2015-08-20, 14:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCrimeSmurfs
3 misstag resulterade i 3 mål..dessa misstag,gör ej dessa vinner vi komfortabelt hemma på tisdag,Rosenberg och vår borg tar oss till helt annan nivå än igår

Andra målet vill jag nog påstå är endast ett halvt misstag. Celtic-spelaren gör ju en "Moon" på Wiland som hindras tillräckligt för att inte hinna fram.

Det är viss skillnad på internationell och allsvensk regeltolkning.
Citera
2015-08-20, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Andra målet vill jag nog påstå är endast ett halvt misstag. Celtic-spelaren gör ju en "Moon" på Wiland som hindras tillräckligt för att inte hinna fram.

Att släppa in ett mål direkt på hörna är alltid ett misstag. Ska inte få hända.
Citera
2015-08-20, 15:55
Medlem
P.Gs avatar
Citat:

Wiland i all ära, men är inte han där så ska ju hans försvar rensa bort den. Det ska inte gå att få knoppa in en hörna mitt i boxen.
Citera
2015-08-20, 15:57
Bannlyst
Citat:

Hur så? Är de petigare i Allsvenskan? Själv blir ju de engelska fansen (och spelarna som är orutinerade) vansinniga över de petiga domarna i Europa. Kul när West Ham skulle kvala nu till Europa League och trots att de givetvis var helt överlägsna sina motståndare spelmässigt så fick de ett rött kort i varenda match

Bara jag som tycker att Wiland tabbar sig mer än högerbacken? Visst, han ska få bort bollen men den tar en äcklig studs och bollen åker ju löst rakt upp och högt upp i luften från ganska långt håll. Wiland står på mellis och verkar vara en dvärg.
Citera
2015-08-20, 16:11
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Att släppa in ett mål direkt på hörna är alltid ett misstag. Ska inte få hända.

Håller med, inte ett så enkelt mål i varje fall. Däremot tycker jag inte Celtic första mål berodde på ett MFF-misstag. Mycket fint upprullande anfall som avslutades med en oväntad genomskärande passning.
Citera
2015-08-20, 16:19
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Håller med, inte ett så enkelt mål i varje fall. Däremot tycker jag inte Celtic första mål berodde på ett MFF-misstag. Mycket fint upprullande anfall som avslutades med en oväntad genomskärande passning.
Hela MFF:s försvar var ju ett stort misstag dom första 15 minutrarna. Tror att dom startade med Mollgan och Laban som innermittfältare.

Sen det där om hörnan. Ibland är det faktiskt så att motståndarna lyckas pricka perfekt, fast det kanske såg lite väl enkelt ut igår...
Citera
2015-08-20, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

position o markerigen av malmö på det på målet är hemskt se för sina ögon.Visst ser d ut dom gör skolboksexempel på d anfallet..men titta positiomnerna o markeringen..
Citera
2015-08-21, 20:45
Medlem
derivats avatar
Hur tusan fungerar detta med Malmö att kvalificera till Champions League.
Krävs det vinst enbart nu för avancemang, eller har antal mål också betydelse? Hur räknar dom?
Citera
2015-08-21, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Krävs det vinst enbart nu för avancemang, eller har antal mål också betydelse? Hur räknar dom?
MFF måste vinna. Det räcker med 1-0, sedan finns ett antal andra resultat som också leder till avancemang.
Citera
2015-08-21, 21:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Om MFF vinner med 1-0 eller 2-1 eller med minst två mål går de vidare.

3-2 till MFF ger förlängning.

Övriga ettmåls vinster för MFF gör att Celtic går vidare.

Oavgjort eller Celtic vinst gör att Celtic vidare.
Citera
2015-08-24, 14:59
Medlem
SirNorbagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
ungefär som VGD tror både Molde och Rosenborg är favoriter i sina EL-Playoff

jadu

Håper Malmø gruser Celtic. Mer selvforherligende og arrogant fanbase skal man lete lenge etter.
Citera
2015-08-25, 17:19
Bannlyst
Edit: Funkar nu.
Senast redigerad av Kukskuren 2015-08-25 kl. 18:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in