Citat:
Ursprungligen postat av
Dompan75
Det som är intressant, är ju att polisen enbart gått på tiggarnas siffror, som naturligt bör vara i underkant, och enbart deras intäkter av tiggeriet.
De riktigt stora pengarna lär ju ligga i prostitutionen, som polisen fått in anmälan om. Folk känner väl till zigenarnas lägenhetsbordeller i Malmö bland annat? Dessa finns i hela landet.
Vet någon om de bedriver bordellverksamheten även i lägren?
Säkerligen mycket i underkant. Det finns en del i andra trådar där folk agnat sig åt att iakttaga tiggarna en tid och försöka uppskatta deras intäkter. Där ligger siffrorna på åtminstone dryga tusenlappen/dag. Jag har pratat med flera affärsanställda som jag känner och arbetar i butiker som har tiggare utanför och påfallande många vill ha en tjuga i växel som dom sedan slänger i koppen.
Varje gång man handlar så ser i varje fall jag någon som ger pengar. Då måste det ske hela tiden för rent slumpmässigt så kan ju inte vara den som ser alla gåvor. Vi säger att dom får 5kr var femte minut så blir det 60kr i timmen och sedan 10 timmar varje dag så är det 600kr per dag 7 dagar i veckan. Blir 4200 kr i veckan vilket ger en skattefri månadsinkomst på 16800kr per tiggare väldigt lågt räknat.
10 tiggare drar då in minst 42 000 kr i veckan eller 168 000 kr i månaden! 100 tiggare lägger då på en nolla på de summorna och på ett år så drar dom in 1 680 000 kr * 12 = 20 016 000 kr. Drygt 20 millar i rena pengar!
Men det är ju synd om dom fattiga stackarna. Undrar var dom växlar alla pengarna? Konstigt att ingen rånat ett sådant där tiggarläger ännu. Måste ju ge mera än att råna en vanlig tobaksbutik.