2020-01-19, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 69Dragonlord.8008
Staten kommer skjuta till pengar precis som förra gången och verksamheten rullar på som vanligt, inget förändras.
Verksamheten kommer absolut inte att rulla på som vanligt. Även om vi skattebetalare (staten) stoppar in kosing i detta förlustföretag, kommer servicen gradvis att försämras. Och om ytterligare något år är det dags igen då man vill ha mer pengar av oss. Låt företaget gå i konkurs samt börja om från början utan danskjävlarna!
Citera
2020-01-19, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Någon som minns postköerna på 1990-talet? Man stod bakom 15-20 pers på postkontoret för att lämna in ett paket, åtminstone i centrala Stockholm.
Nu står man i samma kö på ICA, Konsum eller liknande som dessutom kanske även ska betala för maten. Ingen större skillnad, bättre öppettider men sämre på att förstå/förklara skillnaden på olika posttjänster.

Förr hade kvartersbutiken nygräddade bullar till helgfrukosten, nu är de mera intresserade av paket och spel. Maten kan man numera beställa på Internet. Alla har bytt verksamhet eller blivit diverseverksamhet.

Det finns butiker i mindre samhälle i den mån de finns kvar där man kan tanka, handla mat, laga skorna och kopiera en nyckel, köpa kläder, spel och dobbel och äta en nygräddad pizza.
Citera
2020-01-19, 15:58
Medlem
Danskarna lurade skjortan av Maud Olofsson när den svenska och den danska posten slogs samman i Postnord. Och eftersom Olofsson vid den tiden representerade den svenska regeringen och den svenska staten lurade de faktiskt skjortorna av oss allihop.

https://www.expressen.se/dinapengar/maud-olofsson-sa-nej-till-granskning-av-postnord/
Citera
2020-01-19, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Verksamheten kommer absolut inte att rulla på som vanligt. Även om vi skattebetalare (staten) stoppar in kosing i detta förlustföretag, kommer servicen gradvis att försämras. Och om ytterligare något år är det dags igen då man vill ha mer pengar av oss.

Precis som vanligt med andra ord.
Citera
2020-01-19, 16:11
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Klart att det är ett aktiebolag. Det ägs till 40 % av den danska staten och till 60 % av den svenska staten. Dock har jag aldrig hört talas om att ett statligt ägda företag gått i konkurs. Möjligen har man likviderat bolaget men det är en annan femma. Jag uttryckte mig lite slarvigt men jag tror ändå att du förstod vad jag menade.
Så klart är det inte. Posten var ett statligt verk fram till 1994 och statliga verk kan väl inte gå i konkurs? Varför göra om det till AB om inte de inte ska spela under samma regler som privatägda AB?
Citera
2020-01-19, 16:16
Medlem
dacks avatar
Så går det när ett företag kvoterar in blattar utan bakrundskontroll som stjäl paket och folk som handlar mycket och ofta hellre går över till DHL och Chenker.
Kan även tala om av egen erfarenhet att postengången i Danmark fungerar alldeles utmärkt det är först när paketen kommer till sverige som det blir problem.
Senast redigerad av dack 2020-01-19 kl. 16:35.
Citera
2020-01-19, 16:20
Medlem
Vi är nog många som sedan länge undviker att handla från butiker som endast erbjuder Postnord som alternativ. Jag kan tänka mig att ett flertal butiker har varslat postnord om att de kommer avbryta samarbetet om inte villkoren förbättras, och postnord har väl då i sin oändliga dumhet vägrat gå med på detta.
Citera
2020-01-19, 16:33
Medlem
Jobbar på ett av Sveriges största e-handelsbolag och det finns inget fraktsätt som ger oss så mycket missnöjda kunder som postnord gör. De har dessutom tokhöjt avgifterna, antagligen för att det går så jävla dåligt.
Citera
2020-01-19, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Så går det när ett företag kvoterar in blattar utan bakrundskontroll som stjäl paket och folk som handlar mycket och ofta hellre går över till DHL och Chenker.
Kan även tala om av egen erfarenhet att posteni Danmark fungerar alldeles utmärkt det är först när paketen kommer till sverige som det blir problem.
Vad yrar du om. Varför går danska delen så dåligt då? Inkvoterade blattar går med vinst. Danska latmaskarna går med förlust.
Citera
2020-01-19, 16:40
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Vad yrar du om. Varför går danska delen så dåligt då? Inkvoterade blattar går med vinst. Danska latmaskarna går med förlust.
Vad då dåligt för danska.
Som jag skrev av egen erfarenhet så är det aldrig problem med den danska posten.
Och jag handlar yrkesmässigt både ifrån Danmark Tyskland Österrike mf.
Citera
2020-01-19, 16:41
Medlem
Citat:
Kan även tala om av egen erfarenhet att postengången i Danmark fungerar alldeles utmärkt det är först när paketen kommer till sverige som det blir problem.
Tacka fan för att det går bra i Danmark när vi svenska skattebetalare betalar alla kostnader och förluster som uppstår i den danska delen av PostNord!
Citera
2020-01-19, 16:49
Medlem
Citat:

Fast det är ju den danska sidan som blöder pengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in