2025-01-18, 02:41
Avslutad
Fan vad Pinsamt av filip, som en tjurig liten unge i sandlådan.
Citera
2025-01-18, 09:46
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Fan vad Pinsamt av filip, som en tjurig liten unge i sandlådan.
Håller med men fan va de jobbar hårt, jag blir matt bara jag tänker på det. Det här med att han har ungarna i LA osv. Nu har de efter 20 år av slit äntligen lyckas göra ett tv program som folk verkligen vill se och kändisar vara med i. För grannarna i LA pratar dom om Oscarsnomineringar , Sveriges största TVvshow, stor regissör och sedan när det bara räcker till ett tröstpris på den erbarmliga svenska filmgalan då har jag all förståelse i världen får att självbilden rasar
Citera
2025-01-18, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Håller med men fan va de jobbar hårt, jag blir matt bara jag tänker på det. Det här med att han har ungarna i LA osv. Nu har de efter 20 år av slit äntligen lyckas göra ett tv program som folk verkligen vill se och kändisar vara med i. För grannarna i LA pratar dom om Oscarsnomineringar , Sveriges största TVvshow, stor regissör och sedan när det bara räcker till ett tröstpris på den erbarmliga svenska filmgalan då har jag all förståelse i världen får att självbilden rasar

Redan innan alla mot alla bodde Fredrik i en våning värd 25 msek och hade säkert +100 msek i bolagets kassa.

Detta innan ”de lyckats göra ett tv program folk verkligen vill se”. Rätt få svenska kändisar med den likviditeten.
Citera
2025-01-18, 11:21
Medlem
5549s avatar
Svår balansgång, att agera jordnära observatörer samtidigt som dissosiationen med folkets allt mer fattigare vardag ökar. Pengar är bra att ha men bara till en gräns, efter det tenderar själen att förgöras.

Det var ett bra tag sedan jag konsumerade något med Filip och Fredrik. För vilken grupp är dom relevanta idag?
Citera
2025-01-18, 11:24
Avslutad
Vem är vem? Är den lille fete som ser ut som en krockad hamster Filip och den långa Fredrik?
Citera
2025-01-18, 12:03
Medlem
Månsans avatar
Bifogar en träffande text, skriven av Birgitta Sparf, en av facebooks smartare skribenter. På pricken.

——————————

”Filip Hammar dampar vidare om sin älskade far. När SVT inte byggde en rullstolsramp enkom för pappa Lars räkning "var det som om nånting gick sönder" inom Filip.

Inte nog med att han exploaterat sin far å det grövsta i filmen "Den sista resan", showen ska tydligen fortsätta till slutet för Lars, verkar det som. Det finns inga gränser för vilka poäng Filip kan suga ut ur sin gamle, trötte far för att själv få hålla sig kvar i rampljuset.

Vad kommer sedan? "Begravningen" där Filip får yla ut sin stora sorg?

Nej, jag säger inte att Filip inte älskar sin far, fast det här kanske inte är det bästa sättet att visa sin kärlek på. Filip agerar som ett barn. "Jag älskar ju min pappa, då måste hela Sverige och hela världen vara med mig i detta!".

Publiken och kritikerna älskade förstås förnedringsfilmen med Lars. Den var så härligt "varm och humoristisk". Det gick så långt så att den av Filminstutet valdes ut som Sveriges Oscarsbidrag. Tack och lov sorterades den bort av Oscarsjuryn!”
Citera
2025-01-18, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Vem är vem? Är den lille fete som ser ut som en krockad hamster Filip och den långa Fredrik?

Ja. Filip är den lille med konstant självmordsblick och Fredrik är den långe med megafonröst
Citera
2025-01-18, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Bifogar en träffande text, skriven av Birgitta Sparf, en av facebooks smartare skribenter. På pricken.

——————————

”Filip Hammar dampar vidare om sin älskade far. När SVT inte byggde en rullstolsramp enkom för pappa Lars räkning "var det som om nånting gick sönder" inom Filip.

Inte nog med att han exploaterat sin far å det grövsta i filmen "Den sista resan", showen ska tydligen fortsätta till slutet för Lars, verkar det som. Det finns inga gränser för vilka poäng Filip kan suga ut ur sin gamle, trötte far för att själv få hålla sig kvar i rampljuset.

Nej, jag säger inte att Filip inte älskar sin far, fast det här kanske inte är det bästa sättet att visa sin kärlek på. Filip agerar som ett barn. "Jag älskar ju min pappa, då måste hela Sverige och hela världen vara med mig i detta!".

Publiken och kritikerna älskade förstås förnedringsfilmen med Lars. Den var så härligt "varm och humoristisk". Det gick så långt så att den av Filminstutet valdes ut som Sveriges Oscarsbidrag. Tack och lov sorterades den bort av Oscarsjuryn!”

Låter som en dam med huvudet rättgängat. Gillade man den här filmen är man dum i huvudet.
Citera
2025-01-18, 12:28
Medlem
BicOriginals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

——————————

Ändå roligare att se Filips pappa jämfört med övriga kändissverige som är inavel. Filips föräldrar är vanliga människor från en småstad som för gemene man är lätta att känna igen sig i, som inte har gjort coola karriärer och känner sig världsvana. Vilken annan stor kändis i Sverige skulle kunnat gjort något bra av det och det inte blir någon tramsig ”nepobaby” historia. Igenkänningsfaktorn är bra för gemene man och det räcker så.
Citera
2025-01-18, 14:10
Medlem
Dom var tvungna att klippa om filmen i all hast när det visade sig att det var en dömd pedofil med.
Citera
2025-01-18, 15:24
Medlem
5549s avatar
Citat:

Citat:
Låter som en dam med huvudet rättgängat. Gillade man den här filmen är man dum i huvudet.
Du påvisar att du inte vet vem som är Filip och vem som är Fredrik, men har ändå en bestämd negativ åsikt om deras film.

Är det alltså gnälligan på facebook som engageras av F&Fs förehavanden idag? Målgruppen. De som följer tv-galor och spenderar mycket tid på sociala medier. Tidigare var det väl främst unga grabbar.
Citera
2025-01-18, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Du påvisar att du inte vet vem som är Filip och vem som är Fredrik, men har ändå en bestämd negativ åsikt om deras film.

Nja jag baserade uttalandet på vilka jag sett/hört som uppskattat filmen och dom har samtliga varit komplett dumma i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in