2015-05-05, 18:19
Medlem
ChiCoLas avatar
Min senaste dator fick följa med på diverse resor och brakade till slut ihop av förståeliga skäl. Nu fick jag en dator, modell äldre av en snubbe som jag leder en idrottsklubb med. Det är en dator som har använts inom kommunen. En gammal HP vet inte exakt modellen, och sitter inte med den framför mig.

Det är Windows XP installerat på den men det ser inte ut som vanliga XP utan fönstren och menyer ser ut som windows 98. När jag skulle ansluta den till mitt trådlösa internet hemma i lägenheten hittar jag mitt nätverk direkt men när jag ska ansluta ser den ut att ansluta i ca 5 sekunder sedan kommer

"Det gick inte att ansluta till nätverket. Kanske kan nätverket inte längre nås. Uppdatera listan över tillgängliga nätverk och försök sedan att ansluta igen"

Har sökt efter svar både här och på andra forum men inte blivit klokare, och windows egna supportsida är sämre än sämst. Kan någon klok själ hjälpa mig. Är nätverkskortet avaktiverat eller och om det är så, hur aktiverar jag det?

Jag kan tillägga att han har tagit dit en exakt likadan dator till vår gemensamma träningslokal som vi använder oss av för att anmäla till tävlingar och liknande. Och där fungerar det utan problem, så det borde ju gå att få igång min med på något sätt.

Tacksam för alla svar, men spydigheter och korkade uttalanden undanbeds.
Chicolito
Citera
2015-05-05, 18:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Är nätverkskortet avaktiverat eller och om det är så, hur aktiverar jag det?

Hur ser det ut under enhetshanteraren?
Citera
2015-05-05, 18:45
Medlem
kimdah2002s avatar
Har du en router hemma med wpa kryptering måste xp ha sp3 installerat för att fungera. Stäng av krypteringen i routern tillfälligt och testa om det går att ansluta då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in