Citat:
Ursprungligen postat av
Djupfrys
Ja, chansen att de haffat rätt person är mycket god men att det inte finns någon risk att de kan skylla på varandra håller jag inte med om.
Den äldre brodern kan ju faktiskt hävda att det finns motiv för den yngre att sätta dit honom för mordet och därmed ha placerat bevis och ljugit i sina vittnesmål. Kan då hans försvar göra gällande att möjligheten till ett alternativt scenario funnits, och att den tekniska bevisningen kan ha andra förklaringar kan bevisläget bli svårt.
Allt hänger i så fall på styrkan i den tekniska bevisningen. Och om den vet vi inget, inte GW heller vad det verkar. Men han refererar ju främst till brottsmål som till viss del liknar detta, och konstaterar att han i några fall varit övertygad om att rätt person stått inför skranket men inte kunnat dömas.
Han går på statistik helt enkelt och då den inte är så bra i liknande fall uttrycker han en oro. Möjligt att han har andra, mer själviska orsaker att skriva som han gör, det vet jag inget om. Men jag uppfattade honom inte som att han tror att åklagaren är fel ute, utan bara att bevisläget kan bli komplicerat.
Om man har en kropp så finns det ju saker som förbinder GM/BO. DNA eller fingeravtryck.
Det handlar inte bara om de saker som är utspridda.
Därför viktigt att kolla om någon sett vilka kläder den misstänkte 7 juni,,om någon neutral sett honom då. Där finns säkert en del teknisk bevisning..men detta förmodar jag att polisen kollat upp.
Verkar ha varit en fin begravning. Alla tankar går till Lisas anhöriga och vänner.