2015-05-11, 13:50
Medlem
Nej jag tänker inte lägga till en extra bokstav eller en siffra.
Jag vet flera som lyckats kontakta ägaren av en konto och fått ta över namnet.

Jag har försökt följade:

1: skrivit till alla på facebook som har det namnet ( namnet är inte så vanligt så fanns ca 70 st personer) Inte ens säkert det är en kopplng där, men har iallfall skickat till dem.
2:skrivit privat till instagram kontot
3: kontaktat facebook ett flertal gånger ( nej jag vet att de säkerligen inte gör något åt det, men jag har testat)
4: Samma sak som ovan fast på instagram appen.
5: Försökt hitta kontakt med någon som jobbar på facebook som skulle kunna hjälpa till med ärendet, det är alltid lättare när man känner någon för att få hjälp. Inte säkert att någon bryr sig, men ibland kan man bli förvånad! ( känner du någon som kan hjälpa till?)

Jag har gått till instagram hemsida och begärt lösenordet på användaren. man får då svar tillbaks att gå in på ert konto i****6@hotmail.com

Jag försöker att få tag i ägaren och hans/hennes mail adress. Det ska även gå att söka på facebook om jag lyckas få tag i rätt mail.

Så ja, finns det något program där ute som man kan skriva in i****6@hotmail.com och sedan ger den dessa alternativ mail som finns att välja på ( låter för enkelt för att vara sant, men man kan ju alltid hoppas...tror jag vet svaret dock som jag kommer få av er). Men gör det?

Så hur kan jag lyckas få tag i denna person, kontot är helt inaktivt utan att personer följer någon eller postat något.

Seriösa och oseriösa, låt höra!
Citera
2015-05-11, 13:55
Medlem
Undrar varför vill du ta över namnet så mycket?
Citera
2015-05-11, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awerty
Undrar varför vill du ta över namnet så mycket?

Ja absolut får du fråga.

För att jag vill
Citera
2015-05-11, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godfathers
Ja absolut får du fråga.

För att jag vill
Säg först varför så förklarar jag hur du ska göra.
Citera
2015-05-11, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum

mitt svar är inte roligare än som jag nämnde ovan.

Jag vill helt enkelt ha det namnet för jag har haft det som smeknamn hela mitt liv. Det namnet är jag, och kan jag nu lyckas få det namnet nu när det ändå är inaktivt så är det perfekt. Hade kontot varit aktivt ja, då hade jag inte haft mycket att välja på, men nu kanske har jag det och då försöker jag.
Eller beror allt på att jag kanske har för mycket fritid och lägger ner onödig mycket energi på ett namn?kanske så, men jag vill försöka iallafall och vet att flera lyckats.

Då antigen sitter du på bra information som kan hjälpa mig, eller så var det bara ett försök att klämma ut mer information som inte finns om varför jag vill ha det
Citera
2015-05-11, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godfathers
Ja absolut får du fråga.

För att jag vill

Anlita en hacker från "the dark web", så lösar han nog allt. Kostar väl ca. 5000 när jag kollade senast, det är det värt!
Citera
2015-05-11, 17:41
Moderator
vhes avatar
IT-säkerhet: allmänt --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2015-05-12, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum

Jag väntar fortfarande eller synade jag din bluff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in