2005-10-15, 21:33
Bannlyst
Stör mig något otroligt på bannern på första sidan (e-upplysning)..

Den får hela sidan att lagga... speciellt störigt när man loggar in.

Är det kanske bara min sunkiga jobbedator som laggar? Någon annan som har samma problem?
Citera
2005-10-15, 21:44
Medlem
Högerklicka "adblock image".
Sen ser du den aldrig mer på fb
Citera
2005-10-15, 22:26
Medlem
xavi8222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig

Jag har valt att inte blocka några annonser på Flashback pga att jag stöder Flashback. Det är inte på många sidor jag väljer att visa annonser, men Flashback är en av sidorna.
Citera
2005-10-15, 22:31
Medlem
Citat:
Hur då? Ska man högerklicka på själva bilden? När jag gör det (rättare sagt vänsterklickar eftersom jag bytt ut knapparna) får jag inte upp det alternativet.

Edit: Jag kanske skulle svara på själva ursprungsfrågan också. Nej, just den bilden stör mig inte särskilt (vet ej vad "lagga" betyder), men det är alltid skönt för ögonen att slippa så mycket animerat som möjligt.
Citera
2005-10-15, 22:32
Medlem
kasstkniws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Hur då? Ska man högerklicka på själva bilden? När jag gör det (rättare sagt vänsterklickar eftersom jag bytt ut knapparna) får jag inte upp det alternativet.

Tjena!

Du får ju ta och lägga in en extension till Firefox först för att använda dig av adblock.

Citat:
Ursprungligen postat av xavi8222
Jag har valt att inte blocka några annonser på Flashback pga att jag stöder Flashback. Det är inte på många sidor jag väljer att visa annonser, men Flashback är en av sidorna.

Tjena!

Så du menar att du sitter och klickar på alla reklamlänkar du ser? För Flashback får lika många slantar i plånboken om man väljer att blockera reklamen, som de får om du aldrig klickar på länkarna. Och det lär ju bli ett sablans klickande, då det är massor av reklam.
Citera
2005-10-16, 10:46
Bannlyst
Citat:

Mjo... på min hemdator går detta bra då jag kör firefox...

men på den publika datorn på jobb är det lite värre
Är det nått PR trixx att den ska lagga så?
Om man stör sig på den så är chansen större att man lägger den på minnet.
Citera
2005-10-16, 11:16
Medlem
TTKs avatar
Kanske värt att pröva att stänga av gif-animationer i browsern? Alla browsrar har väl en sån funktion.
Citera
2005-10-16, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Kanske värt att pröva att stänga av gif-animationer i browsern? Alla browsrar har väl en sån funktion.
var hittar man den i Firefox?
Vad betyder lagga?
Citera
2005-10-16, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw

Edit: Jag kanske skulle svara på själva ursprungsfrågan också. Nej, just den bilden stör mig inte särskilt (vet ej vad "lagga" betyder), men det är alltid skönt för ögonen att slippa så mycket animerat som möjligt.
Oj, sorry glömde bort att man måste hämta en webbläsare och instalera plugins, för att blocka bilder.
Citera
2005-10-16, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
var hittar man den i Firefox?
Vad betyder lagga?

adblock: https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=10

"Lag (eng ungefär: eftersläpning, fördröjning) eller, försvenskat lagg brukar användas som ord för att beskriva det stillestånd som kan uppkomma inom nätverk, så att man får vänta på att kunna sända/ta emot data."

Saxxat från susning.nu
Citera
2005-10-16, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeldar
adblock: https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=10

"Lag (eng ungefär: eftersläpning, fördröjning) eller, försvenskat lagg brukar användas som ord för att beskriva det stillestånd som kan uppkomma inom nätverk, så att man får vänta på att kunna sända/ta emot data."

Saxxat från susning.nu
Han tramsar bara
Citera
2005-10-17, 12:23
Bannlyst
Citat:
Han tramsar bara

Jeje... men man vet aldrig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera