Citat:
Ursprungligen postat av
SYSTEMexe
Rika personer har nya inovativa tekniska produkter. För 5-10 år sedan hade de iphone och innan dess hade man platt-tv och hemmabio. Idag har man automatiska gräsklippare/damsugare eller kanske 3d-skrivare och dyl (kommer inte på nåt bättre nu). Pool om man bor i villa, alt. Jacucci (stavning?)
Ungarna har märkeskläder
Iphone kom 2007 så innan det lär ingen ha haft någon sådan... Iphone är väl dock en rätt märklig produkt som alltid varit populär inom alla samhällsklasser. Jag hade köpt det om du nämnt Blackberry dock, som var en populär PDA-telefon i det övre inkomstsegmentet innan smartphones slog igenom.
Platt-TV hade min kusins familj, som jag skulle betrakta som "rik", tidigt. Tror jag såg min första plasma-tv 1998 eller så. De flesta tv-program på den tiden blev ju dock fult stretchade då de fortf sändes i 4:3, och det var fortfarande ovanligt med filmer som släpptes i widescreenformat. Hemmabiosystem har väl alltid snarare varit populärt bland hifi-fanatiker än specifikt bland rika. Det är något man prioriterar, och bryr man sig inte så mycket om film så köper man det inte även om man har råd. Det är också inte helt orimligt att ha råd till även med lägre inkomst, om man inte måste ha de dyraste märkena.