2015-04-23, 23:20
Medlem
Hej! 18 årig snubbe från Uppsala som behöver råd och en spark i röven! ( kanske)

Är rätt så ny inom träning. Och skulle kanske uppskatta lite hjälp att bedömma hur jag ska träna..för jag känner att jag inte för dom resultat jag vill ha.

Mitt mål är att nu inför sommaren tappa ett par kilon för att få en mer definerad kropp och sedan bulka efter sommaren när man ändå inte vistas på stranden

Hur bör jag lägga upp min träning för att se någorlunda deffad kring mitten av sommaren? (2-3 månader)

Just nu tränar jag 6 dagar i veckan , då jag kör 1 muskelgrupp per dag. Vilar 1 dag.
Största orsaken bör vara min kost, slinker säkert ner några öl på helgerna . Det är väl främst motivation jag saknar. Rörigt inlägg men hoppas ni förstår FB

Stats

Vikt : 83 kg.
Längd: 173 cm.

http://i57.tinypic.com/e147q0.jpg
http://i62.tinypic.com/35mecyq.jpg
Beklagar för dåliga bilder.
Citera
2015-04-23, 23:55
Medlem
Talamuss avatar
Styrketräna som du gör, börja springa 30 min 3-4ggr i veckan, gå promenader varje morgon, ät lite mindre, skit i ölen och bakfyllekäket.
Citera
2015-04-24, 00:00
Medlem
Går i skolan 8:20 till 16:00 (senast). Är inte direkt en morgonmänniska så promenad på morgon går nog bort, om det inte visar sig att det är otroligt bra, så skulle jag nog kunna ta mig upp 30 minuter tidigare

Får helt enkelt börja springa mer. Även fått tips om att dra ner på kolhydrater, alternativt utesluta dom helt? För att hamna i ett tillstånd då kroppen använder fett som energi.Har väl mest problem med kosten skulle jag gissa. Rätt jobbigt då man bor hemma och går i skolan.. :/
Citera
2015-04-24, 00:16
Medlem
Talamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredzie
Rätt jobbigt då man bor hemma och går i skolan.. :/

Ska detta alltså stoppa dig från att nå dina mål?
Citera
2015-04-24, 00:19
Medlem
Nej absolut inte..!

Men tappar lätt motivation, när det t.e.x är pasta och köttfärssås. Äter endast köttfärsåsen och salladen då.. Till middag brukar det oftast bli någon liten potatis och mycket köttbullar Försöker att äta kolhydraterna till frukost och middag eftersom jag tränar på kvällen.

Även väldigt svårt att uppskatta hur mycket man stoppar i sig då jag inte har lust att använda en matvåg på skolan, snea blicker skulle vara olyckligt.
Senast redigerad av Fredzie 2015-04-24 kl. 00:22.
Citera
2015-04-24, 00:55
Medlem
Har kikat runt lite, och funderar på att gå på en sådär keto-diet.. Att utesluta kolhydrater så gott som. Max 50g kolhydrater/dag. Älskar mjölk, verkligen älskar.Så det blir en omställning att ta bort från mitt dagliga liv! Dricker minst 2 liter /dag. Har väl tänkt att planera upp det såhär

Frukost
Whey 80 ( 1 Skopa) , Ägg . 1 glas vatten.

Lunch Lunch på skolan får bli sallad och övrig proteinkälla. Cirka 70% Protein, resterande Sallad.

Middag Middag hemma, precis som lunch 70% kolhydrater och resterande sallad.

Tränar sedan och tar en shake efter träningen och några stekta ägg lite senare på kvällen för att dämpa hunger

Låter detta bra?
Citera
2015-04-24, 03:06
Medlem
Förstår att du inte vill ha våg med dig till plugget

Men ett gott råd tror jag kan vara att väga det du äter hemma iaf. På så sätt lär du dig, och får rätt bra koll på hur mycket maten ger dig. Efter ett tag kan du "ögonmåtta" maten iaf lite mer exakt när du inte har våg. Jag tyckte själv det kändes lite löjligt att stå och väga all mat i början, men jag lärde mig mer än jag trodde om min kost av det.

Sen om du kan få koll på vad som är just din ungefärliga balans är också bra för framtiden då du kan lägga dig bra vid både över-'och underskott. Du får mäta eller lära dig se hur fort kroppen reagerar på en viss kalorimängd, och sedan ringa in lite vad som är din ungefärliga kaloribalans.

- Min visade sig vara lite lägre än vad den borde vara enligt kalkylator, fast jag tränar och har hyggligt rörligt arbete. Det gjorde att det inte hände ett smack i början av min första sväng med diet, men fick då lära mig vilken mängd som passar mig.

Det är iaf mina erfarenheter. Jag lärde mig mycket av min första diet som jag haft nytta av sen dess då jag kan styra kroppen mer med kosten nu.

Ingen kostexpert. Men tror det kan vara två bra råd för att du ska lära dig mycket om kosten för just din kropp och träning.

Sen sån där ketodiet experimenterade jag med under en kortare period. Verkar passa vissa men inte alla. Jag tyckte jag vart mer hängig av det.
Jag trivs bäst med ca 30-40% ( iaf runt 2 gram per kilo kroppsvikt) protein för jag tycker det mättar bra och runt 30 av både fett och kolhydrater, men det får röra sig lite och blir inte så exakt. Just nu kör jag på periodisk fasta. Inte för att det verkar så revulotionerande, utan för att det är rätt bekvämt och lättare att ligga lite lägre i dagliga intaget.

Du kommer hitta det som passar just dig efter lite experimenterande

Lycka till
Senast redigerad av Mupfo 2015-04-24 kl. 03:36.
Citera
2015-04-24, 07:43
Medlem
Okej! Mycket bra råd, får ta och väga maten för att kanske lära mig uppskatta vikten på portionerna. Får krympa maten lite helt enkelt Och lägga in lite extra löpning.

Tackarrr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in