2022-02-01, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Sent svar, men nej.
Man scannar in försändelserna manuellt med handscanner, så är ditt paket ankomstregistrerat hos ombud har dom alltså scannat upp det.

Var skulle dom annars få kollinumret ifrån liksom?
Det är väl inte riktigt sant?

Ombudspaket kommer i burar med flera paket.
Chauffören scannar en kod för hela buren(där ska alla paket i buren finnas med)
När chauffören lämnar ut buren/burarna redovisar hen det i en app. Därmed är paketet utlämnat till ombud.
Ombudet ska sedan "hyllplacera" varje paket med handdator. Först då är det helt klart att paketet finns hos ombud.
Citera
2022-02-02, 21:19
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag trodde jag skulle lyckas finta Storbritanniens EU-utträde och Postnords improtavgift,
genom att jag beställde från Amazon.de! där jag hitta ett exklusivt kosttillskott

Men vad händer? Tyska Amazon importerar från UK! och skickar mig en importavgift trots allt,
nu vaRT det plötsligt inte värt sammanlagda priset längre, så jag vill returnera, men det står att det inte går.

Men vad händer nu med försändelsen om jag inte skulle betala dessa 198 kr i importavgift?
Citera
2022-02-03, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag trodde jag skulle lyckas finta Storbritanniens EU-utträde och Postnords improtavgift,
genom att jag beställde från Amazon.de! där jag hitta ett exklusivt kosttillskott

Men vad händer? Tyska Amazon importerar från UK! och skickar mig en importavgift trots allt,
nu vaRT det plötsligt inte värt sammanlagda priset längre, så jag vill returnera, men det står att det inte går.

Men vad händer nu med försändelsen om jag inte skulle betala dessa 198 kr i importavgift?
Reklamera till Amazon. De får stå för avgiften.
Citera
2022-02-03, 20:26
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfgsdfgsdfgs
Reklamera till Amazon. De får stå för avgiften.
This item isn't eligible for return
Citera
2022-02-03, 21:17
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
This item isn't eligible for return
Jag skickade nu via "ask buyer a question"

Då jag kom på att jag ännu inte fått varan, alltså är det inte fråga om att inte få returnera, smart
Citera
2022-02-03, 21:28
Medlem
Om inte säljaren löser det så har Amazon sin A-Z garanti, kontakta Amazon kundtjänst.
Citera
2022-02-07, 19:48
Medlem
Tjenare,
Undrar om ni tycker att det låter rimligt att det har gått en och en halv vecka för ett brev att levereras från södra Sverige till mellan Sverige och det inte ens har kommit fram än?

Antingen så är det enbart mycket förseningar för tillfället och brevet ligger i brevlådan snart, eller så har jag helt enkelt blivit scammad på min beställning (det är från Blocket så inget olagligt).
Citera
2022-02-07, 23:22
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfgsdfgsdfgs
Om inte säljaren löser det så har Amazon sin A-Z garanti, kontakta Amazon kundtjänst.
jag fick ett svar från säljaren

"Amazon normally collects EU tax on order and it is declared to the customs, so that customers dont need to pay anything on delivery."

Men det jag pratade om som födde deras svar handlade om ICKE-EU-tax länder som UK!
Missade dom den lilla detaljen? och tror att jag vill slippa nån jävla självklar EU-tax som är obligatorisk

Vad less jag blir att allt kan missförstås! just som jag skickat ett hoppfullt svar till säljaren där jag uppfattade det som att Amazon betalar (collect missa jag att det stod) för ICKE-EU lands-avgiften åt köparen, men det var ett villospår

Så nu måste jag skicka tillbaka meddelande och berätta hur jag missförstod säljarens missförstånd om vad jag frågade efter.

Nöt-allergi

Hur fan skriver man "HÄMTA UT PAket" på engelska
google presenterar sin hoppfullaste översättning
"download package"
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-02-07 kl. 23:30.
Citera
2022-02-15, 10:47
Medlem
vrf uppdateras försändelsen kl 1 på natten? ''på väg''
Citera
2022-02-15, 10:50
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HackForums
vrf uppdateras försändelsen kl 1 på natten? ''på väg''
Vadå, tror du att paket bara transporteras mellan kl 7-16 vardagar?
Paketet har väl lastats om, antingen från en terminal till bil eller från bil till terminal och då blivit skannat och då får du en uppdatering om detta.
Citera
2022-04-13, 11:23
Medlem
Jag fattar inte helt. Är skärtorsdagen en röd dag enligt postnord? Står att den är röd på vissa sidor och andra inte...
Citera
2022-04-26, 18:51
Bannlyst
Jag har en jävligt duktig tjej som kör post till min brevlåda och jag saknar henne. Inte för att jag har så stor koll på vem hon är men bra var hon. Snabb, posten var alltid framme innan 11. Och man fick det man skickat efter i god tid, behövdes det signatur och man stannat hemma för det kom hon till dörren och fuskade inte och lade i brevlådan så man lika gärna kunnat vara borta från hemmet.

Nu är det nån slacker kille. Klockan var efter 13 och då vet jag inte ens om han varit hos mig skulle inte förvåna mig om han hoppar över hus och fastigheter för att han annars aldrig hinner tillbaka innan de stänger postkontoret.

Såg honom från mitt fönster idag det tog 15 minuter minst för honom att få den nya outdelade posten till postbackarna fram i bilen och sen när han skulle köra iväg hade han handbromsen i ...

känner inte förtroende för den här nya killen alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in