Flashback bygger pepparkakshus!
2015-06-28, 14:59
Medlem
Alltså, dum blondin som försöker frustrerat få min mail poppad till min dator i programmet entourage. Har testat tusen olika varianter, följt anvisningarna men ändå lyckas jag inte. Har lyckats får det att funka på min iPhone och nån gång tidigare i mitt liv på samma dator men har fått rensa datorn på skit och därmed mailen.
Snart är jag skallig för att jag inte lyckas. Jag gillar mitt hår och vänder mig således till er lite mer kunniga än jag.

Som pop server andvänder jag: pop.gmail.com
Smtp andvänder jag smtp.gmail.com

skrivit in min mailadress och lösen korrekt. Ändrat portarna till de föreslagna som jag googlat fram. Aktiverar pop i min gmail via webbmail.

Ändå lyckas jag inte. Please help en blondin i nöd.
Citera
2015-06-28, 15:27
Medlem
Danro80s avatar
Kör på IMAP istället så laddas mailen till alla enheter där du ställt in mailen (dator telefon osv)

https://support.google.com/mail/troubleshooter/1668960?hl=sv#ts=1665018,1665144
Citera
2015-06-28, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av your.holyness
Alltså, dum blondin som försöker frustrerat få min mail poppad till min dator i programmet entourage. Har testat tusen olika varianter, följt anvisningarna men ändå lyckas jag inte. Har lyckats får det att funka på min iPhone och nån gång tidigare i mitt liv på samma dator men har fått rensa datorn på skit och därmed mailen.
Snart är jag skallig för att jag inte lyckas. Jag gillar mitt hår och vänder mig således till er lite mer kunniga än jag.

Som pop server andvänder jag: pop.gmail.com
Smtp andvänder jag smtp.gmail.com

skrivit in min mailadress och lösen korrekt. Ändrat portarna till de föreslagna som jag googlat fram. Aktiverar pop i min gmail via webbmail.

Ändå lyckas jag inte. Please help en blondin i nöd.

Logga in med en webläsare. Ändra dina inställningar och tillåt icke säkra klienter i gmails inställningar.

https://support.google.com/accounts/answer/6010255?hl=en
Senast redigerad av lhffan 2015-06-28 kl. 23:34. Anledning: Lade till url med info
Citera
2015-06-29, 13:47
Medlem
Filantropis avatar
Du måste använda Imap för att kunna använda flera enheter. Men allvarligt, kör i en browser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in