2022-10-04, 19:26
Medlem
Har aldrig varit hos någon som har över 50 miljoner men mellan 10 -20 och de ända som stack ut med de flesta av dom husen var väll att några hade tydligen ganska dyra tavlor här o där annars inget mer direkt.

Är väll när man börjar komma upp i 100 miljoner folk har helikopterolatta o dylikt 😁
Citera
2022-10-05, 00:49
Medlem
dyr hifi anläggning, kan kosta mellan 50tkr - 4 miljoner. min kostar 90k, jag är 21 bast och sjuk i huvet
förlåt min fördom, men de med pengar är så otroligt tråkiga, ofta är de inte ens "rika", det ska bara se så flashigt ut.

average svensson med 5MSEK villa:
steg 1. måla huset vitt (seriöst, sortera på 4.5-5.5MSEK på hemnet, alla villor är vita, ska se dyrt ut!)
steg 2. ha en segelbåt, förvånansvärt billiga i drift men ser dyrt ut
steg 3. måla allt vitt, ,stora glaspartier, sten som bänkskiva. viktigast av allt är nog ändå en riktigt stor altan med webergrill
steg 4. kör nån tråkig leasingbil till överpris
steg 5. åk utomlands lite då och då, lägg ut på sociala medier så du kan skryta för dina vänner

villor i stockholm kommun har sjunkit med 30% sedan februari. så rika är dom, så rik att dom inte har råd att bo kvar. det ska se dyrt ut men ingen har egentligen så mycket mer pengar i fickan än svensson med 3MSEK villan.
Citera
2022-10-05, 01:10
Medlem
neuron-drones avatar
Har bara varit i lägenheter hos rika. Båda hade många rum och högt i tak och en skräckhiss i trappuppgången. En hade äldre möbler. Den andra hade så många rum att de inte lyckats möblera vettigt, det stod enstaka möbler här och där och de utnyttjade inte alla rum. Hon som bodde så var min lärare som gift sig rikt. Hon hade bjudit in eleverna för hon tyckte synd om oss att vi inte fick känna på hennes rikedom. Det fanns verkligen inget speciellt i den lägenheten. Kanske dansade de i de tomma rummen.
Citera
2022-10-05, 04:17
Medlem
enklistras avatar
Två saker som ofta ses hos rikare familjer.
Tofflor till gäster samt tofflor/inneskor åt familjen. Rika brukar heller inte ha väckade skohorn hemma. Rika brukar heller inte flasha dyr alkohol.
Citera
2022-10-05, 05:47
Medlem
Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Tofflor till gäster samt tofflor/inneskor åt familjen. Rika brukar heller inte ha väckade skohorn hemma. Rika brukar heller inte flasha dyr alkohol.

Detta.
Bara luffare går i strumplästen eller barfota inne.
Och ohyfsade amerikaner använder samma skor ute som inne.
Citera
2022-10-05, 10:31
Medlem
En kund jag var hemma hos, hade i strandvillan i Bohuslän:

Originaltavlor av Nils von Dardel, Picasso, Carl Larsson och Anders Zorn.
Citera
2022-10-05, 10:38
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
En kund jag var hemma hos, hade i strandvillan i Bohuslän:

Originaltavlor av Nils von Dardel, Picasso, Carl Larsson och Anders Zorn.

Jepp. Det stämmer bra på rikedom och god stil.

En kompis vars förmögenhet ligger på 150 Msek, kör en sunkig Golf, bor i vanligt hus, klär sig normalt. Men har mycket fin konst hemma flashar aldrig kring något öht.
Citera
2022-10-05, 11:49
Medlem
Månsans avatar
Kökets olika tillbehör ger en god vink om ägarens ekonomiska status. Vettiga köksredskap av välkänd kvalitet är ett tydligt rikhetstecken. Istället för den kinestillverkade gjutjärnsgrytan från ikea har man såklart en fransk av märket Le Creuset.

Stekpannorna är dyra av exklusiva märken, inga skeva och böjda från Ö&B eller Lidl för 199:-. Glasen är antingen arvegods av gammal fin kvalitet eller också nyare från riktiga glasbruk. Masstillverkade glas och muggar, samma som finns i de flesta hem, lyser med sin frånvaro. Köksknivarna är dyra från Sabatier eller nån dyr japansk tillverkare, vad dom nu heter. Även maskiner som elvisp eller köksassistenter är oftare en Siemens, Braun eller Electrolux än okända dussinprodukter från Rusta.

Vill man undvika att bedömas som halvfattig bör man rensa ut alla tillbehör i köket som kommer från Ikeas köks-startkit (den där lådan för 990 spänn som innehåller allt man kan behöva i ett kök). Alla känner igen dessa spinkiga prylar, ytterst få rikingar har någonsin inhandlat ett startkit från Ikea.
Citera
2022-10-05, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Jepp. Det stämmer bra på rikedom och god stil.

En kompis vars förmögenhet ligger på 150 Msek, kör en sunkig Golf, bor i vanligt hus, klär sig normalt. Men har mycket fin konst hemma flashar aldrig kring något öht.

Precis, och Zorntavlan var självporträtt i nära full skala.

*Varför har du skaffat detta mästerverk?*
*Min fru sade att jag är lika tjock som honom, nu kan hon gotta sig med tavlan när jag inte är hemma*

Så jävla sköna människor.
Citera
2022-10-05, 12:00
Medlem
En vinkällare med exklusiva årgångsviner inköpta på auktioner under flera år! Rariteten är en flaska som när den inköptes 1966 kostade 50000 men som nu betingar ett estimerat värde i miljonklassen men den säljs inte.
Citera
2022-10-05, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra

Är man rik har man golvvärme.

Till tråden: vin källare är väll rätt vanligt.
Citera
2022-10-05, 12:05
Medlem
Simbana, ingen liten pool.
Tjänstefolk.
Panikrum.
Filmsalong.
Gäststuga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto