2022-10-02, 18:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vi som använder Tor har knappt kunnat skriva på forumet de sista veckorna. Tidigare har det alltid gått att komma in via de svenska Tor-noderna när utländsk trafik blockerats. Sedan den stora DDoS-attacken innan valet har dock även dessa blockerats så fort det varit något problem, alltså nästan hela tiden.

Är det verkligen nödvändigt? Om spammarna använder de svenska noderna förstår jag att de blockeras, men om ni lagt till en blocklista på samtliga Tor-noder i hela världen utan att kolla vilka som används av spammarna ber jag dig ompröva det beslutet och åtminstone hålla de svenska noderna öppna när det stormar.

Alltså ta bort blocklistan på alla Tor-noder och återgå till att bara blockera utländsk trafik (som ju blockerar alla Tor-noder utom de svenska).

Effekten av att blockera Tor blir att många som använder Tor för att skydda sig struntar i säkerheten och kör utan Tor.
Jag kan bara instämma i detta. Blir inte mycket Flashbackande för min del när inte Tor fungerar.
Citera
2022-10-04, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag kan bara instämma i detta. Blir inte mycket Flashbackande för min del när inte Tor fungerar.
Har exakt samma upplevelse. Tycker det är tragikomiskt att ett forum med fokus på yttrandefrihet casually blockerar ALLA Tor nodes pga DDOS från utlandet. Det finns listor med Tor exit nodes. Vitlista dessa om det inte är de som aktivt används.
Citera
2022-10-04, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Är inte vanlig VPN tillräckligt skydd, behövs verkligen Tor?
Kanske är jag aningslös men för mig känns det som att identiteten läcker på andra vis...

Borde inte en dedikerad browser med VPN duga?
Enkelt uttryckt, använd olika browsers för "vanlig" browsning och Flashback!
Citera
2022-10-05, 19:09
Medlem
rattata22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dellovic
Borde inte en dedikerad browser med VPN duga?
Enkelt uttryckt, använd olika browsers för "vanlig" browsning och Flashback!
Det är precis det jag gör nu i dessa tider då Tor är kört. Föredrar att använda Tor Browser.
Citera
2022-10-05, 23:15
Medlem
Första gången jag har kunnat logga in med Tor sen 23 september och innan den 23 var det också bara sporadiskt det gick att logga in.

Kan FB säga om detta skall fortsätta , isåfall kommer jag lägga ner FB!?
Citera
2022-10-05, 23:29
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talrik
Första gången jag har kunnat logga in med Tor sen 23 september och innan den 23 var det också bara sporadiskt det gick att logga in.

Kan FB säga om detta skall fortsätta , isåfall kommer jag lägga ner FB!?
Varför har du så svårt att förstå att det är åtgärder för att stoppa spam och ddos? De kommer inte att sluta med det för att inte förlora dig som medlem.
Citera
2022-10-05, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Varför har du så svårt att förstå att det är åtgärder för att stoppa spam och ddos? De kommer inte att sluta med det för att inte förlora dig som medlem.
Fb är inte viktigt för mig heller så det är nog då ömsesidigt, tack vare FB blockat Tor så har jag hittat andra forum,men är du någon inom Admi, annars dra åt helvete! !
Citera
2022-10-06, 00:26
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Fb är inte viktigt för mig heller så det är nog då ömsesidigt, tack vare FB blockat Tor så har jag hittat andra forum,men är du någon inom Admi, annars dra åt helvete! !
Allt kretsar inte kring dig, och det är nog något du behöver lära dig. Att stoppa DDOS-attacker och spam är viktigare för Flashback än att du får använda din favoritwebbläsare.
Citera
2022-10-06, 02:07
Medlem
Citat:
Allt kretsar inte kring dig, och det är nog något du behöver lära dig. Att stoppa DDOS-attacker och spam är viktigare för Flashback än att du får använda din favoritwebbläsare.
Det verkar mer som du vill synas över hela forumet och slickar röv på admi så fort du kan ,grattis.

Nu är det ju inte bara jag som vill kunna använda Tor ,läs tråden din jävla flane!
Citera
2022-10-06, 02:10
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Det verkar mer som du vill synas över hela forumet och slickar röv på admi så fort du kan ,grattis.
Jag har kritiserat och argumenterat mot flera administratörer flera gånger genom det här kontot så nja. Det är min faktiska, äkta, genuina åsikt att det är viktigare för forumet att stoppa attacker än att du förlorar åtkomst till forumet genom Tor i någon vecka.
Citat:
Nu är det ju inte bara jag som vill kunna använda Tor ,läs tråden din jävla flane!
Jag använder också Tor och har inte kunnat komma in under samma period. Jag är bara inte så självupptagen att jag tror att det är viktigare än att stoppa attacker mot forumet.
Citera
2022-10-06, 02:13
Medlem
Citat:
Jag har kritiserat Admin flera gånger genom det här kontot så nja. Det är min faktiska, äkta, genuina åsikt att det är viktigare för forumet att stoppa attacker än att du förlorar åtkomst till forumet genom Tor i någon vecka.
men är du trög eller , det är fler än jag som vill kunna använda Tor, skall man behöva använda VPN så är ju inte det ett gratis forum längre,idiot, men det är kanske tanken att tvinga alla på forumet att använda Fb:s VPN till slut.

Men bara det fungerar för dig så är det ok, snacka om ego!
Senast redigerad av Talrik 2022-10-06 kl. 02:16.
Citera
2022-10-06, 02:16
Avslutad
God ton hjälper bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här