2015-03-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Jag tror nog att säpo och den svenska regeringen har full koll på detta.

Har du nagon vision hur det kan ga om det visar sig att Sapo och regering inte hade full koll pa laget?

peller
Citera
2015-03-25, 19:22
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Har du nagon vision hur det kan ga om det visar sig att Sapo och regering inte hade full koll pa laget?

peller

Den tanken vill jag inte tänka och de behöver jag nog inte.
Citera
2015-03-25, 19:24
Medlem
Citat:
Den tanken vill jag inte tänka och de behöver jag nog inte.

Men om jag ber dig bade tanka tanken och kort redogora for det scenario du tror kan uppsta,om det visare sig att kollen inte var sa bra. Da ar du val sa snall att du gor det?

Peller
Citera
2015-03-25, 19:26
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller

Men om jag ber dig bade tanka tanken och kort redogora for det scenario du tror kan uppsta,om det visare sig att kollen inte var sa bra. Da ar du val sa snall att du gor det?

Peller

Jag tror att mycket av grogrunden till terrorism beror på eländet i deras hemländer så vi här i norden behöver nog inte vara så rädda. De är säkert inte alls lika arga här i Sverige.
Citera
2015-03-25, 19:47
Medlem
Citat:
Jag tror att mycket av grogrunden till terrorism beror på eländet i deras hemländer så vi här i norden behöver nog inte vara så rädda. De är säkert inte alls lika arga här i Sverige.

ja det var ju ett svar vardigt en politiker. Far man en fraga dar svaret kan bli obehagligt sa svarar man pa nagot helt annat.

Om en forutsattning for att fragan skall fa nagon relevans for det scenario du ombeds beskriva ar att vistelseorten inte paverkar varderingarna eller lynnet,vad blir da ditt svar?

Peller
Citera
2015-03-25, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Norska SÄPO har hittat jihadister bland asylsökarna, bla har de hittat inspelade tortyr och avrättningsfilmer inspelade i asylsökarnas mobiler. Enligt Norsk polis så är 2% av de som söker asyl i verkligheten jihadister/terrorister.

"Under asylavhørene har politiet beslaglagt mobiltelefoner med bilder og filmsnutter av tortur, lemlestelser og henrettelser. Det bekrefter Politiets utlendingsenhet (PU) og Politiets sikkerhetstjeneste (PST) til Dagsavisen.

– Ja, det stemmer at vi har bekymringer for personer som har kommet hit som asylsøkere. Flere av dem som befinner seg i Norge, er det stor usikkerhet rundt, sier seniorrådgiver Martin Bernsen til Dagsavisen."

http://www.dagsavisen.no/innenriks/jihadister-s%C3%B8ker-asyl-i-norge-1.346383

Engelska
http://www.liveleak.com/view?i=e36_1427291202

Norbaggarna är ena jävla rasister! Eller något sådant om man ska gå på svensk vänstermedia/politikers syn på det hela.

I Sverige skulle man aldrig göra något sådant, någon kanske blir sårad av att få sin asylansökan ifrågasatt.

Citat:
Jag tror nog att säpo och den svenska regeringen har full koll på detta.

Naiv, efterbliven eller en muslim. Jag vet inte vilket du är men det är lite gulligt och ledsamt på samma gång.
Citera
2015-03-25, 20:51
Medlem
Och dar blev riskybizzy tyst. Ja da ar han val politiker da,for dessa brukar ocksa tystna eller forsvinna nar fragorna blir for obehagliga att svara pa.

Eventuellt kommer de tillbaka nar radgivare och talskrivare fatt fundera ett tag pa hur man ska kunna ordbajsa och undvika att berora pudelns karna ytterliigare ett tag.
Eller nar man hoppas att alla glomt bort vad det var som de skulle svara pa..

Peller
Citera
2015-06-01, 11:24
Medlem
spoilers avatar
"Mellom fem og ti av rundt 1.000 kvoteflyktninger som er plukket ut av FN for å komme til Norge, er terrorister, ifølge Politiets sikkerhetstjeneste (PST).

PST bekrefter overfor Dagbladet at både Islamsk Stat (IS) og Nusrafronten, som er tilknyttet Al Qaida, har forsøkt å sende terrorister til Norge som flyktninger.

PST har på to turer til Midtøsten avslørt at nærmere ti personer som skulle til Norge hadde tilknytning til de to organisasjonene, får avisen bekreftet.

De var plukket ut som kandidater til å få opphold i Norge av FNs høykommissær for flyktninger, UNHCR."

http://www.nrk.no/norge/kvoteflyktninger-mistenkt-for-terror-1.12387349
Citera
2015-06-01, 11:32
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Ingen blir förvånad. Politikerna i Sverige kommer hävda att det är en lögn, och om dom blir motbevisade drar dom rasistkortet.

Om 2% av Norges asylsökare är jihadister, så är säkert antalet det dubbla i Sverige.

Aftonbladets skarpaste intellekt Anders Lindberg skrev att man inte ska tro på allt man läser i tidningarna som svar till en som länkade artikeln till honom på twitter Är han för dum för ironi.
Citera
2015-06-01, 11:45
Medlem
Var det inte över 40% av Frankrikes muslimer som öppet sympatiserade med terroristattacken på Charlie Hebdo? Och Sveriges politiker har ju gjort sitt främsta för att göra Sverige till en europeisk hembas för IS.
Någonting säger mig att vårt mörkertal terrorister och sharia sympatisörer fullkomligt stampar sönder Norges 2%..

Kanske är det därför våra politiker stödjer IS-krigare? För att desperat undvika en terrorattack genom positiv särbehandling? Sen växer det ju fram andra ganska omfattande problem med sådan politik men klart det är viktigare att skydda sina skinn nu i det omedelbara läget..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in