Ber så hemskt mycket om ursäkt för sent svar, varit mycket på jobb. Har inte varit med mening att undvika svara på tråden.
P1=en person på festen.
Nåväl, så vitt jag tolkade historian av en otroligt säker källa, lyder den så här:
Precis som ni vet, hade det varit en fest i Arlöv under natten. Det var en kille som fyllt år och såklart hade han ett födelsedagsfirande. På denna festen befann sig alla möjliga typer, främst Arlövs-bor, och ingen mindre än GM1=Andreas. På denna festen befann sig även en person som är(var) anställd på Andreas egna företag. Denna personen hade inte fått sin lön på två månader, och tro f*n det när företaget har gått i konkurs. För att reda ut lön-situationen kom såklart diskussion fram under kvällen/natten, och jag kan bara föreställa mig att det var nog det sista Andreas ville prata om. Jag menar, vem hade vågat prata om skulder i självaste Arlöv? Diskussion ledde till det ena och det andra, och i skrivande stund kan jag faktiskt inte alls komma ihåg i vilket sammanhang det hände, om det var innan eller efter, men Andreas försökte dra in en person från festen in i sin bil, men misslyckades såklart.
Som hämnd för det som skedde på festen, valde Andreas att kontakta GM2=Emil, som direkt agerade genom att pistolhota tre personen från festen. Åter igen i skrivande stund kan jag inte minnas om han kom till festen och hotade, eller om det skedde på distans(telefonsamtal, sms, you name it). Så som jag vill tolka historien, skedde hotet troligtvis på distans, för efter mycket-om-och-men, valde P1 och Ludvig att möta upp Andreas och Emil på den plats som skulle visa sig bli mordplatsen... Den exakta orsaken till varför dem skulle mötas upp vill jag inte skriva i respekt mot Ludvig. (Om någon vet det får ni gärna skriva det, jag har dock inte den förmågan, då jag kände Ludvig), men kort summerat varför P1 och Ludvig valde att möta upp Andreas och Emil,var för att dem inte ville förstöra födelsedagsfesten. Alltså, Ludvig valde att endast vara schysst och ställa upp för sin kompis-P1 genom att följa med honom och möta & reda ut dem frågetecken som fanns mellan den anställa och Andreas och Emil.
När dem väl kommer till platsen drar Emil fram vapnet mot Ludvig och P1, och Ludvig utbrister något i stil med "Men skjut mig då, skjuta mig flera gånger då"(vilket jag tolkar som, din fucking mes som drar gun, ska du leka stor kan du likabra göra det hela vägen(kan såklart ha fel)). Sorgligt nog, vet vi alla vad som hänt.. Emil drar iväg 5-6 skott, och Ludvig blir träffad 3-4 gånger i bröstet. Han faller ihop, och sjukt nog slutar det inte där. Emil fortsätter skjuta mot P1, men P1 hinner ducka, springa iväg och undvika att också bli skjuten.
Såhär tolkade jag den. Jag fick höra historien av en ännu närmre vän till Ludvig, än vad jag själv var/är.
I och med att Andreas var 100% medveten att Emil bar vapnet hela tiden, och säkert uppmanade honom att spela mangas med pistolen, så är han lika skyldig.
Senast redigerad av Dalgaard 2015-07-09 kl. 18:42.