2015-09-25, 01:33
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Hur som helst väljer jag detta framför Efterlyst Tv8 alla gånger med tanke på den uppenbara likheten. Det tidigare Efterlyst har gått utför helt och hållet .
Citera
2015-09-25, 03:26
Medlem
Aumis avatar
"Mitt namn är Hasse Aro och jag är Tillbaka". Vilken gud i dessa sammanhang.. Ser fram emot detta program att lägga till min veckolista av program istället för floppen Nya Efterlyst..
Citera
2015-09-25, 21:40
Medlem
Finns det någon som delar min uppfattning om att det är onödigt att gå ut med uppgifter om LH? Hur nyfikna och intresserade folk än är så bör man tänka på anhöriga och liknande, varför göda media/nyfikenheten ytterligare? Det enda man bör följa upp är hur rättsprocessen utspelar sig tycker jag.

Tänk dig att du har en dotter som blivit mördad ett par månader sedan, den extrema mediestormen har börjat lägga sig och precis då dyker Hasse Aro upp i TV rutan och presenterar en 'checklista' på intressanta detaljer om hur din dotter blev mördad för att få tittare(pengar). Hur skulle det kännas?

Tycker att kriminalprogram som dessa är bra när de hjälper att lösa ouppklarade brott, men att "kränka" LH anhöriga som detta program är mycket onödigt tycker jag .
Citera
2015-09-25, 22:17
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rooflalala
Finns det någon som delar min uppfattning om att det är onödigt att gå ut med uppgifter om LH? Hur nyfikna och intresserade folk än är så bör man tänka på anhöriga och liknande, varför göda media/nyfikenheten ytterligare? Det enda man bör följa upp är hur rättsprocessen utspelar sig tycker jag.

Tänk dig att du har en dotter som blivit mördad ett par månader sedan, den extrema mediestormen har börjat lägga sig och precis då dyker Hasse Aro upp i TV rutan och presenterar en 'checklista' på intressanta detaljer om hur din dotter blev mördad för att få tittare(pengar). Hur skulle det kännas?

Tycker att kriminalprogram som dessa är bra när de hjälper att lösa ouppklarade brott, men att "kränka" LH anhöriga som detta program är mycket onödigt tycker jag .
Ja mera fokus på ouppklarade brott är en önskan.
Blir långbänk med dessa gamla brott som jag gärna slipper .
Citera
2015-09-29, 20:11
Medlem
boqpods avatar
Såg precis första avsnittet och det är befriande att Brottsplats Sverige har ett närmast identiskt programupplägg som efterlyst tidigare hade.
Efter att ha sett "nya efterlyst" (såg inte ens klart skiten) stod hoppet till Aros nya program och jag drog en lättnadens suck och konstaterade att TV4 kör vidare på ett fungerande koncept. Direktsänt, med blandade reportage (i nutida fall), blandad expertis som kommenterar och med övervakningsbilder. Helt rätt.
Bortsätt från lite ljudtekniska problem i första avsnittet (telefonsignaler) så var det bra. Lisa Holm reportaget är såklart en tittarmagnet och fortfarande högaktuellt. Stort plus att man intervjuat MGMs försvarare, även om hon inte bidrog med så mycket. Anledningen till det är ju att hon inte fått ta del av utredningen och såklart försöker vrida all fakta hon har till sin klients fördel. Men det var ändå bra att hon fick möjlighet och också valde att vara med.

Hoppas att deras webbplats utvecklas för att bli mer levande och innehållsrik allt eftersom veckorna går. Alla tittare vill såklart veta hur det gått i tidigare fall och fortlöpande få information om aktuella fall, detta kan med fördel publiceras på webben direkt när man har nåtts av något genombrott.
Citera
2015-10-01, 18:48
Medlem
Readyfreddies avatar
Om kvällens avsnitt:

"Polisen söker tips om Ben Weal Mahud Abdulha och Amim Boali som är häktade i sin frånvaro, misstänkta för mord. Hussein Jawad Kadhim Al-khafaji har dömts till fängelse för en våldtäkt, men innan Al-khafaji avtjänade sitt straff försvann han."
Citera
2015-10-01, 21:07
Medlem
skuggplutonens avatar
Är det en zigenare som dom skuggar ansiktet på?
Citera
2015-10-01, 21:11
Medlem
Per.GW.Leifssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skuggplutonen
Är det en zigenare som dom skuggar ansiktet på?

Vad annars? Kolla kläderna, lyssna på det han säger och hur han säger det. ZiggeROM-radarn slår i taket!
Citera
2015-10-01, 21:16
Medlem
RobieBwois avatar
Det är ju inte samma berättarröst som förra veckan...
Citera
2015-10-01, 21:35
Medlem
690 000 tittare förra veckan

-vad tror ni dom får ikväll? går det upp eller ner?
Citera
2015-10-01, 21:45
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Såg precis första avsnittet och det är befriande att Brottsplats Sverige har ett närmast identiskt programupplägg som efterlyst tidigare hade.
Efter att ha sett "nya efterlyst" (såg inte ens klart skiten) stod hoppet till Aros nya program och jag drog en lättnadens suck och konstaterade att TV4 kör vidare på ett fungerande koncept. Direktsänt, med blandade reportage (i nutida fall), blandad expertis som kommenterar och med övervakningsbilder. Helt rätt.

Ja det är en direkt kopia på gamla TV3 Efterlyst. Vad jag hittills har sett så sköter sig Hasse mycket bra och det är inga onödiga "maskeringar" eller fjanterier att försöka dölja etniciteter. Ok, bedrägeriziggisarna maskerades men då kom det i alla fall en förklaring, bra där!

En lite hårdare och mindre PK Hasse Aro är precis vad programmet behöver, det är buset som fokus ska ligga på, oavsett etnicitet.

TV8 med sitt "Nya Efterlyst" är ett direkt pinsamt lågbudgetprogram. Det kommer inte överleva mer än en säsong. Vem vill sitta och lyssna på programledarens tankar och åsikter om kriminalitet?
Citera
2015-10-01, 21:55
Medlem
cobhc87s avatar
Blattar och negrer överallt även i detta program.

Hur tänker ni dumma vänstermänniskor när ni ser dessa program där det kryllar av invandrare? Ignorerar och låtsas som problemen inte finns?

Kör med floskler om att det lika gärna skulle kunna varit en vit gärningsman? Eller att det beror på att de har det dåligt ställt?

Hur går tankeverksamheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in