2015-07-04, 14:46
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allanthya
mpf4?
Ja, jag vet att det är konstigt. :/ Jag köpte det tidigare på pyrogarage, men nu har dom bara något som heter Magnesium MPF-3, det verkar som att dom slutat sälja Magnesium MPF-4.

Det vore faktiskt kul att veta vad MPF-3/MPF-4 står för, har du någon aning tro?

Edit:
Sen skrev jag även fel i det tidigare inlägget, det skall vara Bariumnitrat och inte Kaliumnitrat som jag blandade med MPF-4:an. Skyller detta misstag på värmen. :/
Citera
2015-07-04, 15:52
Medlem
hur ska man beställa dom capsen till sverige då? köp hem ett par hundra så kan vi byta
Citera
2015-07-04, 15:57
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasersplash
hur ska man beställa dom till sverige då? köp hem ett par hundra så kan vi byta
Jag har precis fått hem totalt 500 stycken. 150 av dom gula och 350 av dom svarta.

Jag skickar pm till dig.
Citera
2015-10-21, 21:53
Medlem
Crillekex jag köpte också hem 400 från usa för att jag behövde ett större parti, dom känns ganska mjuka och töjbara,
hur lång timefuse använder du till dom förresten?

jag tänkte om man skulle använda 1,5cm Red time fuse till dom gula och 2cm till dom svarta kan det vara en bra ide´, har du räknat på hur mycket flash som får plats ? jag har inte hunnit göra det ännu.

Jag köpte även hem en stjärntrillare från pyrogear, nu är vi två i sverige som har hans grejor sa han :P
Citera
2015-10-24, 16:10
Medlem
har börjat göra lite inserts nu, jag använder 2cm time fuse till dom gula och dom får bara plats med 0.5g flash så jag tar 0.4g kclo4 och 0.2g Al eftersom min våg inte klarar av mindre mått, men en ny våg är på väg.

har inte testat göra några svarta inserts ännu men jag har ett känn på att dom tar 1g flash samt att 2.5cm timefuse ska vara bra till dom. ska bli kul att få göra lite annorlunda shells nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in