2015-05-08, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B5iK4D3Li5K
Läs!
Bra, ta hit folk som konkurrerar ut den förlorade generationen (90-talisterna)

Citera
2015-05-08, 16:03
Medlem
Hela den politiska situationen i Sverige är ett skämt. Vad hände/r med Åkesson t.ex.? Jag har inte sett av honom sedan intervjun på Skavlan. Borde inte han & co. kommentera detta öppet. Nä, det är ett spel för galleriet. Inte tog det Alliansen 8 år att inse hur skadat Sverige har blivit tack vare massinvandringen samt alla andra vansinnesförslag som sluppit ut från dårhuset. Jag litar inte en sekund på det här.
Citera
2015-05-08, 16:04
Medlem
Enbart valfläsk, ett försök att ta tillbaka det man tappat genom att agera som man gör/gjort
Citera
2015-05-08, 16:25
Medlem
Steinarrs avatar
Ni är hyfsat blåsta om ni tror på vad någon i Moderaterna säger.

De har rövknullat Sverige medvetet i 8 år. Varför skulle dom helt plötsligt ändra sig?

Deras partiledare är ju till och med en mudshark för i helvete.
Citera
2015-05-08, 16:28
Medlem
Mycket snack och lite verkstad. I bästa fall rör det sig om ett par grader i helvetet. Förstår inte riktigt logiken i att blanda ihop arbetsmarknad med asylpolitik.

Sverige måste börja montera upp välfärden och montera ned massinvandringsindustrin. Alla "lösningar" som sjuklövern kommer med innebär mer byråkrati, mer utredningar, mer fusk, mer låtsasjobb, mer skatter och givetvis lägre löner.
Citera
2015-05-08, 16:36
Medlem
jj_6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
"Alliansen med Moderaterna i spetsen införde automatiska permanenta uppehållstillstånd för alla som påstår att de är från Syrien."

Fel. Det där är Migrationsverkets generaldirektörs eget påhitt - UTAN att ha kollat med pappa (dåvarande) regeringen. Han hävde bara ur sej detta rakt av, utan nån som helst uppbackning, och det blev "praxis" på MV direkt.

Jag utgår från att Migrationsverket fått uppbackning av justitiedepartementet för beslutet om PUT. Regeringen i form av justitiedepartementet reglerar migrationsverkets verksamhet. Om generaldirektören gjort något som var emot departementets och regeringens vilja hade det beslutet stoppats. Det är i slutänden regeringens ansvar att beslutet om automatiskt PUT genomfördes.
Citera
2015-05-08, 16:39
Medlem
Här en liten politiskt korrekt och välavlönad jurist, Viktor Banke, som oroar sig över att asylklienterna ska sluta strömma till i och med detta. Festlig läsning. Jag hoppas innerligt att hans oro är befogad.
Citera
2015-05-08, 16:41
Medlem
Detta tror jag på när motionen tas upp..
Skulle även behöva bryta mot DÖ
Hmm..,
Citera
2015-05-08, 16:42
Avslutad
Nu förstår man varför AKB inte ville svara på frågan om hon ställde sig bakom Reinfeldts "öppna era hjärtan" i partiledarutfrågningen häromveckan. Hon hade detta i bakfickan, går på tvärsen mot den store Landsfaderns inriktning där just PUT var centralt.
Citera
2015-05-08, 16:43
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Ibland undrar man om det är MUF eller Ung Vänster som är mest rabiata när det gäller att försvara en verklighetsfrånvänd ideologisering av migrationsfrågan.

Ungdomsförbund är ju dock överlag lite av ett skämt och borde döpas om till "indoktrineringsförbund"...
Citera
2015-05-08, 16:47
Medlem
beastlyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jj_6
Batra blandar ihop asylrätt med arbetsmarknadspolitik på ett märkligt sätt. Samma tugg om integration.

Att en krympande svensk industri inte har något behov av lågutbildade och obildade personer med skadliga kulturmönster ändras inte av meningslösa integrationsåtgärder. Den reella arbetslösheten är massiv i Sverige i gruppen insmugglade. Välstånd skapas av en lönsam industri inte av meningslösa hitte-på-jobb. Det borde en moderat kunna inse.

Direktavvisning till UNHCR:s flyktingläger i hemlandet är det som kan minska människosmugglingen.
Förtydliga. Hur mycket insyn i "deras" kultur har du? Vems kultur syftar du ens på?
Citera
2015-05-08, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Här en liten politiskt korrekt och välavlönad jurist, Viktor Banke, som oroar sig över att asylklienterna ska sluta strömma till i och med detta. Festlig läsning. Jag hoppas innerligt att hans oro är befogad.
Men herregud är karln inte riktigt frisk? Sedan när blev asylanter och integration det ENDA som betyder något här i världen?? Och sen när blev andra politiska områden som miljö, energi, näringsliv, skola, sjukvård, infrastruktur med flera helt oviktiga?? Nej snart blir jag psyksjuk av alla världsfrånvända och fanatiska låtsaspolitiker. Det är med skräckblandad förtjusning jag lever i dessa galna tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in