2005-10-22, 03:14
Medlem
Sinnes avatar
Vad har du för utbildning? Är du socionom eller något sådant så försök komma i balans och fundera på vad du har lärt dig om kommunikation.

För det första märks det att du redan är upprörd. Det är naturligt men inte så bra när man försöker komma på smarta lösningar. Har du en kompis som är bra på att lyssna utan att varken komma med lösningar eller vrida upp dina känslor så att du blir argare? Tala i så fall ut med honom eller henne så att du kommer i balans först.

När du har gjort det försök tala med någon som förhåller sig hyfsat neutral och fundera på om det finns två sidor av det här, din och hennes. Det finns chefer som bara är fel men om du har det som utgångspunkt så riskerar du att hamna i problem om det visar sig att du fortfarande har en del att lära. Det kan ju vara så att du behöver utvecklas i dina arbetsuppgifter och hon behöver utvecklas i sin pedagogiska roll som chef.

Jag glömde, sluta genast kalla henne apan. Det förvårar bara för dig att nå balans.

Kommer ni fram till att det här är ett fel som bara ligger hos henne så tycker jag du ska gå till angrepp som alla andra rekommenderat. I det mycket sannolikare fallet att det inte är något större fel på någon av er men ni har samarbetsproblem, då tycker jag att du ska ta upp det. Ha ett metasamtal med henne. Berätta hur du känner utan att angripa henne ... behöver du mer hjälp kan jag vidareutveckla sen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in