2026-02-14, 16:10
Medlem
Nu har sajten legat nere i flera timmar, hur vore det att uppgradera era servers?
Citera
2026-02-14, 16:13
Medlem
santos_devilles avatar
För mig funkar det på jobbets nätverk men hemma är Flashback helt dött. Även på 5G.

Men går jag in och raderar all data och kakor från Flashback.org så kan jag surfa och skriva. Men så fort jag låter telefonen låsas så kommer jag inte in igen.

Något fuffens är på gång
Citera
2026-02-14, 16:14
Medlem
Alkibiadess avatar
Kan ni fixa det här forumet någon jävla gång.
Citera
2026-02-14, 16:16
Avslutad
Skönt att Flashback är uppe igen! Hoppas nu att den förbli uppe. Får FB-abstinens annars!

Det vore bra om Flashback kunde fixa nån slags verifiering innan man kommer in på forumet som bekräftar att man är människa. En sån check borde kunna hjälpa mot Ddos-attacker.
Citera
2026-02-14, 16:20
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nu har sajten legat nere i flera timmar, hur vore det att uppgradera era servers?
Låter som du supportar forumet ekonomiskt
Citera
2026-02-14, 16:21
Medlem
skogsburkans avatar
Fan händer? Börjar bli för ofta nu. Inte bra för våran hälsa att fb ligger nere såhär många timmar i sträck…!
Citera
2026-02-14, 16:22
Medlem
Ärligt talat är det ganska pinsamt att en så stor sajt kan ha sådana gigantiska problem så ofta. Undermåligt.
Citera
2026-02-14, 16:28
Medlem
Karlung får nog utöka sponsrandet en del.

(FB) Bahnhof sponsrar Flashback med uppgraderad infrastruktur (och fler servrar)
Citera
2026-02-14, 16:31
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Klart man kan. Forumet gör det ibland, stänger av utländska IP. Då kommer man inte in med VPN. Idag var det ingen skillnad mellan om jag körde med och utan VPN från annat land. Så admin har inte blockat utländska IP nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Skönt att Flashback är uppe igen! Hoppas nu att den förbli uppe. Får FB-abstinens annars!

Det vore bra om Flashback kunde fixa nån slags verifiering innan man kommer in på forumet som bekräftar att man är människa. En sån check borde kunna hjälpa mot Ddos-attacker.
Kostar en slant och jag tror inte annonsintäkterna täcker det.

Garanterat DDoS. Enklaste sättet att sänka en sida. Att besöksindikatorn går ned har att göra med att de startar om servern. Någon rysshora har blivit förbannad och köpt en arme av botdatorer. Shit happens, om ett par dagar är hans veckopeng slut.
Citera
2026-02-14, 16:32
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detach3d
Det började för några dagar sedan. Jag minns första gången jag märkte av det var när OS-hockeyn drog igång.

Riktigt dåligt av FB att inte få fog på skiten. Inget annat forum jag besöker har problem med sånt här.

Och nu är det problem igen i skrivande stund. Var nere i 15-20 min eller något.

Det är skräp. Flashback har problem igen, under lördagen. Typ 11-15.
Han håller på, verkar ha ett schema. När Flashback funkar så sover han, när han vaknar så funkar inte Flashback. Bara en teori som jag har. Antar att han är typ 15-20 år, för det verkar sammanfalla med skollov.
Citera
2026-02-14, 16:50
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det är många som får det. Deras liv är helt tomt utan FB. LuluBrooksie bröt ihop och började gråta igår. Sorgligt som fan.
Nu verkar det fungerar bra. Jag gjorde ingenting annat än att tömma all cache och logga ut och logga in på Google igen.
Senast redigerad av Rimbert 2026-02-14 kl. 16:52.
Citera
2026-02-14, 16:54
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Nu verkar det fungerar bra. Jag gjorde ingenting annat än att tömma all cache och logga ut och logga in på Google igen.
Det hade du inte behövt. Det funkar ändå nu. Frågan är hur länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in