2005-10-11, 10:40
Medlem
Palemans avatar
Jag har nyss läst igenom reglerna och kan inte hitta något som säger att man inte kan söka en livspartner på flashback. Det enda jag hittar är "Inlägg med försäljning (köpes/säljes/bytes/skänkes) är inte tillåtet på Flashback Forum." Om jag skulle säga att jag söker efter en man från mellanöstern som gillar tuffa tag och förnedring ala´böghögar skulle det vara ok?
Citera
2005-10-11, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paleman
Jag har nyss läst igenom reglerna och kan inte hitta något som säger att man inte kan söka en livspartner på flashback. Det enda jag hittar är "Inlägg med försäljning (köpes/säljes/bytes/skänkes) är inte tillåtet på Flashback Forum." Om jag skulle säga att jag söker efter en man från mellanöstern som gillar tuffa tag och förnedring ala´böghögar skulle det vara ok?
Jo jag skulle vara ok med det om jag får vara underst

Står det inget om det i reglerna så borde det vara ok men det får nån mod ALT admin svara på. Men jag tror inte så många skulle svara. Men vem vet jag har ju haft fel innan.
Citera
2005-10-11, 10:51
Medlem
Hispers avatar
Citat:

I regelverket finns följande fras "..... Detta är ett diskussionsforum, inte en plats där man postar annonser...."

Att söka livspartner är nog att betrakta som en annons så det kommer att bli svårt för dig. Dessutom så är det svårt att se vad diskussionsunderlaget är i en kontaktannons.
Citera
2005-10-11, 10:55
Bannlyst
Citat:

Ge dig in i någon av diskussionerna om vad vi uppskattar hos det motsatta könet osv. Där kan du ju passa på att, lite snyggt, uppmuntra den som vill att PM:a dig. Det går ju att säga saker mellan raderna ibland...
Citera
2005-10-11, 11:00
Medlem
Palemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
I regelverket finns följande fras "..... Detta är ett diskussionsforum, inte en plats där man postar annonser...."

Att söka livspartner är nog att betrakta som en annons så det kommer att bli svårt för dig. Dessutom så är det svårt att se vad diskussionsunderlaget är i en kontaktannons.
Ok, attans också. Jag får väll gå ensam genom livet Tack för svaret dock!
Citera
2005-10-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ok, attans också. Jag får väll gå ensam genom livet Tack för svaret dock!
Du kan väl lägga ut en trevare här...
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=252689
Citera
2005-10-11, 15:16
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Ge dig in i någon av diskussionerna om vad vi uppskattar hos det motsatta könet osv. Där kan du ju passa på att, lite snyggt, uppmuntra den som vill att PM:a dig. Det går ju att säga saker mellan raderna ibland...

Låter inte som en bra ide´

Med undantag för tre forum (Passwords, Warez och P2P) är det inte heller tillåtet att uppmana användarna att skicka privata meddelanden (PM) till dig som ett led i en uppgörelse.
Citera
2005-10-11, 15:19
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Med undantag för tre forum (Passwords, Warez och P2P) är det inte heller tillåtet att uppmana användarna att skicka privata meddelanden (PM) till dig som ett led i en uppgörelse.

Däremot kan man ju alltid själv skicka ett uppskattande PM till någon man gillar och hoppas det utvecklar sig.

"Hej, såg ditt inlägg i tråden xxx. Måste säga att det var jävligt bra sagt, du verkar vara en spännande person."

Men inga stalkertakter tack. A no is a no.

Fast egentligen är ju detta ett diskkussionsforum och ingen kontaktsida. Men folk härifrån träffas ju trots allt emellanåt, så det är ju inte omöjligt.
Citera
2005-10-11, 16:20
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Däremot kan man ju alltid själv skicka ett uppskattande PM till någon man gillar och hoppas det utvecklar sig.

"Hej, såg ditt inlägg i tråden xxx. Måste säga att det var jävligt bra sagt, du verkar vara en spännande person."

Med tanke på att man inte borde chatta eller skriva OT i tråden så kan man inleda PM:et med "Jag ville inte gå OT i tråden och därför ville fråga dig via PM om vad du tyckte om bla bla..."...

/Cody
Citera
2005-10-11, 16:23
Medlem
occasuss avatar
Nytt underforum?
Citera
2005-10-11, 16:26
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Med tanke p� att man inte borde chatta eller skriva OT i tr�den s� kan man inleda PM:et med "Jag ville inte g� OT i tr�den och d�rf�r ville fr�ga dig via PM om vad du tyckte om bla bla..."...

/Cody

... och samtidigt ge Admin ett rött äpple.
Citera
2005-10-11, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Ok - ursäkta...var inte meningen att uppmuntra till forumbrott. Visste inte att det var så strikt bara..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in