Citat:
Ursprungligen postat av
Nandu
Motsägelser
1) Nu var han faktiskt klassens CP barn, så han gjorde en massa andra saker som var CP och ganska ovanliga. Det finns en anledning till att han är med på Dr Phil. Ingen annan i min klass slutade på TV på Dr Phil.
2) Min poäng är att jag fortfarande inte dömer honom. Jag har ingen åsikt om vad han gör och han har ingen åsikt om vad jag gör. Om en person vill resa jorden runt, eller ha sex fester, eller ta konstiga jobb, eller gifta sig med en neger (som en av mina vänner gjorde), så kommer ingen från överklassen att döma någon.
3) En sak som ni kan notera om ni tittar på inslaget är att John inte reste till att alla resmål i första klass och bodde på lyxhotell eller på en resort. Istället så luffade han runt. Trots att hans familj hade betalat en lyx semester åt honom om han hade velat. För alla som är rika har redan varit på lyxhotell, resorts, finare rentals, så det blir väldigt tråkigt efter ett tag. Man vill ha en autentisk upplevelse.
4) Folk som är imponerade av lyxhotell är fattiga människor och har sannolikt aldrig bott på lyxhotell. Samma sak med resmål man vill åka någonstans udda inte dit alla andra åker. Man vill tågluffa, eller köra jeep, vandra, åka båt.