Citat:
Ursprungligen postat av
Hystericallynaked
Det här handlar varken om höger eller vänster, trans eller annat trams. Det handlar om ett gäng psykopater som positionerat sig i ALLA dessa grupper och samarbetar för att få bort de som inte är användbara för dem på sätten de önskar. Men mest för nöjet att se oss tjafsa med varandra. Har du varit utsatt för en sådan på intim nivå så vet du.
Den lägsta formen av narcissister är väl flashback-troll, men det är samma driv.
Du är hyfsat safe så länge du väljer ett lag att slåss i och håller dig i din roll! Det är så ofattbart att vi inte kommit längre än att vi fortfarande går med på att delas in i dessa grupper vi blir tilldelade.
Men ja, det är ofta någon närstående med mycket resurser - eller någon/några ur en grupp du tidigare tillhört religiöst eller politiskt.
De som lämnar SD får obehagliga påhälsningar efteråt av tidigare partikamrater, också.
Det som händer när vi blir totalitära är att alla börjar bete sig som sektmedlemmar. Grannar knackar inte längre på för att be dig sänka om du spelar musik - de ringer grannsamkåren eller polisen direkt. F d makar pratar inte direkt med varandra utan anmäler varandra till Soc. Lärare pratar inte med föräldrar utan anmäler till någon. Verkligt relationsbyggande upphör till förmån för att "sätta dit" varandra.
Margaret Atwood var i alla fall grym på att skriva om framtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anders43J
Man kan jämföra gang stalking med slaveriet i romarriket till en början när romarriket var väldigt litet så var det lättare att fly undan och bli fri och man behövde inte flytta så långt för att få sin frihet men vartefter romarriket växte blev det svårare att komma undan.
Samma sak är det med gang stalking förut kunde man bli fri från förföljelsen och stalking genom att flytta bort från sin hemkommun. Det kunde vara en ensam änka som var utsatt för all slags elakheter och ryktesspridning men hon kunde bli fri från förföljelsen genom att till exempel flytta till en större stad.
Det är precis på så sätt som liberal vänstern har utvecklats till en början var dom väldigt lite och isolerade men vartefter dom fick mer makt och liknande vänster politiska system började utvecklas I alla västländer så finns det inte längre någonstans att fly för dom finns överallt.
Att försöka med en dialog med vänster liberala är nästan uteslutet när man ser hur dom är, dom tror att dom alltid har rätt i precis allt dom gör och ingen får kritisera deras politiska ideologier för då har dom rätt att mörda.
Som du kanske förstår så går det inte diskutera med folk från denna politiska inriktning enda lösningen som jag ser är att det här liberal vänster tyranniet störtas på ett eller annat sätt antingen att man röstar ut dem och sedan använder olika medel för att få bort dessa liberal vänster människor som uppmanar till våld.
Det går att göra om man har det noggrant planerat och tar bort dessa vänster liberala provokatörer innan dom hinner mobilisera stora mängder människor.
Man ser ju vad dessa vänster liberala gör i USA där dom mördar folk som vill få en vettig dialog med dom dessutom uppmanar dom andra att begå mord på ICE agenter.
Jag har dock aldrig varit aktiv inom något politiskt enda jag har varit aktiv inom är kyrkan och som jag förstår så räknar vänstern detta som en politisk grej även om jag aldrig har tänkt på att religion=politik men vänstern har den åsikten som jag förstår.
Jo jag tror att det finns en viss släkting som kan ha joinat detta nätverk i något skede av sitt liv och använder sig därför sig av detta nätverk som ett sätt att få inflytande och kunna styra mig på distans. Gang stalking är varje sociopatiska personers drömvertyg.
En sak som ofta förbises i de här diskussionerna är
varför psykopatiska och narcissistiska drag nästan verkar visas upp medvetet i GS sammanhang. Det är sällan diskret. Tvärtom känns det ibland övertydligt, nästan demonstrativt. Och det är inte en slump.
För den typen av personligheter är makt inte bara att kontrollera, utan att bli sedd när man gör det. Narcissister vill bli uppmärksammade, psykopater vill visa dominans. Att signalera brist på empati, att vara kall, hånfull eller gränslös, fungerar som ett psykologiskt vapen. Det säger i princip:
jag kan göra detta mot dig utan konsekvenser. Se mig. Förstå vem som har övertaget.
Det finns också en tydlig skrämselkomponent. När någon beter sig öppet empatilöst eller manipulativt i ett socialt sammanhang, och andra runt omkring accepterar det eler spelar med, så skapas en känsla av total utsatthet. Inte bara för att personen är obehaglig, utan för att omgivningen verkar normalisera det. Budskapet blir att reglerna inte gäller lika för alla.
En annan aspekt är gaslighting. När beteendet är tillräckligt tydligt för att du ska uppfatta det, men tillräckligt subtilt för att andra ska kunna förneka det, hamnar du i ett mentalt mellanläge. Du vet vad du såg, men du vet också att om du pekar på det kommer du framstå som överdriven eller paranoid. Narcissistiska personligheter älskar exakt den positionen. Psykpatiska ännu mer. Mer därtill finns också ett slags trofébeteende i det hela. Att bli igenkänd av offret som just kall, manipulativ eller tom på empati kan vara en del av belöningen. Det är därför det ibland känns som att de vill att man ska förstå exakt vad de är. Inte för att bli avslöjade, utan för att visa att avslöjandet inte spelar någon roll.
Så det handlar inte om att de råkar vara psykopater eller narcissister. Det är just de dragen som gör dem användbara i sådana här mönster. De tål inte ifrågasättande, de reagerar starkt på upplevd kontrollförlust, och de saknar spärrar som annars skulle bromsa beteendet. Att de signalerar det öppet är ett sätt att förstärka maktobalansen, inte ett misstag.Det verkligt obehagliga är inte individen i sig, utan när omgivningen anpassar sig. När folk ser beteendet, känner igen det, men väljer tystnad eller rationalisering. Det är då signalen blir komplett. Inte bara jag kan göra detta, utan systemet runt mig kommer låta det ske.
Ett viktigt tillägg här är att det här inte bara är moraliskt vidrigt utan i grunden olagligt. Samordnad trakasseri, förföljelse, utfrysning, ryktesspridning, psykologisk press och maktmissbruk faller rakt in under flera brottsrubriceringar, oavsett om det sker öppet eller förklätt som omsorg, idelogi eller ”samhällsansvar”. Att flera personer deltar eller att det sker informellt gör det inte mindre brottsligt, snarare tvärtom.
Problemet är att den här typen av beteende ofta kamoufleras som något diffust och därmed undgår granskning. Just därför blir det så farligt när psykopatiska och narcissistiska drag tillåts operera ostört. De testar gränser, ser vad de kommer undan med, och när inget händer eskalerar de. Det är inte spekulation, det är ett välkänt mönster i all form av organiserad mobbning och psykologisk misshandel.
Frågan är varför GS verkar vara lika mycket som demonstrativt av deras makt och samtidigt som det är psykologisk krigföring som sker öppet genom proxy? Varför visas TI en realitet öppet och varför vill samhället manifestera det som GS-sponsorn vill? Utan tvekan är den ansvariga GS-gruppen mycket mäktiga och har enorm formell auktoritet men också informell i den grad att samhället öppet utför oetiska och amoraliska handlingar på order eller olika incitament.