Citat:
1. Jag är 30 år...för sent?
2. Det jag varit intresserad av är typ webbdesign, HTML, CSS, lite grafik och lite programmering (c++). Jag har alltid haft någon sorts dragning till att typ få designa menyer, knappar, manualer, gränssnitt i mindre skala. Finns det något sådant "yrke" som kan passa? Webbdesigner? Apputvecklare? Jag har inte lust att enbart skriva kod, men behöver inte alls uteslutas heller.
3. Hur ser arbetsmarknaden ut? Har alltid känts som just webbdesigner är svårt att få jobb som. Hur är det med appar? Är det bara i storstäderna man hittar jobben?
4. Något inom IT som är på framgång och som man bör ha ögonen öppna för?
5. Tips på utbildning? Bör man välja brett eller inrikta sig på ett område?
1: Beror på, har du bråttom någonstans?
2: Ja du kan ge dig in på antingen webbutveckling eller koda spel. Du måste dock bestämma dig för vad du vill göra. Man tillhör oftast ett team och kan inte hålla på att vela och hoppa mellan att vilja rita lite sprites ena dagen och skriva lite kod andra dagen (beroende på vilket företag du jobbar för).
3: Marknaden ser ju riktigt bra ut, om du inte ska starta upp en webbyrå vill säga

Men det finns gott om jobb just nu. Vet inte hur det ser ut om 20 år när alla är webbutvecklare och ingen vet vad en pointer är för någonting.
4: Finns en hel del. Allt från bil-industrin till att koda spel.
5: Bestäm dig först vad du är mest intresserad av, koda, designa eller bestämma över ett gäng nördar så kan du välja utbildning därefter.
Under tiden kan sätta igång och lära dig ett språk, vilket som: om du vill hålla på med webbdesign (html, css, javascript), webbutveckling (php, python, asp.net, sql) och om du vill koda program, spel och andra typer av applikationer så är väl (java, c#) att rekommendera. Piss på Apple.
Hade gärna rekommenderat c++ men vill inte få mordhot