Citat:
Ursprungligen postat av
JesusStalMinPost
Jag har träffat hundratals kristna i många olika städer där jag har bott permanent eller tillfälligt, och på möten, och jag har nog aldrig träffat någon som var mer än en vanlig människa. Och hade jag gjort det så hade varit en slump. De har samma problem, samma positiva sidor, samma brister, samma krav. Det jag har lärt mig om livet har varit från "vanligt folk" - tillfällen som man kommer ihåg då man lärde sig att raka sig eller laga en strumpa. Gud använder alla människor, inte bara de som kallar sig kristna.
Jovisst är det så, för det mesta.
Jag kan säga annars att jag har bott i ett kristet kollektiv, och det är det hittills mest intressanta
och givande jag varit med om. Folk kom och gick och de jag träffade på berättade om sina liv,
om vad de varit med om. Man kan säga att de kretsarna jag umgicks i var som en kristen
"Breakfast Club", för att få det att låta litet ballt. De kristna jag lärde känna är något jag inte
ångrar en sekund. Folk var mer öppna än man är på tex en arbetsplats, där allt ska skötas på
ett visst sätt. Om man tar chansen när den ges så kan den kristna världen visa sig vara något
helt annat än "skolboks religion".