2018-06-11, 08:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag försöker beskriva skeenden utefter vittnesuppgifter. Vad är det för fel med det? Har du någon specifik invändning?
Jag har en invändning via en följdfråga.
Rimligtvis så har väl förehavanden nån mening så vad har du tänkt dig dina analyser om vittnen ska leda till?
För TRE ÅR SEN mördades Lisa och livstidsdomen för mördaren Nerijus Bilevicius har stått sig sen 2015.
Det tycks inte finnas nån mer än du själv som finner rim och reson i dina alternativa teorier, NB själv har förlikat sig med sitt öde och juridiskt sett saknar det all mening.
2018-06-11, 08:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har en invändning via en följdfråga.
Rimligtvis så har väl förehavanden nån mening så vad har du tänkt dig dina analyser om vittnen ska leda till?
För TRE ÅR SEN mördades Lisa och livstidsdomen för mördaren Nerijus Bilevicius har stått sig sen 2015.
Det tycks inte finnas nån mer än du själv som finner rim och reson i dina alternativa teorier, NB själv har förlikat sig med sitt öde och juridiskt sett saknar det all mening.
Jag förväntar mig inte att mina analyser leder till något. Jag ifrågasätter inte att han är dömd. Jag diskuterar NB:s skuld. Detta är ett diskussionsforum, ingen domstol.
2018-06-11, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Vad vill du ha sagt med detta? Det verkar som att du inte har en susning om hur en pejling efter mobiler funkar.
Har försökt förklara ett antal gånger hur vi går tillväga när sökning sker men det tycks inte vara något som passar in i dina teorier.

I detta fall gjordes en noggrann sökning kring aktuellt fik. Lisas mobils rörelser kartlades samt ev. andra mobiler i dennes närhet.

Återigen: var redovisas detta i förundersökningen?

En liten undran också: vilka är "vi"? Utan att avslöja något känsligt, du använder ordet "vi" och bör kunna förklara varför. Skriver du för en grupp?
2018-06-11, 08:54
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jag försöker beskriva skeenden utefter vittnesuppgifter. Vad är det för fel med det? Har du någon specifik invändning?Vad har du för grund för det påståendet? Du har ett par inlägg att besvara. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad, (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad. Är du svarslös och invänder bara för sakens skull?Jag skrev inte om pejling. Jag visade att Lisas mobil sannolikt stängdes av, ingenting om dess position.

Vem stängde av Lisas mobil ?
Bevisa att det inte var din polare Onanerijus Svättivicius .
Och var stängdes den av ?
Har du "också" andra uppgifter än de som uyredningen har visat ?
2018-06-11, 08:59
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Återigen: var redovisas detta i förundersökningen?

En liten undran också: vilka är "vi"? Utan att avslöja något känsligt, du använder ordet "vi" och bör kunna förklara varför. Skriver du för en grupp?

Var det lite för invecklat för att förstå ?
Vi är väl SANNOLIKT en arbetsplats .
Var tror du att Lisas mobil stängdes av ? I Martorpsbacken kanske ?
Och vem stängde av den ?
Var det din älskling sexualsadisten Onanerijus möjligen ?
Eller tror du "också" att han åker Mercedes numera ?
Senast redigerad av boidis12 2018-06-11 kl. 09:02.
2018-06-11, 09:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag förväntar mig inte att mina analyser leder till något. Jag ifrågasätter inte att han är dömd. Jag diskuterar NB:s skuld. Detta är ett diskussionsforum, ingen domstol.
Jodå, jag begriper att det inte är en domstol men du är ju mol allena angående påståendet att NB enbart begått brott mot griftefriden och diskuterar egentligen med dig själv i en mordtråd sen år tillbaka? Eller har du ändrat åsikt till nåt annat på senare tid? Det är klart man undrar vad motiv och mening är.
2018-06-11, 11:51
Medlem
Citat:
Jo, det har relevans. Många i tråden hävdar att överfallet på Lisa inleddes under telefonsamtalet. Men då var Lisa av allt att döma ensam. Det hade gått minst åtta minuter efter SMS (ett vittne säger 18:30-18:40 för passage, andra vittnet 18:35-18:40) när hon sågs ensam. Det dröjde ända till efter ca 18:40 tills NB:s bil dök upp. Det är en väsentligt lucka i åklagarens gärningsbeskrivning. Varför dröjde hon? Väntade hon på någon?
Enligt denna postare visar signalspaning att Lisa inte var ensam och att det var NB's mobil som fanns i närheten.

Citat:
Nej tyvärr och jag vågar inte uppskatta detta heller. Han borde varit i närheten för signalen från mobil 2 ploppade upp vid tidpunkten när Lisa gick till moppen. Det verkade närmst som Lisa haft en extra mobil i fickorna.
Lisas mobil var lätt att följa ända tills den var stendöd i höjd med mjölkrummet. Det var strax efter detta mobil 2 hade gjort ett sista startförsök och reggats av en mast så IMEI-nummret snappades. Den saknade känd abonnent. Sen att den kunde kopplas till NB är en annan historia.
2018-06-11, 11:53
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Du har helt rätt i din syn på vittnesuppgifter, tidsaspekten och bristen på relevans.
För att försöka skapa trovärdighet i osannolika teorier försöker vissa att beskriva skeenden på ett sätt som om de nästan själva hade medverkat och varit på plats.
Så mycket saker som av vissa har repeterats i den här tråden, så ska du inte ta illa upp för påpekanden om att du är ny i den här tråden. 👍👌😉

Tack så mycket! Det värmde. Det var omöjligt att följa med i den här tråden då när allting hände. Jag kikade in ibland men läste mest i tidningarna. När tråden nu väcktes till liv tror man att något nytt hänt men nej, det handlar återigen om att trotsa, smula sönder en gedigen utredning och rättegång med helt makalösa funderingar och teorier från lika makalösa människor. Det kan inte finnas några andra som ids ifrågasätta dessa fyra minuter. Hur kan man haka upp sig på något dylikt? Som om det hade betydelse liksom?
2018-06-11, 11:58
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Detta beskriver händelsen initialt då Lisa hade rapporterats försvunnen. Då görs inga avspärrningar.

När resultatet från pejlingen blev känd pekade den mot ladan och mjölrummet. I detta läge misstänktes brott och avspärrningar tillkom för dessa byggnader.

Även NB kunde fångas in och slutligen Lisa hittas.

Det känns väl skönt att du verkar komma ikapp efter tre år.

Var det inte så att Lisas ena handske hittades i ladan och lite senare hennes örhängen? Det bör ha varit dessa föremål som gjorde att ladan (mordplatsen) spärrades av? Undrar om Nerijus visste att ena handsken saknades? Hoppas han led och mådde riktigt dåligt i så fall.
2018-06-11, 12:07
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Du har ett märkligt sätt att diskutera på. Och ännu märkligare är det att jag och några få orkar svara dig. Jag ser ingen annan anledning till dina protester än att du bara vill provocera och trotsa. Eller har du någon rimlig förklaring till varför du tvivlar på Nerijus skuld? Är det för att han inte erkänt?
2018-06-11, 12:09
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Var det inte så att Lisas ena handske hittades i ladan och lite senare hennes örhängen? Det bör ha varit dessa föremål som gjorde att ladan (mordplatsen) spärrades av? Undrar om Nerijus visste att ena handsken saknades? Hoppas han led och mådde riktigt dåligt i så fall.

Naturligtvis var det så att när fynden gjordes blev ladan extra intressant .
Frågan är om Onanerijus ens kan räkna till två ?
När han mördade Lisa var säkert allt blod koncentrerat till fel huvud dessutom .
Faanskapet hade säkert ingen koll på att andra handsken fanns i ärmen på jackan heller .
2018-06-11, 13:30
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Nej tyvärr och jag vågar inte uppskatta detta heller. Han borde varit i närheten för signalen från mobil 2 ploppade upp vid tidpunkten när Lisa gick till moppen. Det verkade närmst som Lisa haft en extra mobil i fickorna.
Lisas mobil var lätt att följa ända tills den var stendöd i höjd med mjölkrummet. Det var strax efter detta mobil 2 hade gjort ett sista startförsök och reggats av en mast så IMEI-nummret snappades. Den saknade känd abonnent. Sen att den kunde kopplas till NB är en annan historia.

Intressant...hur lyckades man koppla "mobil 2" til NB ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in