv. En kamrat till mig råkade själv på en sådan med kniv nu för bara någon vecka sen när han var ute med hunden, fast han löste det genom att slå killen medvetslös.
Att gärningsmännen var äldre var för mig lite chockartat. Jag vet inte om han var skyldig någon pengar eller så, men det hade inte förvånat mig. Likväl kunde det vara så enkelt att de var spydiga mot offret, som sedan gav svar på tal, och sen att det urartade därifrån.