Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Jo, det var det jag ville ha fram. Du vet inget om hur skickliga de är som tränare/coacher var för sig men antar att det var Åkeby som var "huvudtränare". Du kan heller inte visa upp några resultat Åkeby gjort efter han lämnade Djurgården som talar för att det var han som var "huvudtränare".
Kan Djurgårdens fall ha något med att man tappade vissa spelare eller var det bara Zoran?
Ja, jag fick känslan av att det var så. När det gick bra för Djurgården så stod Zoran i TV intervjuer och talade om vilket taktiskt geni han var. När det gick dåligt så stod han i TV och hängde enskilda spelare. Det slutade med att han fick sparken från djurgården. Så helt uppenbarligen tyckte någon eller några i Djurgårns styrelse att han inte fixade jobbet. Sen skulle Zorans fina kostymer ner på kontinenten men där var det ingen som ville ha honom.
Så jag vet ingenting om hur Zoran är som tränare men det verkar du göra, så vad är det då som jag, ditt eget lag Djurgårn och alla klubbar nere på kontinenten har missat?
Nu för tiden har Zoran kommit ner lite på jorden och gör ett hyfsat jobb i en medioker allsvensk klubb som har som mål att hänga kvar.
Åkeby fick just ett jobb i en svensk toppklubb med ekonomiska muskler och höga ambitioner.
Eftersom deras meritlistor är exakt likadana (eller vad det är du försöker säga) så kan man ju undra om det inte ligger i deras personligheter att den ena fick träna ett utländskt lag men den andra (som ville det mest) fick det inte. Den ene fick komma tillbaka till ett typiskt mittenlag, den andre till ett topplag.
Ytterligare ett exempel på Zorans skeva verklighetsuppfattning: Han sökte jobbet som AIK:s tränare men fick det inte och trodde på fullaste allvar att det var för att det var för känsligt med en ex gårdare i Gnaget. Sanningen är att han inte dög.