Citat:
Ursprungligen postat av
Carl Serung
Allmänt känt och hälsofrämjande med rödvinslavemang. Provade detta en gång i Frankrike och det var en mycket angenäm upplevelse. Rekommenderas!
Citat:
Ursprungligen postat av
FrankieStubbs
Se där, ytterligare en rödvinslavemangist.
En rektal skål broder, gutår.
Mvh.
Jag är också en vinlavemangist! Men är mer lagd åt den österrikiska skolan. Och man kan ju knappast nämna österrikeskolan utan att hänvisa till Rupprecht Feigenbaum. Nydanare har ofta svårt att hävda sig i konservativa kretsar som vinlavemangismen ju ändå är, men jag tror att den trogna skara som har samlats kring Rupprecht ändå kan inspirera "rödvinare" att vidga sina vyer, om så i alla fall på några års sikt.
Grundläggande för österrikeskolan är avsaknaden av både lavemangspruta och glidmedel, det hela ska intas "au naturel". Rupprecht fann inspiration till sin skola hos tibetanska munkar som idkade jäst jakmjölkslavemang under tung meditation. Feigenbaum i brist på jakar i Österrike, och på grund av den mellan- och sydeuropeiska vida spridda laktosintoleransen valde istället att, till motsatsen från traditionalisterna som nyttjar rödvin, använda sig av söta rieslingviner för sitt lavemang. Men i princip är alla sorters vita viner tillåtna.
En rolig anekdot jag kan dela med mig av var när Rupprecht under Einlauf Party -05 gränslade en flaska Château d'Yquem "handsfree", så att säga.