2016-08-03, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-000
menar du att fluexetine ger ökad hunger?
Nja, man sa ju förut att den hjälpte folk att gå ner i vikt, sen så reviderades väl det till "normalt lätt uppgång". Kan ju vara så att man tappar sin falska bulimi eller återfår aptiten om man mår bättre.

Vad söker du bota?
Citera
2016-08-03, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon
Nja, man sa ju förut att den hjälpte folk att gå ner i vikt, sen så reviderades väl det till "normalt lätt uppgång". Kan ju vara så att man tappar sin falska bulimi eller återfår aptiten om man mår bättre.

Vad söker du bota?

ger det alltså viktuppgång?
Citera
2016-08-03, 04:20
Medlem
Citat:
ger det alltså viktuppgång?
Nja, som sagt, man sa för 10-15 år sen att man gick ner. Sen kom nya studier som tvärtom visade på viktökning. Men det är ganska små variationer i vikt.

Men se har vi ju sjukdomen som kanske gör det svårt att äta, blir du lite bättre så startar systemet igen. Om du tvärtom tröståt så kanske du lägger ner det.
Citera
2016-08-03, 07:33
Medlem
Citat:
Nja, som sagt, man sa för 10-15 år sen att man gick ner. Sen kom nya studier som tvärtom visade på viktökning. Men det är ganska små variationer i vikt.

Men se har vi ju sjukdomen som kanske gör det svårt att äta, blir du lite bättre så startar systemet igen. Om du tvärtom tröståt så kanske du lägger ner det.

Så studier visa på viktökning? Kan du länka dessa studier?
Citera
2016-08-03, 21:41
Medlem
Citat:
Så studier visa på viktökning? Kan du länka dessa studier?
Nej, eller kan kanske jag kan, om jag söker. Det var ju 5-10 år sen jag läste om dem, jag läste in studien utan bara resultatet och där kom man fram till att Flux då viktminskningsrykte var fel, patienterna gick istället upp en aning normativt.

Men viktfrågan är inte så mycket att bry sig om med flux. Det är ingen zyprexa.
Citera
2016-08-04, 05:57
Medlem
Citat:
Nej, eller kan kanske jag kan, om jag söker. Det var ju 5-10 år sen jag läste om dem, jag läste in studien utan bara resultatet och där kom man fram till att Flux då viktminskningsrykte var fel, patienterna gick istället upp en aning normativt.

Men viktfrågan är inte så mycket att bry sig om med flux. Det är ingen zyprexa.

Jag känner extrem hunger av fluexetine. Naturligtvis är det något att bry sig om.
Citera
2016-08-05, 11:39
Medlem
Citat:
Jag känner extrem hunger av fluexetine. Naturligtvis är det något att bry sig om.
Hur är din vikt dådå? Det är ju bra om du är för smal och äter för lite, och tvärtom om du är för fet och chipsar på med colan.
Specialfall finns alltid, så det är klart att du ska tänka på det.
Citera
2016-08-05, 19:11
Medlem
Citat:
Hur är din vikt dådå? Det är ju bra om du är för smal och äter för lite, och tvärtom om du är för fet och chipsar på med colan.
Specialfall finns alltid, så det är klart att du ska tänka på det.

Jag är normalviktig enligt bmi
Citera
2016-08-05, 19:23
Medlem
Citat:
Jag är normalviktig enligt bmi
Men du nämner en gastic bypass? Har du "ätit ut" magen igen? Allt är ett pussel.
Väldigt få frossar på Flux. Men det betyder ju inte att inte du gör det.
Citera
2016-08-05, 19:40
Medlem
Citat:
Men du nämner en gastic bypass? Har du "ätit ut" magen igen? Allt är ett pussel.
Väldigt få frossar på Flux. Men det betyder ju inte att inte du gör det.

Jo jag har gjort gastric bypass. Jag har aldrig känt mig mätt trots gastric bypass och jag är jämt extremt hungrig.

Jag äter dock ungefär den mängd som man ska äta efter op. Men jag plågas konstant av hunger som sagt. Det har jag gjort hela livet.
Citera
2016-08-05, 19:44
Medlem
Men hur vet du då att Fluxet ska ge dig hungern som biverkning?

Snarare har du ju fått den pga dess rykte som "smal" antidepp, tror de fått till lite indikationer förr i US mot Bulemi et.c. Men det är en sanning med modifikation.
Citera
2016-08-05, 19:51
Medlem
Citat:
Men hur vet du då att Fluxet ska ge dig hungern som biverkning?

Snarare har du ju fått den pga dess rykte som "smal" antidepp, tror de fått till lite indikationer förr i US mot Bulemi et.c. Men det är en sanning med modifikation.

för att jag fick ökat hunger när jag började med dom. Även värre ocd.

Senare studier visar ju att man kan gå upp i vikt av fluexetine.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in