Citat:
Du har här ett bra, insiktsfull och informerande inlägg. Detta borde alla läsa. Speciellt de som har huvudet i sandlådan. Och det är många. De vaknar nog till när de upplever allt inpå knutarna. Även om jag undrar. Jag besöker Örkelljunga både nu och då, och det har blivit Somalia. Svart och fladdrande skynken över hela gatubilden. Men mina släktingar där gnäller inte, trots att de vet att det är fritt fram att gnälla till mig. De bor i sitt skyddade villakvarter och skiter i resten. De är S.
Har du tagit hänsyn till den stramare politiken med tillfälliga uppehållstillstånd som förstahandsuppehåll? Efter etableringsprogrammet skulle de då endast ha ett år kvar. Som etablerad.
Eller skriver du om dem som kom hösten 2015? Eller alla som kommit 2014 - första halvåret 2015? Alla PUTare.
Eller gäller här senarekomna met TUT, och PUT om de blir etablerade och får jobb? Detta sistnämnda även jobb med bidrag? S.k. konstgjorda.
Om TUT gäller, skulle det väl inte då bli så många kvar på livstids bidragsförsörjning. Efter tre år här = UT ! Här blir ett utvisningskaos utan like. Och ju mer sådant, desto bättre för SD. OM de kan komma med bättre utvisningsmetoder.
( BÄSTA metoden = inte släppa in. )
Men de får aldrig igenom något, hur bra det än är, om de inte blir 51%.
Det vill nu till att SD reder ut begreppen och planerar för ett Sverige efter 2018. Samtidigt som de inte får annonsera ut sin smartness för tidigt. Då stjäler M och S idéerna .
Jag skall på träff med lokal- SD nästa helg, och då kan man diskutera ämnet med dem.
Har du tagit hänsyn till den stramare politiken med tillfälliga uppehållstillstånd som förstahandsuppehåll? Efter etableringsprogrammet skulle de då endast ha ett år kvar. Som etablerad.
Eller skriver du om dem som kom hösten 2015? Eller alla som kommit 2014 - första halvåret 2015? Alla PUTare.
Eller gäller här senarekomna met TUT, och PUT om de blir etablerade och får jobb? Detta sistnämnda även jobb med bidrag? S.k. konstgjorda.
Om TUT gäller, skulle det väl inte då bli så många kvar på livstids bidragsförsörjning. Efter tre år här = UT ! Här blir ett utvisningskaos utan like. Och ju mer sådant, desto bättre för SD. OM de kan komma med bättre utvisningsmetoder.
( BÄSTA metoden = inte släppa in. )
Men de får aldrig igenom något, hur bra det än är, om de inte blir 51%.
Det vill nu till att SD reder ut begreppen och planerar för ett Sverige efter 2018. Samtidigt som de inte får annonsera ut sin smartness för tidigt. Då stjäler M och S idéerna .
Jag skall på träff med lokal- SD nästa helg, och då kan man diskutera ämnet med dem.
Tack så mycket
Dina släktingar i Örkelljunga lär väl kanske inte ändra på sig förräns de drabbas personligen i vardagen, om de inte ser längre än till sin egen villahäck.
Det är en intressant tanke, det här med TUT och PUT. Många av de som kom i höstas och i våras är säkert många fortfarande asylsökande och har inte hunnit in i etableringsuppdraget... Ännu. Kanske vissa snabbutreda fall med TUT kan säkert hunnit in i etableringsuppdraget men de flesta är säkert sådana som fått PUT dvs = livstidsförsörjning
Vad som händer om tre år? Det hänger nog på vilket styre vi har. Är inte SD inblandat, lär det väl med stor sannolikhet börja delas ut PUT till höger och till vänster igen. Nåt annat går väl inte att tro om man lyssnar på 7k.
Har SD inflytande är det ju mer oklart vad som händer om tre år?
Senast redigerad av Farbror-Joakim 2016-08-06 kl. 13:33.
Senast redigerad av Farbror-Joakim 2016-08-06 kl. 13:33.