Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-07, 19:13
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revlis
Men jisses, det står ju i olika tidningar att hon hittades död i Martorp. VARFÖR skulle dom frakta henne från ladan vid cafét till en annan plats?

Polisen har inte gått ut med var hon hittades, tidningarna spekulerar endast... dock så verkar ju allt peka på att hon hittas i Martrop.

VARFÖR frågar du... såklart i ett försök att gömma undan kroppen? Om dom lämnade henne vid mjölkrummet så skulle hon hittas på direkten fattar du väl.
2015-07-07, 19:14
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Önskas diskussioner om huruvida begravningar för mordoffer bör vara öppna eller stängda, eller huruvida de anhöriga är giriga och/eller medialystna hänvisas till andra delforum. I denna tråd fokuserar vi på själva brottet.

/Mod
2015-07-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Så du tror att hon dödades vid Martorp?

Jag har den magkänslan att hon dödades i Martorp, ja.
Delvis för att polisens hundar inte hittade varken blod eller sperma vid cafet. Vad dom gått ut med i alla fall.
2015-07-07, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Ja, chansen att de haffat rätt person är mycket god men att det inte finns någon risk att de kan skylla på varandra håller jag inte med om.

Den äldre brodern kan ju faktiskt hävda att det finns motiv för den yngre att sätta dit honom för mordet och därmed ha placerat bevis och ljugit i sina vittnesmål. Kan då hans försvar göra gällande att möjligheten till ett alternativt scenario funnits, och att den tekniska bevisningen kan ha andra förklaringar kan bevisläget bli svårt.
Allt hänger i så fall på styrkan i den tekniska bevisningen. Och om den vet vi inget, inte GW heller vad det verkar. Men han refererar ju främst till brottsmål som till viss del liknar detta, och konstaterar att han i några fall varit övertygad om att rätt person stått inför skranket men inte kunnat dömas.
Han går på statistik helt enkelt och då den inte är så bra i liknande fall uttrycker han en oro. Möjligt att han har andra, mer själviska orsaker att skriva som han gör, det vet jag inget om. Men jag uppfattade honom inte som att han tror att åklagaren är fel ute, utan bara att bevisläget kan bli komplicerat.

Om man har en kropp så finns det ju saker som förbinder GM/BO. DNA eller fingeravtryck.
Det handlar inte bara om de saker som är utspridda.
Därför viktigt att kolla om någon sett vilka kläder den misstänkte 7 juni,,om någon neutral sett honom då. Där finns säkert en del teknisk bevisning..men detta förmodar jag att polisen kollat upp.

Verkar ha varit en fin begravning. Alla tankar går till Lisas anhöriga och vänner.
2015-07-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Polisen har inte gått ut med var hon hittades, tidningarna spekulerar endast... dock så verkar ju allt peka på att hon hittas i Martrop.

VARFÖR frågar du... såklart i ett försök att gömma undan kroppen? Om dom lämnade henne vid mjölkrummet så skulle hon hittas på direkten fattar du väl.

Tolkade förra inlägget fel, trodde att föregående menade att polisen hade fraktat henne.
2015-07-07, 19:17
Medlem
Citat:
Jag har den magkänslan att hon dödades i Martorp, ja.
Delvis för att polisens hundar inte hittade varken blod eller sperma vid cafet. Vad dom gått ut med i alla fall.

Ja, det är såklart möjligt att själva mordet skedde vid Martorp. Men det är väl lika möjligt att det inte gjorde det? Och vad för slags spår de har hittat är de väldigt förtegna med. Men jag funderar över varför mjölkrummet/slaktrummet/whatever mitt emot caféet fortfarande är avspärrat, det var iallafall det i söndags när jag körde förbi. Det borde ju tyda på att de har hittat någonting där iallafall.

Är det några andra platser som fortfarande är avspärrade?
2015-07-07, 19:19
Medlem
Ok då fokuserar vi på brottet:

Jag tror polisen kommer gå ut med hur Lisa Holm mördats nu när begravningen ägt rum. Det får man i så fall kalla ett hedervärt tillvägagångssätt, om det nu är så de gör. Och så tror jag att det kan vara. Och de kommer att tala om att hon blev styckad. För det blev hon.
Medlem
Citat:
Tolkade förra inlägget fel, trodde att föregående menade att polisen hade fraktat henne.

Hehe okej, jag undrade faktiskt varför du blev lite tokgalen där...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Ja, det är såklart möjligt att själva mordet skedde vid Martorp. Men det är väl lika möjligt att det inte gjorde det? Och vad för slags spår de har hittat är de väldigt förtegna med. Men jag funderar över varför mjölkrummet/slaktrummet/whatever mitt emot caféet fortfarande är avspärrat, det var iallafall det i söndags när jag körde förbi. Det borde ju tyda på att de har hittat någonting där iallafall.

Är det några andra platser som fortfarande är avspärrade?

Jo, det borde det också göra. Tycker att dom kanske snart borde gå ut med någonting i alla fall. När hundratals människor spekulerar på vad som kan har skett/när/hur så blir allting till slut en stor röra. Jag har inte varit vid Martorp sedan dagen dom spärrade av tyvärr, så jag har ingen koll.
2015-07-07, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina

Jag tror polisen kommer gå ut med hur Lisa Holm mördats nu när begravningen ägt rum. Det får man i så fall kalla ett hedervärt tillvägagångssätt, om det nu är så de gör. Och så tror jag att det kan vara. Och de kommer att tala om att hon blev styckad. För det blev hon.

Källa på det? Att hon blev styckad?
2015-07-07, 19:21
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina

Jag tror polisen kommer gå ut med hur Lisa Holm mördats nu när begravningen ägt rum. Det får man i så fall kalla ett hedervärt tillvägagångssätt, om det nu är så det gör. Och så tror jag att det kan vara. Och de kommer att tala om att hon blev styckad. För det blev hon.
Har du som svenskhatande utlänning information som den svenska allmänheten inte har delgivits?
Kan du utveckla lille invandrare?
2015-07-07, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Har du som svenskhatande utlänning information som den svenska allmänheten inte har delgivits?
Kan du utveckla lille invandrare?

Ursvensk din stackars lilla olyckliga människa (men skulle gärna ha lite brunare hud då folk som inte ser svenska ut är mycket vackrare, svenskar ser ju oftast ut som grisar).

Klart hon blev styckad. Det har alla som har någon slags iakttagelseförmåga förstått.
Senast redigerad av Klasina 2015-07-07 kl. 19:27.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in