2015-09-07, 16:35
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
SR P4 Skaraborg: Mordet på Lisa Holm: Tekniska rapporten klar
Tack för länken, du är snabb att servera oss senaste nytt. Synd att polisen endast förmedlar intetsägande information.
2015-09-07, 16:39
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
SR P4 Skaraborg: Mordet på Lisa Holm: Tekniska rapporten klar
"I veckan planerar polisen att hålla ett nytt förhör med den mordmisstänkte 35-åringen, uppger Lars Johansson till P4 Skaraborg. Polisen har vissa frågeställningar och vill även höra om den misstänkte själv har något att lägga fram. "
Kan man kanske känna sig tämligen säker på vad det förhöret kommer att innehålla för "frågor?"

Jag är iaf väldigt övertygad om att polisen kommer att tjata om att:
"Du måste hjälpa familjen nu. De är ju utom sig av sorg och behöver ett avslut. Vi vet ju vad du gjort eftersom vi har all teknisk bevisning som behövs, men det är bara det är bara du som kan ge dem detta avslutet genom att erkänna att du gjorde det. Om du bara kan ge dem det, så kommer du stilla ditt dåliga samvete och vi kommer sluta fråga ut dig. Då kan du i lugn och ro kunna gå genom rättegången med gott samvete. Bla Bla Bla."

Jag kan verkligen slå vad om at det är Hela strategin från polisens sida

Och sen när den närvarande advokaten frågar dem Vad det är för "teknisk bevisning" de har som "bevisar hans skuld", så kommer de bara svara med att "vi har tyvärr yppandeförbud."

Detta är en skandal, på min höga ära!!
Här har vi alltså polis och åklagare som slungar anklagelser omkring sig - utan att svara på kritik, utan att svara på frågor, utan att förklara varför.

Var någonstans bruka man hitta sånt beteende från polisens sida?
Jo, i diktaturer.
Det var så det gick till i Sovjetunion
Det var så det gick till i Nazi-Tyskland.
Och nu, nu är det i Sverige det händer.
2015-09-07, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hans sexuella ideal har du fått från hans facebooksida antar jag. Är det hans?
Både hans fru och hans bror har tagit ner sina FB-sidor.
Om hans fru tagit ned sin så bör det nog vara hans som är kvar med tanke på att han är gift med en person som försvann till namnet när frun stängde ned sitt konto.

Anledningen är väl glasklar, frugan till brodern stängde ned broderns konto och frungan till MGM stängde ned sitt konto när hon kom ut. Den enda som inte gjort det har inte kunnat göra det på grund av att han är omhändertagen för konsultationer i målet där han är MGM.

Hur vet du att frugan och brodern tagit ned sin sida då?
2015-09-07, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Kan man kanske känna sig tämligen säker på vad det förhöret kommer att innehålla för "frågor?"

Jag är iaf väldigt övertygad om att polisen kommer att tjata om att:
"Du måste hjälpa familjen nu. De är ju utom sig av sorg och behöver ett avslut. Vi vet ju vad du gjort eftersom vi har all teknisk bevisning som behövs, men det är bara det är bara du som kan ge dem detta avslutet genom att erkänna att du gjorde det. Om du bara kan ge dem det, så kommer du stilla ditt dåliga samvete och vi kommer sluta fråga ut dig. Då kan du i lugn och ro kunna gå genom rättegången med gott samvete. Bla Bla Bla."

Jag kan verkligen slå vad om at det är Hela strategin från polisens sida

Och sen när den närvarande advokaten frågar dem Vad det är för "teknisk bevisning" de har som "bevisar hans skuld", så kommer de bara svara med att "vi har tyvärr yppandeförbud."

Detta är en skandal, på min höga ära!!
Här har vi alltså polis och åklagare som slungar anklagelser omkring sig - utan att svara på kritik, utan att svara på frågor, utan att förklara varför.

Var någonstans bruka man hitta sånt beteende från polisens sida?
Jo, i diktaturer.
Det var så det gick till i Sovjetunion
Det var så det gick till i Nazi-Tyskland.
Och nu, nu är det i Sverige det händer.
Just nu här i tråden i Sverige händer det att det slungas anklagelser mot oskyldiga personer till höger och vänster.
2015-09-07, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Eller lagts i ett klädskåp som NB tidigare använt.
Eller en frysbox, det skulle ju vara klart coolare, även om det av naturliga skäl kunma uppfattas som mindre klädsamt av den gemene mannen.
2015-09-07, 16:53
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Polisens tunnelseende började tyvärr redan samma dag som balterna togs.
För de plockades in pga något som polisen Själv sa berodde på "polisiär intuition."

Är det någon som verkligen har tunnelseende så är det du, lite objektivitet skulle inte vara fel istället för din subjektiva sörja!!
Det var inte bara så att de plockades in av "polisiär intuition." Följer du inte det som står och sägs i media, bl.a när LGW berättar vad som föranledde förhöret/gripandet av litauerna??
2015-09-07, 16:56
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Vilka spår är det som talar för att LH lämnade kafeet på moped? Ska man se på det som allmänheten har fått reda på finns inget som helst som antyder det.

Nu kan jag ju inte svara för sanningshalten i det andra skriver här men en uppgift säger att den personen som bor precis bakom kafeet ska ha varit hemma då.
Skulle GM ha kört tillbaka mopeden så är det ju en stor risk att någon där boende hade sett det. Den personen har från sitt hus fri syn till ingången till mjölkrummet.

Det finns inget som tyder på att LH frivilligt lämnat kafeets närområde.

Allt tyder på att brottet mot LH inleds vid kafeet, oklart under vilka omständigheter. Brottet tar några minuter och det inget tyder på annat än att mobilen förs därifrån av GM.
En stor indikation på att något spektakulärt hänt alldeles vid kafeet är den avspärrning som, tror jag, sitter där än vid mjölkrummet.

Man kan ju då ana att eftersom avspärrningen vid Martorp försvann redan efter en vecka medans avspärrningen vid kafeet ännu är kvar tyder på att polis ser det som den viktigaste platsen i fallet.
Om den boende var hemma under den aktuella tiden så måste den ha hört ifall Lisa Holm blev överfallen och våldtagen och mördad.
Lisa hade skrikit på hjälp och hon hade kämpat.

Men som du ser så rapporterade inte grannen några rop på hjälp.

Det finns inga spår efter strid eller konflikt på caféområdet.
Vad finns det som ens säger att Lisa skulle ha gått över vägen in i grannhuset?

Däremot finns det följande som visar att hon åkte iväg, eller gick/sprang söderut:
Polisen sa att mobilen rörde sig söderut innan den blev avstängd. Det var också det håll telefonens skal hittades.
Observera här att Lisa smsade kl 1823 - och stängdes av 1030.
Ett extremt litet tidsutrymme med andra ord.

Detta visar att Lisa inte attackerades eller mördades etc på caféet.
Utan det skedde vid det ställe där mobilskalet hittades - 500 m längre söderut.
Mopedhjälmen fanns inte heller på mopeden/vid mopeden.
Dvs om hon hade haft mopeden bredvid sig eller på styret om hon blev attackerad på caféet så hade hjälmen varit kvar, precis som påsen på styret.

Men det är svårt för en mördare att ta med sig en hjälm när han kör tillbaka mopeden till caféet. Det är däremot enkelt att låta en påse som hänger på styret fortsätta hänga kvar utan att pilla på den.

Man ska följa spåren.
Och spåren visar inte åt grannhuset, spåren visar inte till caféet.

Däremot visar Flera spår en sydlig riktning.
Där finns en mobil-rörelse
Där finns ett mobilskal
där finns ytterligare en mobil-grej.

En skogsdunge är dessutom perfekt om man ligger i bakhåll tex.
Och är nära nog om man vill köra tillbaka mopeden för att förvilla för de som letar.

Och varför skulle balterna ta med sig mobilen och åka åt helt Fel håll?
Balterna bodde inte söderut, utan västerut.
Vägarna är endast dessa två väderstreck från caféet/ladan sett.
Det finns fler omständigheter som pekar på LIsa själv rörde sig söderut än stannade kvar
Det finns flera omständigheter som talar Mot att Lisa blev attackerad på caféet.
2015-09-07, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Tycker också det lutar åt det hållet. inom vittnespsykologin skulle någon sådant knappast vara en ny princip utan exakt tvärtom.

Lena Svedung (Café på Klostret) verkade vara förvånad att de bägge blev häktade vill jag minnas. Liksom många andra. Hade de glott ordentligt så undrar jag varför det i så fall inte kom fram med en gång.

Lena S har väl tagit del av uppgiften att NB förnekar att han ens sett LH och reagerat? Hon om någon vet hur verksamheten fungerar och hur NB jobbat 30+ meter bort.

Nu tror jag inte NB spetsat sig in på LH som offer det blev säkert en slump men att han inte skulle sett henne alls är nog det Lena S reagerar på, det är knappast någon vittnespsykologi utan en jättevanlig reaktion på ett misstänkt uttalande från NB?
2015-09-07, 17:03
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Är det någon som verkligen har tunnelseende så är det du, lite objektivitet skulle inte vara fel istället för din subjektiva sörja!!
Det var inte bara så att de plockades in av "polisiär intuition." Följer du inte det som står och sägs i media, bl.a när LGW berättar vad som föranledde förhöret/gripandet av litauerna??
Det var Polisen själv som berättade att de plockade in balterna pga en polispatrulls "Polisiöra intuition."
Inom citationstecken eftersom detta är ett Direkt Citat.
Just dessa ord använde polisen själv.

Poliserna i bilen såg dessa tre balter och greps av plötslig baltofobi och "polisiär intuition" fick dem att ta in dem för förhör.

Allt annat som hänt har inte med detta att göra.
Den Första orsaken till att balterna blev inplockade var En polispatrulls "polisiära intuition."
Endast det, och inget annat.

Och Hur kan du anklaga mig för tunnelseende när Du och majoriteten i tråden - helt utan bekräftade bevis - tjatar er blå på balternas skuld. Ni hittar på alla möjliga helt orimliga teorier för att göra dem ondare än de är.
Ni ignorerar Allt som ifrågasätter de officiella anklagelserna.
Ni accepterar precis vilka galna teorier som helst, ni kräver vare sig logik eller bevis för att acceptera alla möjliga galna teorier. Bara teorin anklagar balt så blir ni nöjda.
Ni saknar helt förmåga till kritiskt tänkande - och Då har ni, per definition, drabbats av tunnelseende.
Inte jag.
Den som ropar på rationalitet, objektivitet etc, den har Aldrig tunnelseende.
Det är endast den som anklagar utan bevis elelr logik som kan anklagas för tunnelseende.
2015-09-07, 17:18
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Vilka spår är det som talar för att LH lämnade kafeet på moped? Ska man se på det som allmänheten har fått reda på finns inget som helst som antyder det.

Nu kan jag ju inte svara för sanningshalten i det andra skriver här men en uppgift säger att den personen som bor precis bakom kafeet ska ha varit hemma då.
Skulle GM ha kört tillbaka mopeden så är det ju en stor risk att någon där boende hade sett det. Den personen har från sitt hus fri syn till ingången till mjölkrummet.

.

Jag tror inte de som bor bakom caféet var hemma vid tidpunkten då LH slutade jobbet.
Det var som jag skrivit tidigare, inte de som såg LH prata med nån i en svart SUV, utan en bekant till dem som ska ha sett detta. Men som han sa, det kan vara ett byskvaller.
2015-09-07, 17:21
Bannlyst
Lutar det åt ännu en omhäktning månne?

http://www.skovdenyheter.se/article/nya-analyser-kravs-innan-mordatal/
2015-09-07, 17:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Lutar det åt ännu en omhäktning månne?

http://www.skovdenyheter.se/article/nya-analyser-kravs-innan-mordatal/
Citerar:
Citat:
Brottsutredningen är i ett slutskede och Lars Johansson tror att förundersökningen kommer att bli klar den 23 september. Innan ett åtal kan väckas måste bland annat den misstänkte och hans försvare få tid att gå igenom förundersökningen. Det innebär att det inte är troligt att det kommer ett åtal redan i september månad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in