2015-04-07, 02:52
Medlem
Besviken.Fredriks avatar
Hej allihopa, jag har fått insidertips av en vän till min familj som påstår att hans företag kommer gå upp 2000%. Jag vill såklart #bliriksnabbt men jag vet inte om jag vågar lägga alla mina pengar hos honom bara sådär. Vad har ni experter att säga om den här typen av insidertips, är de pålitliga?
Citera
2015-04-07, 03:58
Medlem
Det låter för bra för att vara sant, och då är det oftast det. Har du frågat han varför hans företag ska gå upp så mycket? Och OM det är så att hans företag ska gå så bra, hur mycket degar han in själv?
Citera
2015-04-07, 04:41
Medlem
sommarlovs avatar
Det är klart att hans företag rusar i värde, om han säger samma sak till alla släktingar och vänner!

Men det sjunker till bråkdelen sedan när luften går ur...
Citera
2015-04-07, 08:31
Medlem
Litar du på personen och är okej med att det kan vara ett lagbrott så lägg in lite pengar. Men inte allt. Aldrig allt, hur bra det än låter.
Läs ovanstående kommentarer först, dessutom.
Citera
2015-04-07, 12:19
Medlem
Besviken.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryR
Det låter för bra för att vara sant, och då är det oftast det. Har du frågat han varför hans företag ska gå upp så mycket? Och OM det är så att hans företag ska gå så bra, hur mycket degar han in själv?
Ska fråga det nästa gång vi möts! Det är ju rätt så viktigt. Han äger såklart andelar själv i sitt eget företag så han kommer också dega in stort, om det han säger nu stämmer alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det är klart att hans företag rusar i värde, om han säger samma sak till alla släktingar och vänner!

Men det sjunker till bråkdelen sedan när luften går ur...

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKanel
Litar du på personen och är okej med att det kan vara ett lagbrott så lägg in lite pengar. Men inte allt. Aldrig allt, hur bra det än låter.
Läs ovanstående kommentarer först, dessutom.

Tack för tipsen, tror jag lägger in lite pengar men inte allt
Citera
2015-04-07, 13:06
Moderator
tobess avatar
"Hur långt är ett snöre"?

Alla "tips", oavsett av vilken art dom är så är exakt så påtlitliga som personen som ger dom är, varken mer eller mindre.

Litar du på personen och tycker det är värt att ta risken, investera en del pengar. Litar du inte på personen, låt bli.

Att ett företag skulle öka med 2000% låter dock för bra för att vara sant, oavsett hur pålitlig du anser att personen är. Om han sen försöker blåsa dig eller om han inte har någon verklighetsförankring låter jag vara osagt
Citera
2015-04-08, 08:52
Medlem
Låter som dom ska göra en emission. Mitt råd är att prata med någon som har koll på aktier/bolag och sedan besluta hur du gör. Den du pratar med kan såklart köpa för sina egna pengar om det är ett bra läge, och bör ge dig en del av sin vinst. Men beror ju på vad du har för information såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in