2015-03-31, 21:10
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Har fastnat i en hemsk cirkel dem senaste 3-4 veckorna där jag hetsäter enorma mängder (5000-10000) Kalorier och sen varvar jag detta med vattenfasta och riktigt tuff träning. Blir aldrig mätt och när jag väl börjar äta så måste jag äta mer. Fastnar också i tankar som att det här är sista gången jag ska hetsäta så jag försöker äta upp allt onyttigt som finns kvar även om jag just då känner mig full. Under dagarna jag hetsäter mår jag piss och sitter framför datorn och tvn om dagarna och gömmer mig. Under dagarna jag fastar och hetstränar så mår jag också piss då kroppen tar mycket stryk av träningen jag känner mig trött är hungrig och tänker hela tiden på mat. Kan vara så att jag sitter inne på typ mathem.se och söker på mat eller söker upp recept på internet bara för att titta på och drömma mig bort. Någon som haft något liknande och kommit ifrån skiten.

Exempel på hur det kan se ut

Mån. Fastar dagen innan då jag hetsätit på lördagen bestämmer mig för att starta ny diet slutar med att jag proppar i mig spaghetti köttbullar fiskbullar tortillachips och naturgodis typ 4-5000 kalorier.

Tis skäms över gårdagen. Vattenfastar. Är på gymmet 3 timmar för att bränna bort skiten. 2 timmar crosstrainer 1 tim cykel 30 min styrketräning.

ons tar en mega promenad på 8 timmar typ 38 km enligt google maps. Hade ett möte där vete fan varför jag gick istället för att åka från Örnsberg till Tumba (gick 8 hemma 16.30). äter inget. Kommer hem och mår piss i hela kroppen framförallt ryggen när jag sen under kvällen proppar i mig spaghetti köttbullar ägg tortilla chips risgrynsgröt chips knäckebröd och paj med grädde 5000-6000 kcal.

Tors mår piss över gårdagen. Vattenfastar och gymmar 3 timmar

Fredag Tar en 5 timmar promenad fastar fram tills kvällen då jag proppar i mig havregröt mjölk äpple kanel och knäckebröd med ost. runt 3-4000 kcal

Lörd vattenfastar hela dagen. Gymmar 3 timmar

Sönd Fastar fram tills eftermiddagen proppar sen i mig 600 gram sejfile med remouladsås och 1 potatis innan dess har jag också ätit fläskfile ris knäckebröd ost och yoghurt musli. Äter ytterligare lite fisk på kväller med remouladsås och ägg 3-4000 kcal.

Det här var för 2 veckor sedan och har tyvärr bara blivit värre den senaste tiden då jag hetäter flera dagar i sträck numera och i ännu större mängder typ 4-500 gram chips eller 1 kg naturgodis PLUS vanlig mat eller annat gott typ glass eller musli.

Och just idag var tanke att fasta i ytterligare en dag (fastade igår) men blev tyvärr mat ändå. Potatis sallad kycklig yoghurt musli knäckebröd med ost lite chips lite påskgodis naturgodis typ 300 gram potatis och köttfärslimpa. Orkar inte ens räkna hur mycket kcal det är men har ont i magen som håller på att spricka just nu.

Kort bakgrundfakta. Vägde för 1 år och 4 mån sedan 98 kilo på mina 181. Drabbades av panikattacker gick då ner 20 kg på två tre månader genom väldigt låg kalorier / svält. Började sen äta mer normal när attackerna försvann plus tog promenader och gick ner ytterligare 6 kilo innan jag började gymma. Gick bra i början då jag tränade mån ons fre styrketräning mwn tröttnade på att det inte gick tillräckligt snabbt så lade till crosstrainer på 1 timme om dagen. Ökade sen till två 1 timmes sektioner om dagen minus styrketräning och åt då cirka 1500-2000 kcal . Promenerade då ochså runt 2-3 timmar dagligen. Gick ner ytterligare några kilo till 68. Men slet ut mig själv och tröttnade på att magen inte försvann och gick helt enkelt in i väggen och började hetsäta vanlig mat.

Sökte information på nätet om bästa sättet att få bort sista fettet på magen. Kunde sitta flera timmar om dagen och läsa på hur man ska göra. Började först pröva med low carb vilket gick åt helvete efter 2 och en halv dags illamående så proppade jag i mig bröd. Gick några dagar innan jag prövade igen men med samma resultat. Gick 1 dag och frukost innan jag blev så sjuk så jag var sängliggande i 4 dagar och såg gravid ut med min enormt uppblåsta mage och enorma huvudvärk.

Gav då upp och började med periodisk fasta. Gick väldigt bra i början höll mig inom 2000 kcal gymmade runt 3 timmar om dagen och promenerade 2-3 timmar och kände mig topp och smalare än tidigare men sen gick jag in i väggen igen och proppade i mig mat till en början. Och sen gjorde jag misstaget att jag släppte hämningarna helt. Efter att varit ifrån chips godis och annan skit i 1.5 år nästan så gjorde jag misstaget att jag tillät mig själv att frossa i några dagar var tanke men dessa dagar har nu blivit veckor och nästan en månad och kommer inte ur skiten.

Tanker för tillfället är att jag måste lyckas med en 2 dagars vattenfasta för att rensa systemet och låta magen vila och få bort tanken på mat och att jag därefter kan börja om med dieten igen. Tyvärr är det omöjligt för mig att äta normalt efter att hetsätit dagen innan då jag känner mig äcklig så måste verkligen fasta innan jag kan äta normalt igen. Och med tanke på hur äckligt mycket jag äter räcker det inte längre med 1 dag.

Någon som haft något liknande ? Hur blev ni av med det ?
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2015-03-31 kl. 21:19.
Citera
2015-03-31, 21:28
Medlem
Jag började med Fluoxetin.

Jag tror själv att hetsätandet blev en loop i min skalle, en slags OCD. Mitt liv kretsade kring äta/inte äta, träna osv. Jag var extremt olycklig och helt utmattad.

SSRI hjälpte mig ngt enormt, fast jag absolut inte trodde på det och inte ville ha medicin och tyckte att jag skulle skärpa till mig och klara mig utan mha typ vitaminer och liknande. Situationen blev tillslut så vidrig att jag gick med på att prova medicin.

Sedan jag började ta Fluxo har jag inte hetsätit på det maniska och överdjävliga viset som jag gjorde förr. Och det är MÅNGA år sen nu.

Din vårdcentralsläkare kan skriva ut SSRI till dig eller remittera dig till psykiater, eller du kan söka till psykiatrin själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in