Citat:
Har fått stopp. Det är vanligt toapapper som fastnat. Höll på och torkade en del grejer och slängde successivt i toan och det blev väl för mycket helt enkelt vilket jag märkte när jag försökte spola senare på kvällen. Nu sitter det längst ned så man fortfarande ser papper.
Tips om att bli kvitt stoppet? Vill inte göra fel och förvärra
Tips om att bli kvitt stoppet? Vill inte göra fel och förvärra

Citat:
Nu är den här tråden gammal, så det har säkert löst sig fint för TS. Jag vill däremot lämna tips för framtida storskitare. Själv får jag stopp i toan säkert 1 gång i månaden, men jag har ett riktigt bra knep.
Ofta är det svårt att komma åt själva stoppet då det är där toaletten kröker sig. En otroligt simpel och effektiv lösning är att skaffa ett skohorn för ändamålet och använda "krokdelen" för att fiska ut det som orsakar stoppet. Om ni hittar, köp gärna ett i tunn metall så ni liksom kan böja det ännu lite mer i krokänden.
Ofta är det svårt att komma åt själva stoppet då det är där toaletten kröker sig. En otroligt simpel och effektiv lösning är att skaffa ett skohorn för ändamålet och använda "krokdelen" för att fiska ut det som orsakar stoppet. Om ni hittar, köp gärna ett i tunn metall så ni liksom kan böja det ännu lite mer i krokänden.
Ett rensband kostar från några tior och uppåt, håller i årtionden, på köpet blir du kvarterets hjälte.
https://www.google.com/search?q=rensband&oq=rensba&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqBw gBEAAYgAQyBggAEEUYOTIHCAEQABiABDIHCAIQABiABDIHCAMQ ABiABDIHCAQQABiABDIHCAUQABiA BDIHCAYQABiABDIHCAcQABiABDIHCAgQABiABDIHCAkQABiABD IHCAoQABiABDIHCAsQABiABDIHCAwQABiABDIHCA0QABiABDIH CA4QABiABNIBCTQxMDk1ajBqN6gCFLACAfEFbgIrfKYXQ3nxBW 4CK3ymF0N58QVuAit8phdDeQ&client=ms-android-honor&sourceid=chrome-mobile&source=chrome.ob&ie=UTF-8