2015-04-27, 11:07
Medlem
Har hittat ett svar på frågan här redan, men det var så pass gammalt att jag ville fråga på nytt.
Kan man via operatören eller hemsidan (olika beroende på op?) få tag i samtalsloggar för både inkommande och utgående samtal för ens mobilnummer?
Förstått att det tidigare var omöjligt för privatpersoner, och att man endast får ut utgående?

Cheers!
Citera
2015-04-27, 11:20
Medlem
Med Comviq kan jag genom att logga in se samtlig trafik. Inkluderat SMS och MMS. Klockslag, HH:MM:SS och hur långa samtalen varit.

Går att få hos alla operatörer. Om handpåläggning eller mutor krävs hos vissa, vet jag inte. Ju färre kopplingar mellan dig och personen vars nummer du vill ha information om, desto mera handpåläggning.

Lycka till.
Citera
2015-04-27, 13:26
Medlem
Kan man till och med kolla sms? Fan vad gött!

Men alltså...ursäkta en n00b-fråga...men vad menar du med handpåläggning?
För en normal dödlig med ett helt vanligt abonnemangsavtal, kan man se både inkommande och utgående samtal? Och angående smsen, kan man se både skickade och mottagna? Kan man läsa dem också? Eller är det bara antalet och klockslag etc.?

Och om man inte har något sånt i sitt avtal, kan man gå in och beställa såna loggar i efterhand?

Tack för ditt snabba svar!
Citera
2015-04-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbtraye
Kan man till och med kolla sms? Fan vad gött!

Men alltså...ursäkta en n00b-fråga...men vad menar du med handpåläggning?
För en normal dödlig med ett helt vanligt abonnemangsavtal, kan man se både inkommande och utgående samtal? Och angående smsen, kan man se både skickade och mottagna? Kan man läsa dem också? Eller är det bara antalet och klockslag etc.?

Och om man inte har något sånt i sitt avtal, kan man gå in och beställa såna loggar i efterhand?

Tack för ditt snabba svar!

Handpåläggning: Någon inne hos operatören tar fram statistiken åt dig, mailar över den i hemlighet och riskerar lite själv. Oftast mot betalning. Handpåläggning kan betyda en lite snällare form av detta också, men det var så jag menade i sammanhanget.

Ja, både inkommande och utgående. Både på sms och samtal och mms. Vad jag vet kan inte operatören läsa dem, men kan inte svara säkert. Kanske högre upp i leden, men ett säkert kort är ju att ringa FRA om du vill ha detaljer.

Du kan nog beställa. Om det är beträffande ditt nummer borde det inte vara större problem, gå på ett möte om operatören har ett kontor. Det är inte så vanligt att de skickar ut sånt. Var beredd att i telefon legitimera dig med bankdosa eller liknande.

Ingen orsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in