2015-06-01, 12:16
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Då kanske du ska åka dit nån dag och kolla om det tanten säger stämmer?

2) Och du vet att de inte får gå ut utan hijab (huckle) för att du känner många muslimska familjer och är väldigt insatt i deras familje liv?
Känner ett par familjer och ytligt ytterligare några till via jobbet, så JA.
De jag känner vä har varit här i runt 30 år
Citera
2015-06-01, 12:18
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
men vad fan, kan man inte blockera dig från att skriva i trådar man skapar själv? Du saknar fullständigt verklighetsförankring i alla dina inlägg du skriver här på FB. Spelar ingen roll vad ämnet handlar om, du har alltid upplevt motsatsen.

Har du varit i Husby? Har du sett "skäggiga män" där som förtrycker kvinnor? Var i Husby har du sett dem?

Citat:
Men intressant att du som spelat in en porrvideo där du tar en dildo i röven utklädd i just burka sitter och försvarar Husby.

1) Skulle du hellre ha sett en porrvideo på en man?

2) Jag försvarar inte Husby jag säger att det hon påstår är påhitt.

Citat:
Finns nog inte en enda här inne som kan hålla med dig om att det förekommer integration i Husby. Varför tror du att Husby finns på listan över de områden i Sverige som är mest utsatta, tror du att detta beror på att alla är integrerade i samhället? Hur kan det komma sig att nästan alla politiker och proffstyckare anser att kravallerna och problemen i Husby beror på segregation?

Invandrarna i Husby tycker att de är integrerade och "ordentliga invandrare". Det är ingen där som ser sig som blatte, skägglurk, religiös, och så vidare.

"Kravaller" är pojkar i harem byxor som är cp. Alltså folk som borde sitta i OBS klass.
Citera
2015-06-01, 12:19
Medlem
sajebiss avatar
Är det verkligen meningen att folk ska trivas på ställen som Husby? I min konspiratoriska hjärna är sådana ställen enbart till för att skrämmas med, något modernt fenomen av källargubben.

-Jaså, du vill inte suga av din chef. Du kanske vill bli uppsagd så att banken tar ditt radhus och du blir tvungen att flytta till Husby.

-Jaså, du vill inte kliva in och jobba på julafton. Vill du också kanske hamna i Husby?

Och det fungerar ju bra åt andra hållet också.

-Vadå 40 graders feber? Kommer du inte till jobbet idag blir det ingen lön. Hur ska du utan pengar kunna ta ett miljonlån så du kan lämna Husby?
Citera
2015-06-01, 12:22
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Idiot, klart att det finns en massa skäggiga gubbar som vill trycka ner henne. Skulle denna kvinna leva ett svenssonliv då skulle de yngre kvinnorna och flickorna kunna ta efter henne och då skulle de skäggiga gubbarnas makt minska radikalt. Varför tror du att Fadime blev mördad, tror du att det berodde på att hon var ung och snygg? Naturligtvis berodde det inte på detta. De skäggiga gubbarna insåg att Fadime höll på att bli ett föredöme för andra unga invandrartjejer, därför blev hon mördad.
Varför lägger du in en värdering i hur hon ser ut? Är det viktigt för dig? Är det inte viktigare att lyssna på vad hon har att säga? Som jag sagt innan, har gjort misstaget att klicka på länkar som du själv lagt in här på FB där du försöker vara sexig, kan säga att det var fan ingen angenäm upplevelse. Så jag tycker nog att du ska sluta med att kommentera andras utseende.

1) Men ge dig nu det är ingen som tänker så här.

2) Men kvinnor i Husby lever som svenskar.

3) Det finns inga "skäggiga gubbar med makt".

4) Fadime var för typ 15 år sen.

5) Du är bara butthurt för att du inte kan få mig. Om man är så ful som hon är borde man inte gå utomhus ännu mindre visa upp sig i tidningen.
Citera
2015-06-01, 12:24
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banankex1
Islam är så fint och tar hand om alla.
Om de här förtryckta kvinnorna kastade slöjan så skulle jäkligt mycket lösas på en gång. Slöjan är kvittot på att mannen äger kvinnan och det är helt obegripligt att de som flyr undan Islam, tar med sig skiten hit. Vad var meningen med flykten då?
Men det är klart, i det här landet så ska Islam bli var mans religion och kvinnorna får anpassa sig...

Vilka kvinnor? Det finns inte fler kvinnor i hijab i Husby än nån annanstans.
Citera
2015-06-01, 12:26
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thissuitisblacknot
Finns dom som är uppvuxna där, eller bor där, och så fort religiösa får en chans att läxa upp dig så tar dom den. Dom är inte bättre.

Vad talar du om? Jag är religiös och jag skulle inte slösa min tid på att läxa upp gamla tanter som inte vill bo i förorten lägre. Varför skulle jag göra det? Folk i Husby är mellanmjölks invandrare. Jag har inte sett några religiösa invandrare där.

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Känner ett par familjer och ytligt ytterligare några till via jobbet, så JA.
De jag känner vä har varit här i runt 30 år

De har varit här i 30 år och tvingar sina döttrar att bära hijab, really? Då skulle de inte vara i Sverige från första början.
Citera
2015-06-01, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Detta är precis det vi kommer att få se mycket mer av framöver. Mörkertalet av kvinnor som känner sig förtryckta av hederskulturen måste vara helt absurt.

Roliga är att om jag skulle ta upp det den här frågan med "vänner" eller arbetskollegor hade alla blivit stumma och förmodligen sedan sagt att "men det är långt ifrån alla invandrare som behandlar kvinnor såhär, man kan inte döma alla att vara barbariska".... jo tjena, det må inte vara alla men det är i min uppfattning en farligt stor del som inte tänker skänka Sverige en endaste tanke och tänker fortsätta exakt det liv de hade i sitt hemland. Ett liv där kvinnoförtryck är mer regel än undantag

Pratat med ett gäng "Perser" genom åren och de har alla varit ledsna pga hur svenskar inte vågar slå näven i bordet och säga "nu räcker det!"... Måste var jävligt deprimerande av att ha flyttat från sitt hemland för att slippa den ocivilicerade standarden för att sedan se att Sverige välkomnar just denna kultur

Just perserna/iranierna som kommit hit verkar vara tämligen liberala och sekulariserade. Problemet förefaller vara araber och somalier. MAn kan fråga sig varför i helvete våra politiker blundar för radikal islamism och hedersförtryck, men skriker högt om sexistisk eller könssterotyp reklam.
Citera
2015-06-01, 12:31
Medlem
Attackocopters avatar
Till skillnad från "Babianen" som varit i Husby en gång så är jag i husby flera gånger i veckan. Jag förstår absolut kvinnan som skrivit debdebattartikeln. Män med skägg som står och hänger på torget och tittar misstänktsamt mot allt och alla, kvinnor i heltäckande niqab. Måste vara ett helvete att bo där som kvinna.
Citera
2015-06-01, 12:34
Medlem
AndersKullbergs avatar
Från artikeln:

Citat:
Vi är många kvinnor som är mycket oroliga över utvecklingen i Husby och hotet mot jämställdheten här. Är inte Husby en del av Sverige, gäller reglerna inte här? Jag orkar inte längre utan vill återigen söka asyl i mitt andra hemland Sverige.

Svaret blir ju då nej. Alla no-go-zoner som finns i Sverige idag är övergivna delar av Sverige. Ockuperade, skulle man kunna säga. Dumblöta naiva svenskar och deras lika korkade svenska ledare har bestämt att det ska vara på det här viset, för att det är nazzelism att inte låta det bli så. Att ställa samma krav på invandrare och "deras" bostadsområden är ju djupt omoraliskt, för det kan ju leda till att kvinnan som skrev denna artikel hade fått det bättre.

Men hon verkar ju vara en av de där genuina offren som faktiskt flydde från förtryck och därför tacksamt tog emot möjligheten att bygga sig ett nytt liv här i Sverige, och då skall vi väl icke bry oss. Rekommendationen är att titta åt ett annat håll. Notera, hon är en minoritet, och denna minoritet blir överkörd av en majoritet bortskämda blattekids - som skapar kaozzz för att de vill och för att de kan, och de kan därför att dumma naiva svenskar röstar fram detta. Som alltid så är det de vettiga som får stryka undan för att dräggen ska få fritt fram att härja. Alltid.
Citera
2015-06-01, 12:35
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Till skillnad från "Babianen" som varit i Husby en gång så är jag i husby flera gånger i veckan. Jag förstår absolut kvinnan som skrivit debdebattartikeln. Män med skägg som står och hänger på torget och tittar misstänktsamt mot allt och alla, kvinnor i heltäckande niqab. Måste vara ett helvete att bo där som kvinna.

Jag tycker "Babianen" missbrukar sin yttrandefrihet. Mod? Hur ligger det till med "flejmande"?
Citera
2015-06-01, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Är det verkligen meningen att folk ska trivas på ställen som Husby? I min konspiratoriska hjärna är sådana ställen enbart till för att skrämmas med, något modernt fenomen av källargubben.

-Jaså, du vill inte suga av din chef. Du kanske vill bli uppsagd så att banken tar ditt radhus och du blir tvungen att flytta till Husby.

-Jaså, du vill inte kliva in och jobba på julafton. Vill du också kanske hamna i Husby?

Och det fungerar ju bra åt andra hållet också.

-Vadå 40 graders feber? Kommer du inte till jobbet idag blir det ingen lön. Hur ska du utan pengar kunna ta ett miljonlån så du kan lämna Husby?

Hahahha, lätt dagens bästa!!!!!!!!!!!! skrattar än... mitt i all bedrövelse förstås,hahaha!
Det hemska är att "Husby" finns på riktigt och "människorna" också, HALLÅ SVERIGE, VAKNA!
Då menar jag inte att vi ska rädda Husby utan vi ska återta vårt land, återta den välfärd som en gång fanns, en kort stund(och det tog låång tid att bygga upp den..) Sen raserade dessa slöjbärare detta på ett kick, tjoff, poff! Borta, all the money to ALLAH, bah.!!!
Citera
2015-06-01, 12:40
Medlem
Ondves avatar
Hon har ju enligt egen utsago kunnat delta i politiska aktiviteter helt öppet utan problem, så jag undrar om det verkligen finns något som hindrar henne från det andra hon vill göra , eller om problemet bara sitter i hennes huvud...
Det hon säger sig uppleva är ju att männen stirrar på henne, vilket hon tolkar som att hon är förtryckt, men detta är ju något som inte behöver betyda att hon är förtryckt i verkligheten.
Skulle till exempel jag själv klä mig i kvinnokläder och gå ut på stan skulle jag nog själv få motta stirrande blickar, men det betyder inte för den sakens skull att jag blir förtryckt

Dessutom svävar hon ut i rena fantasier t.ex:
Citat:
Järvafältet är vackert och kunde sjuda av liv och olikheternas harmoni genom utomhusteater, jazzkonserter, folkdans

Vilket får mig att tro att det inte är faktiska problem med förtryck som är problemet utan snarare att världen i stort inte uppfyller hennes önskningar.

Kanske är det en lägenhet ändå inom tullarna som hon fiskar efter, vilket någon tidigare skrev...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in