2015-04-15, 13:58
Medlem
Tjena!
Har en snabb fråga. Inväntar ett skadestånd för en misshandel som skedde för ca 3 år sen och snubben blev dömd för knappt ett år sen. Det går fort...
Hur som helst. Jag fick papper från Kronofogden för att fylla i bankuppgifter osv, vilket jag skickat in för typ 2 veckor sen.

Har ringt Kronofogden, och frågat när jag får pengarna. De säger att han redan har skulder liggandes hos de. Men han verkade ha en rätt förmögen farsa som han jobbade lite hos. Det fick jag reda på i rättegången.

Behöver jag vända mig till Brottsoffermyndigheten för att få mina pengar? Eller är det bara att avvakta på pengarna från kronis direkt? Tänker på om han redan har skulder, läggs denna skuld då bara på berget och jag får ändå mina pengar från Kronis?

Är sjukt tacksam för alla hjälpsamma svar! För inte fan får man bra svar av kärringarna på kronofogden...

MVH
Citera
2015-04-15, 14:11
Medlem
kinesarsles avatar
Du kan ju inte få pengar som inte finns. Klart att inte kfm betalar ut. De ser bara till att andra betalar.
Citera
2015-04-15, 14:14
Medlem
Skulden läggs på berget. Mitt tips är sök brottsskadeersättning.
Citera
2015-04-15, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleBanana
Tjena!
Har en snabb fråga. Inväntar ett skadestånd för en misshandel som skedde för ca 3 år sen och snubben blev dömd för knappt ett år sen. Det går fort...
Hur som helst. Jag fick papper från Kronofogden för att fylla i bankuppgifter osv, vilket jag skickat in för typ 2 veckor sen.

Har ringt Kronofogden, och frågat när jag får pengarna. De säger att han redan har skulder liggandes hos de. Men han verkade ha en rätt förmögen farsa som han jobbade lite hos. Det fick jag reda på i rättegången.

Behöver jag vända mig till Brottsoffermyndigheten för att få mina pengar? Eller är det bara att avvakta på pengarna från kronis direkt? Tänker på om han redan har skulder, läggs denna skuld då bara på berget och jag får ändå mina pengar från Kronis?

Är sjukt tacksam för alla hjälpsamma svar! För inte fan får man bra svar av kärringarna på kronofogden...

MVH

Menar du verkligen att dom på rättegången angående misshandel satt och pratade om gärningsmannens pappas förmögenhet , lägg ner nu va..

troll
Citera
2015-04-15, 14:22
Avstängd
Cannabisrökarna betalar ditt skadestånd genom brottsoffersfonden.
Citera
2015-04-15, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impuls2014
Menar du verkligen att dom på rättegången angående misshandel satt och pratade om gärningsmannens pappas förmögenhet , lägg ner nu va..

troll

Det nämndes. Hans pappa satt med i rättegången.
Varför i helvete skulle jag trolla om en sån sak?
Citera
2015-04-15, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomtefris

Hehe, ja dit har man betalat för just det ändamålet ett par ggr.

Så det är BOM man vänder sig till för att få $$$?
Citera
2015-04-15, 14:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleBanana
Hehe, ja dit har man betalat för just det ändamålet ett par ggr.

Så det är BOM man vänder sig till för att få $$$?
Yes box! Spendera mina och dina egna pengar bra.
Citera
2015-04-15, 14:44
Medlem
Avsmugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtefris
Nej.

Citat:
Observera att det inte är möjligt att söka brottsskadeersättning till enskilda brottsoffer från Brottsofferfonden.
Källa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in