Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-08, 15:59
Medlem
För att göra en lång historia kort, jag tog min hdd och kopplade in i min kompis dator (han har vista 32 bitars och jag har windows 7 64 bitars) för hans nätverkskort fungerade inte och skulle slänga över drivrutiner (hittade ingen skiva och hade inget usbminne. Klockan va 23, iaf. När jag sen kopplade in den i min dator igen så visar den enbart att det finns 32mb av 1tb på hddn. Har testat att boota upp med min windowsskiva och formatera den men visar ändå bara 32mb. Vad kan felet vara?

Tacksam för svar

//Hampus
Senast redigerad av Lexamo 2015-04-08 kl. 16:05.
Citera
2015-04-08, 16:00
Medlem
Såg visst att jag lagt den under fel kategori, kan någon flytta den? Sorry.
Citera
2015-04-08, 16:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexamo
För att göra en lång historia kort, jag tog min hdd och kopplade in i min kompis dator (han har vista 32 bitars och jag har windows 7 64 bitars) för hans nätverkskort fungerade inte och skulle slänga över drivrutiner (hittade ingen skiva och hade inget usbminne. Klockan va 23, iaf. När jag sen kopplade in den i min dator igen så visar den enbart att det finns 32mb av 1tb på hddn. Har testat att boota upp med min windowsskiva och formatera den men visar ändå bara 32mb. Vad kan felet vara?

Tacksam för svar

//Hampus

Det handlar nog om rättigheter. Sök på nätet om rättigheter över hårddisk. Det finns guider och tips. Testa och se om du får tillbaka lagringsutrymmet.
Citera
2015-04-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det handlar nog om rättigheter. Sök på nätet om rättigheter över hårddisk. Det finns guider och tips. Testa och se om du får tillbaka lagringsutrymmet.

Följde en guide och där står det att min användarkonto på datorn äger rättigheterna till den hårddisken men hjälpte inte med utrymmet.
Citera
2015-04-08, 16:27
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Om du hämtar hem detta program så bör du kunna se vart lagringsutrymmet har tagit vägen -> http://www.jam-software.com/treesize_free/
Citera
2015-04-08, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Om du hämtar hem detta program så bör du kunna se vart lagringsutrymmet har tagit vägen -> http://www.jam-software.com/treesize_free/

Nopp såg absolut inget om vart utrymmet kunde tagit vägen, förutom dom 32 mb som finns då.
Citera
2015-04-11, 11:59
Medlem
EckiEckis avatar
Köpråd - PC: Tillbehör --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem