2015-06-27, 22:42
Medlem
barcavadannarss avatar
Ska vara domare för småtjejer imorgon och undrar vad det är som gäller för dem. Var ett tag sedan man dömde (ca 8 år sedan) så har tappar rätt mycket. Skriver man ner varningar osv när de är så unga? Har koll på det mesta men finns det småsaker som är viktiga när det kommer till 7-manna?
Citera
2015-06-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barcavadannars
Ska vara domare för småtjejer imorgon och undrar vad det är som gäller för dem. Var ett tag sedan man dömde (ca 8 år sedan) så har tappar rätt mycket. Skriver man ner varningar osv när de är så unga? Har koll på det mesta men finns det småsaker som är viktiga när det kommer till 7-manna?

F13 ska spela 9-mana eller 11-mana. Är du säker att det verkligen är 7-mana?

Det som gäller är i alla fall att man vid 9- och 11-mana ska ha utbildning steg 1. Annars så är du inte behörig. Röda kort rapporteras. Gult kort 5 min personlig utvisning. Två gula är ett rött.

Vid 7-mana så ska gula och röda delas ut precis som vid 9- och 11-mana. Men resultat och sånt räknas inte i någon serie. Så du ska bara döma då och sedan fixa betalning.

Har du några övriga frågor?
Citera
2015-06-27, 23:28
Medlem
Kan också om det är 7-mana säga att använd synt förnuft. Ett gult eller rött kort kan vara känsligt. Visst, sparkar de ner någon utan att alls gå på boll, spottar osv så klart ett gult/rött ska upp. Så var inte rädd för det. Men det sker väldigt, väldigt sällan. Jag har dömt en hel del 7-mana matcher nu under våren och inte använt mig av ett enda kort.
Citera
2015-06-28, 00:56
Medlem
barcavadannarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Kan också om det är 7-mana säga att använd synt förnuft. Ett gult eller rött kort kan vara känsligt. Visst, sparkar de ner någon utan att alls gå på boll, spottar osv så klart ett gult/rött ska upp. Så var inte rädd för det. Men det sker väldigt, väldigt sällan. Jag har dömt en hel del 7-mana matcher nu under våren och inte använt mig av ett enda kort.

Är ganska säker på att det är 7-manna, men kan vara 9/11-manna. Spelar väll inte så stor roll egentligen eller? Hursom, tack som fan att du nämnde hur man ska hantera korten. Hade jag inte vetat det hade jag nog viftat runt med dem som en idiot... Har inga fler frågor annars, om det är något mer som du tycker är viktigt och veta.

Tack för hjälpen!
Citera
2015-06-28, 16:38
Medlem
Citat:
Är ganska säker på att det är 7-manna, men kan vara 9/11-manna. Spelar väll inte så stor roll egentligen eller? Hursom, tack som fan att du nämnde hur man ska hantera korten. Hade jag inte vetat det hade jag nog viftat runt med dem som en idiot... Har inga fler frågor annars, om det är något mer som du tycker är viktigt och veta.

Tack för hjälpen!

Nu kanske du redan dömt matchen så lite sent med ett svar.

Nej, det enda är att det är offside, större plan och du måste ha utbildning.

Inte direkt

Hur gick det?
Citera
2015-07-05, 16:00
Medlem
barcavadannarss avatar
Citat:
Nu kanske du redan dömt matchen så lite sent med ett svar.

Nej, det enda är att det är offside, större plan och du måste ha utbildning.

Inte direkt

Hur gick det?

Lite sent svar men haha! Gick helt ok. Trodde det skulle vara mycket mer komplicerat men det var flöt på bra. Tack för hjälpen!
Citera
2015-07-07, 07:23
Medlem
Citat:
Lite sent svar men haha! Gick helt ok. Trodde det skulle vara mycket mer komplicerat men det var flöt på bra. Tack för hjälpen!

Lugnt. Det var 7-mana alltså?
Citera
2015-07-14, 03:46
Medlem
barcavadannarss avatar
Citat:
Lugnt. Det var 7-mana alltså?

Haha nej det var faktiskt 11-manna, jag som va så säker att det var 7-manna... Menmen
Citera
2015-07-14, 11:24
Medlem
Isnatts avatar
Har man frisparksspray på den där nivån?
Citera
2015-07-14, 11:32
Medlem
Hade spelarna tighta shorts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här