2015-05-29, 14:59
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Jag menar förstås att jag ska odla hemma då? så att man kan ha värmelampa etc
Facepalma på du men man har ingen värmelampa när man odlar cb. Imo tog du två frön av din polare som du i princip spolade ner i toaletten för att du inte orkade läsa en enda guide eller kolla på en enda video. Full retard imho.
Citera
2015-05-29, 17:48
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Facepalma på du men man har ingen värmelampa när man odlar cb. Imo tog du två frön av din polare som du i princip spolade ner i toaletten för att du inte orkade läsa en enda guide eller kolla på en enda video. Full retard imho.

Full retard? Sa från första början att jag testade som en kul grej, alltså inte något seriöst?
Hade jag velat till 100% att detta skulle funka så skulle jag väl läst på och fixat allt som behövs för en lyckad odling?
Är du så efterbliven att du inte kan fatta att jag inte försöker till fullaste allvar få ut något från fröna så tycker jag du borde sluta boffa bensin för dina hjärnceller börjar ta slut
Citera
2015-05-29, 18:19
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Full retard? Sa från första början att jag testade som en kul grej, alltså inte något seriöst?
Hade jag velat till 100% att detta skulle funka så skulle jag väl läst på och fixat allt som behövs för en lyckad odling?
Är du så efterbliven att du inte kan fatta att jag inte försöker till fullaste allvar få ut något från fröna så tycker jag du borde sluta boffa bensin för dina hjärnceller börjar ta slut

Varför frågade du då hur "vi" trodde det skulle gå och varför nallade du frön som kunde blivit något för att bara sumpa dom. Jag tror du är en lat -90 talist (möjligtvis född efter år2000) som har en övertro på den egna förmågan och att du tror på tur.
Tur finns inte.
Igen du kommer få skörda precis så mycket som du ansträngt dig, dvs 0g. Hade du läst fem min hade du fått ett par rediga burkar i höst.
Grattis. Never go full retard är mitt bästa råd.
https://m.youtube.com/watch?v=oAKG-kbKeIo
Senast redigerad av 10L 2015-05-29 kl. 18:57.
Citera
2015-05-30, 00:28
Medlem
Superlemons avatar
mycket negativitet, får intrycket att det mest är mest på skoj och inte fullblown pro setup .

Ja det är inte omöjligt men chanserna är bra mycket mindre. har själv vänner som tagit frön som blivit över och planterat i skog . dock rätt sent i kasst klimat så han inte bli klart till skörd men blev en rätt fin planta iaf.

dock håller jag med föregående talare att du tar dig lite tid och läser mer om utomhus odling
Citera
2015-05-30, 19:36
Medlem
flumish420s avatar
Citat:
Han sa ju att han endast gjorde det för skoj?
Varför måste du vara så jävla seriös?
Det var väl inte dina frön.
Citera
2015-05-30, 20:29
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumish420
Han sa ju att han endast gjorde det för skoj?
Varför måste du vara så jävla seriös?
Det var väl inte dina frön.

Jag är inte så värst seriös utan relativt lat. Jag menar att trådstarten var hjärndöd (läs den) och TS en drömmare som om han lagt 5min på att läsa faktiskt fått ett resultat istället för en på förhand given besvikelse. Experiment är kul om de inte gjorts tidigare. Att bara slänga ut två frön till skitförutsättningar och hoppas på ett mirakel är korkat och det har gjorts x antal gånger redan.
Att han gjort det för skojs skull tror jag inte på utan det är nog snarare en halvdan efterkonstruktion för att inte framstå som en idiot.
Citera
2015-05-30, 22:08
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Jag är inte så värst seriös utan relativt lat. Jag menar att trådstarten var hjärndöd (läs den) och TS en drömmare som om han lagt 5min på att läsa faktiskt fått ett resultat istället för en på förhand given besvikelse. Experiment är kul om de inte gjorts tidigare. Att bara slänga ut två frön till skitförutsättningar och hoppas på ett mirakel är korkat och det har gjorts x antal gånger redan.
Att han gjort det för skojs skull tror jag inte på utan det är nog snarare en halvdan efterkonstruktion för att inte framstå som en idiot.

Jo jag gjorde det för skoj skull. Dessutom läste jag över 5 min och det jag fick fram var att man skulle ha det på ett papper tills svansen kom fram ur fröet, Vilket jag gjorde.
Sedan att man skulle lägga den i 15x15x15 kruka, Vilket jag gjorde.
Sedan ha näringsrik jord, Vilket jag hade.
Sedan gräva ner det 2 cm med svansen nedåt i krukan, Vilket jag gjorde.
Sedan att placera ut det med nät så inget djur etc kommer åt den, vilket jag gjorde.
Sist ha den på ett soligt ställe och gå o vattna ibland men ej för mkt,Vilket jag gör.

Så följer visst vissa steg. Sluta vara så uppkäftig? Ifall min odling stör dig så lämna tråden! Frågade om vad folk tror om odlingen, Inte säga vad jag gjort fel mm.
Citera
2015-05-30, 22:30
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Frågade om vad folk tror om odlingen, Inte säga vad jag gjort fel mm.

Smeka medhårs, alla får medalj + guldstjärna. Något sådant tänkte du eller?? Sorry men så funkar inget i livet.
Vad jag tror blir resultatet beror på de förutsättningar du gett genetiken (som du inte ens vet något om).
Ville du bara att folk skulle skriva olika viktgissningar?
Citera
2015-05-30, 22:45
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Smeka medhårs, alla får medalj + guldstjärna. Något sådant tänkte du eller?? Sorry men så funkar inget i livet.
Vad jag tror blir resultatet beror på de förutsättningar du gett genetiken (som du inte ens vet något om).
Ville du bara att folk skulle skriva olika viktgissningar?

nej men chanserna till att det möjligtvis blir något av det
Citera
2015-05-30, 22:48
Medlem
simp00s avatar
SLUTA STARTA NYA TRÅDAR! FINNS BÅDE EN NOOB TRÅD OCH EN TRÅD FÖR UTOMHUSODLING!
LÄS PÅ LITE INNAN VORE JU EN BRA IDE OCKSÅ!
Citera
2015-05-30, 23:08
Medlem
10Ls avatar
Citat:
nej men chanserna till att det möjligtvis blir något av det
Typ 5% på 6g?

Det blir skit såklart för du sumpade det.
3,4-ish L jord till totalt okänd strain.
Köp en säck p-jord och en säck skit. Blanda allt. Plantera om i säckarna när du kommit till tredje noden. Vattna som faan i säcken två dagar innan plantering och vid plantering.
Gör hål i botten.
Håll tummarna för att det är femmade autos. Då räcker näringen i påsen nästan hela cykeln.
Vist 100kr och 2h jobb. Men då kan du vara lite nöjd i höst.
Ta dig i kragen och få ett par burkar nice gräs.
Du gillar ju gräs och kan få massor. Sumpa inte höst/vinter gräset för 100kr 2h.
Citera
2015-05-31, 13:50
Medlem
"jag har läst i 5 minuter"

- lol, inser du hur patetiskt LITE det är, Tropicana?

Nu känner jag mig jävlit tjatig men:

kolla youtube-dokumentärer, googla, läs odlingsguider!

..och lyssna på 10L om du vill lära dig, han är professor ganja: han är för nybörjaren vad Mr.Miyagi var för Daniel-san! Mr White, helt enkelt. lol.

Du bör vara tacksam att 10L visar intresse och skriver tips - dvs om du vill odla med framgång och ha en skörd!

..dont go full retard, man
Senast redigerad av Sunlightsweden 2015-05-31 kl. 14:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in