2015-06-30, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Va? tror dom menar tjejer som är oskulder? men nu kommer det en liten svensk hora som verkligen inte är oskuld, hur ska dom tänka då?

Det var ändå hennes egna val, hon kan bestämma själv osv, finns så mkt värre saker där folk/djur inte har chans att göra nåt osv..

Okej råkar "citera" mig flera gånger nu istället för att "ändra" måste vara trött.. Men kollade på konstiga youtube klipp om djur osv.
Citera
2015-06-30, 11:24
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbalsolnedgang
Om man inte förstår att det är en dålig idé att åka ned till ett krigshärjat land som en 15åring så är något allvarligt fel. Sådana brukade man förr låsa in.
Vi vet inte vad som sas innan resan men en omyndig person är inte kapabel att ta den typen av beslut.

För övrigt anser jag att man borde få rösta och bli myndig först vid 20.
Citera
2015-06-30, 11:26
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Borås tidning rapporterar att en gravid 15 åring ljugit för sina fosterföräldrar att hennes mamma get tillstpnd för henne att åka till tockholm med sin pojkvän, men istället reste de till Syrien. Killen är på terrorträning varje dag och 15-åringen får istället spendera dagarna med andra arabiska fruar. Hon har ångrat sig och vill tillbaka, men sitter fast ute i öknen. Vad vet vi om detta fall? Hela grejen verkar konstig från början. Låter som om 15-åringen kommer från en trasslig bakgrund med tanke på umgänget, graviditeten vid 15-års alder och det faktum att det finns fosterföräldrar.

http://www.expressen.se/gt/forsvunnen-flicka-hade-rest-till-syrien/

Otroligt att hon fortfarande får använda telefon.
Citera
2015-06-30, 11:28
Medlem
Illuminati444s avatar
Citat:
Troligen var hon 14 år gammal då hon blev gravid, vilket gör hennes kille (som inte kan ha varit yngre än 18 vid tillfället) till en pedofil.

Citat:
Är man under byxmyndighetsåldern är man barn, juridiskt sett.

Vad fan svamlar du om? Pedofili = sexuell dragning till prepubertala barn, med tanke på att hon blev gravid så handlar det om ett pubertalt barn därav handlar det om hebefili.
Citera
2015-06-30, 11:44
Medlem
Med tanke på hennes låga ålder så vill man ej gå på för hårt men... förutspår redan nu hur hennes kommande 10 år ser ut ifall hon kommer hem:

1. Först bölar hon för sitt liv i öknen omringad av allt okänt och känner sig hjälplös.

2. Hon kommer komma tillbaka till Sverige och bli vårdad för sitt trauma och hon är sårbar som fan i detta läge.

3. Hon har nu återhämtat sig och alla som pratar om IS får höra "du har ingen fucking aning förstårdu eller??? JAG har varit där och JAG har sett allt förstårdu håll käften bara din orre råtta du är bara en lus som inte vet något horunge toy"

4. Hon blir tillslut dödad pga sitt val av kille och blir en av tjejerna som grävde sin egna grav pga sitt spännande liv.
Citera
2015-06-30, 11:45
Medlem
Illuminati444s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Vi vet inte vad som sas innan resan men en omyndig person är inte kapabel att ta den typen av beslut.

För övrigt anser jag att man borde få rösta och bli myndig först vid 20.

Verkligen ingen normal 15åring får för sig att åka till Syrien. Det är ingen 7åring vi pratar om utan 15.

Och det leder in på en annan fråga:

Är det någon som vet om personen ifråga var förståndshandikappad? Det hade gett en del svar.
Citera
2015-06-30, 11:46
Medlem
Illuminati444s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clida
Med tanke på hennes låga ålder så vill man ej gå på för hårt men... förutspår redan nu hur hennes kommande 10 år ser ut ifall hon kommer hem:

1. Först bölar hon för sitt liv i öknen omringad av allt okänt och känner sig hjälplös.

2. Hon kommer komma tillbaka till Sverige och bli vårdad för sitt trauma och hon är sårbar som fan i detta läge.

3. Hon har nu återhämtat sig och alla som pratar om IS får höra "du har ingen fucking aning förstårdu eller??? JAG har varit där och JAG har sett allt förstårdu håll käften bara din orre råtta du är bara en lus som inte vet något horunge toy"

4. Hon blir tillslut dödad pga sitt val av kille och blir en av tjejerna som grävde sin egna grav pga sitt spännande liv.

Låter mer troligt att hon blir såld till nomader för några kameler och lever resten av sitt liv i öknen och sina 20 barn.
Citera
2015-06-30, 11:57
Medlem
Trodde väl hon skulle på semester, bra kille att skaffa barn med..
Citera
2015-06-30, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuhlmeyn
Du är fan inte frisk. Jag kan hålla med om att ungdomar känner press på sig och ibland väljer fel men dina åsikter kan du köra upp i din feministröv. Korkskalle.

Poes lag, ja jag vet det är inte lätt, men jag raljerar så klart. Stena horan!!!
Citera
2015-06-30, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matrix-191
Håller med, bara att spärra passet!
En religiös idiot mindre.
Troligen vet hon knappt vad "Islam" innebär eller en vad Al Qaida är (hon var ju knappt född när 9/11 hände) och lär väl knappast ens veta vem Al Assad är eller varför man ska kriga mot honom. Det här visar dessvärre att Islamisternas propaganda fungerar på visa individer och därför är det viktigt att deras rekryteringskanaler stoppas och det utan omsvep och utan politiska/legala hinder.

Jag tycker mest synd om fosterföräldrarna som troligen redan haft nog besvär med 15-åringens stökiga leverne. Nu får de detta att hantera utöver allt annat. Måste vara en mardröm att få ett samtal från Syrien när man trot att personen åkt till Stockholm. Som jag ser det är 15-åringens enda hopp att byn hon befinner sig i tas över av YPG eller regimen. I det förstnämna fallet kan hon möjligen utelämnas som en del i propagandakrig där YPG "befirar" en utländsk sexslav. I det sistnämnda fallet får man nog räkna med att bli krigsfånge ett antal år tills man till slut släpps då man anser det meningslöst att hålla en "nobody" i förvar som inte kan ett skit om någon eller något och inte kan avslöja några hemligheter.
Senast redigerad av scrollock 2015-06-30 kl. 13:01.
Citera
2015-06-30, 13:00
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Ursprungligen postat av aisling

Citat:
Flashback briljerar med intelligenta, mogna och empatiska kommentarer som vanligt...
Stackars tjej, hon är 15 år och har gjort helt vansinniga val. Hoppas att hon på ett eller annat sätt kan komma hem, även om det är föga troligt.

Ja, vansinniga val, var det... Hon har lyckats hamna i fosterfamilj (Strike 1), bli ihop med en blatte (Strike 2), bli med barn (Strike 3), anslutit sig till ISIS (Strike 4) och allt detta som varande 15 år - jag tycker synd om henne, men detta måste vara den mest pantade tonåringen i världshistorien...

Epic fail!
Citera
2015-06-30, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbalsolnedgang
Man är straffmyndig vid 15 även byxmyndig. Man är tillräckligt gammal för att ta beslut.

Många unga tjejer drömmer om att resa ner till krigets Syrien för att träffa IS-krigare men visst håller jag med om att de bör göra lite mer "background checks" innan de inser att det bara är öken, död och väldigt oromantiskt.

Det är inget Islamist Utopi än, så tjejer ha lite tålamod!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in