2015-06-18, 22:39
Medlem
dovAkins avatar
-Inget från Ica Basic kollektionen
- Grillkorv med över 85% kött, inge Dennis korv här inte
- Krossade tomater med riktiga tomater och inte aromer

Sarkasm.
Citera
2015-06-18, 22:55
Medlem
BWOVVs avatar
Något som tyder på att man har det stadigt ekonomiskt är en avancerad KNX-anläggning. Där du styr det mesta med din i-Pad.

Exempelvis all belysning, vattning i trädgården, markiser, temperatur på pool, panna, golvvärmen, högtalare, larm, kameror. Ja allt som kräver någon slags ström.

/bwovv
Citera
2015-06-19, 02:00
Medlem
SYSTEMexes avatar
Rika personer har nya inovativa tekniska produkter. För 5-10 år sedan hade de iphone och innan dess hade man platt-tv och hemmabio. Idag har man automatiska gräsklippare/damsugare eller kanske 3d-skrivare och dyl (kommer inte på nåt bättre nu). Pool om man bor i villa, alt. Jacucci (stavning?)

Ungarna har märkeskläder
Citera
2015-06-19, 02:07
Medlem
Dem riktigt rika har ju ofta mkt ärvda prylar, prylar som har en historia bakom sig.
Dyr konst. Gärna ärvda gamla oljemålningar.

Skog, man äger flera hektar skog och åkrar.
Citera
2015-06-19, 03:12
Medlem
Manboiiis avatar
En äkta Segway
Garageportar/grind med elektronisk sensor öppning (Som öppnar av sig själv när du är nära)
Citera
2015-06-19, 05:15
Medlem
Tankefrihets avatar
Hej,

En stor ek eller teakbokhylla sprängfylld med sk kvalitetslitteratur, samt nummer av Connoisseur, Vouge och Yachts & Yachting.
Senast redigerad av Tankefrihet 2015-06-19 kl. 05:21.
Citera
2015-06-19, 06:26
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Dom välbärgade jag besökt har oftast haft : jacuzzi
Riktigt täta har haft soldäck och jacuzzi utomhus
Det där har ju var och varannan svennebanan.

Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
nummer av Connoisseur
klockrent exempel, den hade gärna fått ligga och skräpa här hemma
Citera
2015-06-19, 07:44
Medlem
Det har ju blivit poppis med robotgräsklippare av dyrare modell.
Citera
2015-06-19, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Rika personer har nya inovativa tekniska produkter. För 5-10 år sedan hade de iphone och innan dess hade man platt-tv och hemmabio. Idag har man automatiska gräsklippare/damsugare eller kanske 3d-skrivare och dyl (kommer inte på nåt bättre nu). Pool om man bor i villa, alt. Jacucci (stavning?)

Ungarna har märkeskläder

Iphone kom 2007 så innan det lär ingen ha haft någon sådan... Iphone är väl dock en rätt märklig produkt som alltid varit populär inom alla samhällsklasser. Jag hade köpt det om du nämnt Blackberry dock, som var en populär PDA-telefon i det övre inkomstsegmentet innan smartphones slog igenom.

Platt-TV hade min kusins familj, som jag skulle betrakta som "rik", tidigt. Tror jag såg min första plasma-tv 1998 eller så. De flesta tv-program på den tiden blev ju dock fult stretchade då de fortf sändes i 4:3, och det var fortfarande ovanligt med filmer som släpptes i widescreenformat. Hemmabiosystem har väl alltid snarare varit populärt bland hifi-fanatiker än specifikt bland rika. Det är något man prioriterar, och bryr man sig inte så mycket om film så köper man det inte även om man har råd. Det är också inte helt orimligt att ha råd till även med lägre inkomst, om man inte måste ha de dyraste märkena.
Senast redigerad av Grillo 2015-06-19 kl. 08:28.
Citera
2015-06-19, 09:03
Medlem
Har varit hemma hos endel gammelrika personer och de jag skulle säga har haft bra med pengar längst hade. Sjukt stor tomt med ängar, men inga djur bortsett från hundar, tillhörande traktor med gräsklippar aggregat för att klippa den. Staket och grindar i mängder, tre stycken grindar bara för att ta sig till ytterdörren. Överbevakningsystem med stor och synlig kamera vi ingången till. fastigheten. Engelsk lyxbil. En utomhuspool av simhalls storlek, givetvis skymd av diverse murar utifrån. Egen pir med tillhörande stor gammal träbåt i toppskick.
Citera
2015-06-19, 15:05
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Ett riktigt fint privat bibliotek kräver mycket pengar. Det är nog få idag som satsar sina pengar på att bygga upp ett sådant med någon form av systematik, men många har ärvt fina bibliotek utan att någonsin använda dem. Stort slöseri.
Citera
2015-06-19, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Ett riktigt fint privat bibliotek kräver mycket pengar. Det är nog få idag som satsar sina pengar på att bygga upp ett sådant med någon form av systematik, men många har ärvt fina bibliotek utan att någonsin använda dem. Stort slöseri.

Ett stort mörkgrönt bibliotek med riktigt härliga fotöljer är det första jag ska skaffa när jag blir rik. Håller med! Har man inget bibliotek är man fattig. Använder man inte sitt bibliotek är man en wannabe!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in