2015-03-28, 05:17
Bannlyst
Tänker själv inte utföra detta projekt eftersom jag inte känner för att reta upp folk om jag inte tjänar något på det, men en tanke slog mig: i den moderna världen finns både Youtube och matbutiker. Det är oundvikligt att någon filmar när han lägger en bön åt t.ex. solguden Rah "på" all mat: då är maten inte längre ätbar för en viss typ av muslimer eftersom man bett åt fel gud "på" maten. Koranen säger alltså att halal-mat är mat som slaktats på ett visst vis och som man inte bett åt en annan gud "på".

Så anta att någon springer runt i en matbutiken och placerar en bön åt vilken av alla tiotusentals gudar som mänskligheten någon gång i sin historia bett till... Om den videon hamnar på Youtube skulle ju det ge muslimer möjligheten att undvika just den mat de ser blivit "felbedd" (felbönad?) "på" i matbutiken på youtubevideon.

Skulle en sån youtube-video verkligen få muslimer att undvika en viss matbutiks produkter?! Om man drar det till sitt extrema så kan man ju springa runt i samtliga butiker (även muslimska sådana) och dra en snabb-bön på all mat - kommer muslimer inte äta längre? Det står visserligen i Koranen att man får äta t.om. gris om man är superhungrig, men skulle en nationell gräsrots-youtubekampanj med felbedjande på ALL mat orsaka en evig fasta bland muslimer, dvs en fasta som bara avslutas när muslimen blir superhungrig?!

Fan vad jobbigt att ha en religion som orsakar en att aldrig mer köpa mat bara för att ett gäng killar/tjejer drog runt i alla matbutiker och felbad på all mat.

Dvs filma när man lägger handen på ett paket (halal)kött och säger "jag ber till solguden Rah. Så, då var det klart."
Senast redigerad av fbtest11 2015-03-28 kl. 05:20.
Citera
2015-03-28, 05:23
Medlem
Islam är en våldsam och efterbliven pedofilsekt - detta vet vi - men att det var såhär efterbliven är nyheter även för mig. Det var väl i Göteborg som Sverigevänner hällde grisblod vid ett potentiellt moskébygge? Kudos, i sådant fall. Det här är nästan lika goda nyheter ju. Jag ska överväga att go omkring i varje butik, tillbe Belial, Satan, Beelzebub, Asmodeus, Laviathan, Mammon, Belphegor och Lucifer i tur och ordning. Avslutningsvis ska jag lägga ett paket bacon ovanpå varje förpackning halalslaktat kött.

Död åt muslimer!
Citera
2015-03-28, 05:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BREEZIE
Islam är en våldsam och efterbliven pedofilsekt - detta vet vi - men att det var såhär efterbliven är nyheter även för mig. Det var väl i Göteborg som Sverigevänner hällde grisblod vid ett potentiellt moskébygge? Kudos, i sådant fall. Det här är nästan lika goda nyheter ju. Jag ska överväga att go omkring i varje butik, tillbe Belial, Satan, Beelzebub, Asmodeus, Laviathan, Mammon, Belphegor och Lucifer i tur och ordning. Avslutningsvis ska jag lägga ett paket bacon ovanpå varje förpackning halalslaktat kött.

Död åt muslimer!
Jag ser det mer som humor eftersom det är så lite som krävs (man behöver inte ens röra maten) för att göra massvis med mat oätbar. Det finns dem som tar alla religionens dogmer så oerhört seriöst och all deras mat blir "spoiled" av en så liten ansträning som youtubeprojektet jag beskrivit åvan. Stor effekt med liten anstränging = humor.

Sen tror jag majoriteten av muslimerna kommer agera normalt dvs ta det med en nypa salt och som humor, men jag känner på mig att ett fåtal kommer anteckna varenda matbutik de ser blivit utsatt för en felbedjarkampanj och undvika dem i hopp om att öka sina chanser att komma till paradiset.

F.ö. är de muslimer jag träffat RIKTIGT bra människor, och tanken har slagit mig att i smyg dra en bön till typ solguden Rah när jag lagat mat åt dem, men jag lät bli. Jag minns att jag skämtade om att jag bad en bön till min gud som också råkar vara mitt husdjur när jag lagade mat åt en muslim, och muslimen insåg skämtet i det hela och gav en "du är busig"-min. Men mer var det inte med det. Tror majoriteten av muslimer är bra människor och att de dessutom inte påverkas av en youtube-felbedjarkampanj, men extermisterna blir lätta att hitta eftersom de inte kan hitta mat som inte blivit felbedd på/till.

Citat:
Ursprungligen postat av BREEZIE
Avslutningsvis ska jag lägga ett paket bacon ovanpå varje förpackning halalslaktat kött.
Gillar inte din idé om att placera om matbutikers varor - ordning och reda ska det vara! Bacon i baconhyllan eller i kundvagnen - ingen annanstans.
Citera
2015-03-28, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbtest11
Tror majoriteten av muslimer är bra människor och att de dessutom inte påverkas av en youtube-felbedjarkampanj, men extermisterna blir lätta att hitta eftersom de inte kan hitta mat som inte blivit felbedd på/till.

Problemet är att 95% av världens muslimer är fega odjur som tillåter resterande 5% agera tolkningsföreträdare och sällan (läs aldrig) motsätter sig extremisternas vilja.

Citat:
Gillar inte din idé om att placera om matbutikers varor - ordning och reda ska det vara! Bacon i baconhyllan eller i kundvagnen - ingen annanstans.

Äh, detta är ett bra sätt att sysselsätta ortens anställda. Eftersom ICA i min stad nästan bara anställer svensk ungdomar (nepotism) så är det ett bra sätt att hålla alla igång och således övertyga butiksägaren att nedskärningar är av ondo. Jag är en samhällshjälte
Citera
2015-03-28, 12:05
Medlem
Eller så kan en muslim ta en video på hur han spottar på all mat och se om svenskar köper det.

Eller man kan ta med sig bajs och smeta på alla matvaror och i alla hyllor.

Eller kanske malt hästkött? Eller hundkött? Eller man släpper in en person som har kräksjuka att tafsa runt?

Ojoj vad "intressant".
Citera
2015-03-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Eller så kan en muslim ta en video på hur han spottar på all mat och se om svenskar köper det.

Eller kanske malt hästkött? Eller hundkött? Eller man släpper in en person som har kräksjuka att tafsa runt?

Ojoj vad "intressant".
Fast då gör man ju något med maten. Det är väl lite skillnad? Och varför skulle just svenskar undvika mat man spottat på? Skulle inte alla det?
Citera
2015-03-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

Ojoj vad "intressant".
Medan den civiliserade fantiserar om att be lite försynt halal vid maten, fantiserar forum-muhammedanen om att " ta med sig bajs och smeta på alla matvaror och i alla hyllor"

Det säger en hel del om muhammedanernas omvärldsanalys
Citera
2015-03-29, 01:02
Bannlyst
Det är ju mer "mundane" att inte ens vidröra maten och (som ateist eller kristen osv) be till någon random Gud som ingen längre tror på (typ Aztekernas slit-ett-mänskligt-hjärta-ur-bröstkorgen-varje-kväll-för-att-få-solen-att-gå-upp-nästa-morgon - guden). Dvs hela poängen är att inte "tamper" med maten genom att injicera sjukdomar i den eller smeta in den med bajs. Ha din hand 10 cm från förpackningen och säg "Ummmmmmmm!!! Jag beeeeer till Solguuuuden RAAAAAH i EGYPTENnnnn UMMMMMMM" och sen filmar man det och går iväg. Ateister, kristna, hinduer osv kan köpa maten (så vitt jag vet - de har ingen 'maten blir förstörd av fel bön'-dogma) men muslimer kommer gå hungriga? Jag vill inte göra muslimer (eller någon annan hungrig), men man ska förfan inte behöva bli hungrig av en "Ummmmmmmm!!! Jag beeeeer till Solguuuuden RAAAAAH i EGYPTENnnnn UMMMMMMM"-video på Youtube.

Lars Vilks kanske skulle ta tag i projektet - han letar nog efter så dumma och icke-kränkande saker som möjligt men som får konsekvenser för muslimer; hittills har han bara retat upp muslimer (och fått igång en ekonomisk bojkott av Danmark) genom att en rondellhund döptes till Profeten Muhammed. Ett steg i samma riktning är ju at svälta muslimer året runt genom att youtubeanvändare säger "Ummmmmmmm!!! Jag beeeeer till Solguuuuden RAAAAAH i EGYPTENnnnn UMMMMMMM" i matbutiker. Det är ur en ateists synvinkel ett helt onödigt spektakel och kostar inte mer än andetaget man tog för att säga "Ummmmmmmm!!! Jag beeeeer till Solguuuuden RAAAAAH i EGYPTENnnnn UMMMMMMM" - och samtliga forskare är eniga om att det inte skadar maten. Men att det skulle få igång en massiv hungersnöd i I-länder?! Bisarrt!
Citera
2015-03-29, 05:34
Bannlyst
TL;DR: Det är jävla skillnad på att be en bön vid mat och att smeta in maten med bajs dock tror jag extermister inte ser den skillnaden.
Citera
2015-03-29, 07:04
Medlem
Citat:
TL;DR: Det är jävla skillnad på att be en bön vid mat och att smeta in maten med bajs dock tror jag extermister inte ser den skillnaden.
Som gremlintrollet uttrycker det:
Citat:
Grelin skrev: Eller så kan en muslim ta en video på hur han spottar på all mat och se om svenskar köper det.

Citera
2015-03-30, 06:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stofil-x
Som gremlintrollet uttrycker det:
Jag kan ju inte ta det seriöst när någon säger att "smeta baja" vore en lämplig motkampanj mot en bönekampanj.

Vad händer om seriösa kristna som vill väl välsignar maten genom att be - extermistmuslimer accepterar inte det och undviker maten?!

Och vad defineras som en "bön" - det enda som står i Koranen är att maten inte får ätas om någon bett till nån annan gud än Allah på den. Men hur ber man egentligen på mat? Räcker det med en 1-sekund lång bön? Eller en mikrobön på 0.01 sekunder. Klassas att säga "bu" till maten som bön? Och detta alltså får igång en evig fasta bland feltroende muslimer.

Ytterligare på samma spår: behöver man röra förpackningen för att placera sin bön eller kan man be på avstånd? Ifall man kan be på avstånd: kan man lägga en multi-bön på all mat samtisigt? Behöver man ens gå in i mataffären för att be deras mat - kan jag dra en bön här och nu till solguden Rah i Egypten på all mat i hela europa?! Kan rätttroende muslimer äta mat som fanns i europa när jag la min bön/postade detta inlägg eftersom jag felbett till samtlig mat i Europa?!
Senast redigerad av fbtest11 2015-03-30 kl. 07:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in